• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooltje

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2009
Beste mede forumleden,

ik ben bezig om salarisschalen in Excel te zetten en ik zou graag willen dat een macro alles voor mij overneemt zodat ik alleen op het tabblad Data gegevens hoef in te vullen.

Zelf ingeven:
Jaartal invullen en procentuele verhoging invoeren.

Wat zou ik graag willen dat de macro allemaal deed:
Nieuw tabblad aanmaken met als naam het jaartal van dat in data staat, daarna moet hij de gegevens uit het vorige tabblad (in mijn voorbeeld 2009) vermenigvuldigen met het percentage uit tabblad Data en afronden op gehele bedragen. Dit geldt niet alleen voor de schalen maar ook voor BO I en BO II.
Daarna zou ik het wenselijk vinden als de zelf in te voeren gegevens van tabblad Data weer werden gewist.

Uiteraard zal er ook een button moeten worden gemaakt waaraan de macro wordt gelinkt om de macro te activeren.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag .

Met vriendelijke groet,
Roland :cool:

Bijlagen

Roland,

zoek je zoiets als in de bijlage?

Bijlagen

Roland,

zoek je zoiets als in de bijlage?

Haije,

yes dat is bijna precies wat ik zoek.
Is het ook mogelijk dat hij in het nieuwe tabblad de procentuele verhoging ook mee neemt? Ik krijg nu een foutmelding en dan maakt hij een copie van het tabblad 2009.

Alvast mijn hartelijke dank.

Roland

Roland,

het zal aan mij liggen (:o), maar ik begrijp niet wat je bedoelt......

Beschrijf eens stap voor stap wat je doet en wat er ontbreekt, desnoods via een bestandje......

Roland,

het zal aan mij liggen (:o), maar ik begrijp niet wat je bedoelt......

Beschrijf eens stap voor stap wat je doet en wat er ontbreekt, desnoods via een bestandje......

Haije,

ik heb het bestand eens opgeslagen en nu doet hij het wel. Alleen doet hij niet overal afronden, maar dat is volgens mij een kleine aanpassing he. Ik heb een schermafdruk bijgevoegd.

Roland

Bijlagen

• Loonstijging1.JPG
    Loonstijging1.JPG
    13,3 KB · Weergaven: 31
Roland,

hoe moet er afgerond worden?

Roland,

zie bijlage

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.