MacroMedia Flash Player 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Guus,
Ter info:
Ik had onlangs van de site van Macromedia die Flash player gedownlaoded.
Exe bestandje heb ik op PC (install flash player.exe)
Wanneer je hier op klikte vroegt ie taal : vervolgens gaf ik op engels

Toen bleef hij bij de installatie steed de opmerking maken:
Setup could not find your browser's plugin directory

Standaard geeft hij hier c;|windows\system32\macromed\flash
maar misschien moet dit een andere zijn ????????
want hij reageerde niet.

En
Ik las ook er ergens in de forums dat het wellicht kon liggen aan een windows update 912945
Ik heb altijd alle essentiele windows updates gedraaid. Derhalve vermoed ik ook 912945.
9122945 was een verzamelupdate van verschillende afzonderlijke updates.
Ik las op de site van Microsoft: 912945 contains all previously released security updates.
912945 niet gevonden op PC.
912945 heeft ook temaken met active_X ???????
wellicht dat ik een ander nummer moet deinstalleren ???

Math

Guus,
Ter info:
Ik had onlangs van de site van Macromedia die Flash player gedownlaoded.
Exe bestandje heb ik op PC (install flash player.exe)
Wanneer je hier op klikte vroegt ie taal : vervolgens gaf ik op engels

want hij reageerde niet.

En
Ik las ook er ergens in de forums dat het wellicht kon liggen aan een windows update 912945
Ik heb altijd alle essentiele windows updates gedraaid. Derhalve vermoed ik ook 912945.
9122945 was een verzamelupdate van verschillende afzonderlijke updates.
Ik las op de site van Microsoft: 912945 contains all previously released security updates.
912945 niet gevonden op PC.
912945 heeft ook temaken met active_X ???????
wellicht dat ik een ander nummer moet deinstalleren ???

Math

math678 zei:
Dat klopt.
De plugins-map voor Flash is C:\Windows\System32\Macromed\Flash\
In die map zit nu o.a. het bestand Uninstfl.exe. Daarmee gaan we straks Flash weer verwijderen.

Download echter eerst CCleaner en installeer het.
Verwijder daarna alles uit de map C:\Windows\Downloaded Program Files. (Maak je geen zorgen als je daar andere programmanamen dan Flash ziet staan - die bestanden worden opnieuw aangemaakt als dat nodig is.)

Ga dan weer naar C:\Windows\System32\Macromed\Flash\ en dubbelklik op Uninstfl.exe. Flash wordt nu weer verwijderd.

Start CCleaner, klik op Problemen/Issues en vervolgens op Scannen naar fouten/Scan for issues.
Verwijder alles wat gevonden wordt. Klik daarna ook nog even op Opschonen om andere overbodige bestanden te verwijderen.

Start nu je pc weer opnieuw op, ga naar deze pagina en installeer Flash opnieuw.

Guus.

Je schrijft verwijder alles wat Ccleaner gevonden heeft.
Er is geen optie verwijder, ik neem aan dat na de optie scannen naar fouten de optie :
herstel geselecteerde fouten moet zijn.
Vervolgens opmerking: wijzigingen die u in register aanbrengt opslaan in een back-up-bestand. Uiteraard heb ik hier ja opgegeven.
Hij vond trouwens 174 issues.
Ga nu rebooten en flash weer installeren.
Ben benieuwd

Beste Guus,
Flash weer geinstalleerd.
Reboot uitgevoerd.
Map flash heeft weer 4 bestanden, echter sites blijven vragen om flash.
Hij accepteert hem dus nog niet.
En dan te bedenken dat flash tot c.a. 2 weken geleden altijd goed gedraaid heeft.
Snap er niks van.
Kan het niks met een update van Windows of Hitman te maken hebben gehad ?
Ik heb zoals je in deze topic kunt lezen hierover een mailtje gestuurd naar Hitman.
Hun antwoord heb ik ook geplaatst,
'Het herstelbestandje van hun heeft ook niet gewerkt.

CCleaner kende ik niet. Adviseer je me om dit regelmatig te draaien ?

math678 zei:
En dan te bedenken dat flash tot c.a. 2 weken geleden altijd goed gedraaid heeft.
Snap er niks van.
Kan het niks met een update van Windows of Hitman te maken hebben gehad ?
Ik heb zoals je in deze topic kunt lezen hierover een mailtje gestuurd naar Hitman.
Hun antwoord heb ik ook geplaatst,
'Het herstelbestandje van hun heeft ook niet gewerkt.

CCleaner kende ik niet. Adviseer je me om dit regelmatig te draaien ?
Wat dat laatste betreft: ja. Eén keer per week beide opties (Opschonen en Scannen naar problemen) uitvoeren en je pc blijft lekker schoon en daardoor blijft ie vlot draaien. Gebruik verder geen andere cleaners. Om spyware op te ruimen gebruik je een keer per week Ad-aware en Spybot S & D. Om spyware geen kans te geven gebruik je daarnaast SpywareBlaster die een continue bescherming biedt.
Wat het Flashprobleem betreft ben ik inderdaad bang dat een update hier de boel in de war gooit. Dat is op zich al vervelend want in zo'n geval helpt vaak alleen een schone installatie.
Nu wordt het probleem nog gecompliceerder doordat je rond die tijd ook Hitman Pro hebt gebruikt, een programma dat door spyware-experts inmiddels wordt afgeraden omdat het soms meer problemen veroorzaakt dan verhelpt.
Die combinatie maakt het haast onmogelijk om uit te vinden wat hier nu wat in de weg zit of wat er waar fout is gegaan.
Ik ben bang dat we dus inmiddels op het punt zijn gekomen dat ik je niets anders kan aanraden dan XP opnieuw te installeren. :(

Guus.

ALs ik Xp opnieuw installeer dien ik dan alle toepassingen etc. ook opnieuw te installeren ?? of wat ben ik kwijt ?

Vooral windows update 912945 (eerder beschreven) heeft veel te maken met DIVX.

Gekke vraag? terug naar een oudere versie van flashplayer ? kan dat uitkomst bieden ???

Voordat je XP opnieuw installeert moet je natuurlijk eerst een backup van belangrijke bestanden maken - brandt filmpjes, mp3's, belangrijke documenten etc. allemaal op cd-rom. Hoe je je adresboek en e-mails opslaat is op het forum meermalen uitgebreid beschreven - even zoeken dus.
En ja, je zult al je applicaties opnieuw moeten installeren.
Dat kun je lastig vinden, maar je kunt het ook zien als een nieuwe start: toen mijn pc een keer ernstig van slag en vervuild was, ben ik begonnen met alles leeggooien.
Vervolgens heb ik alleen Windows en Office geïnstalleerd en de beveiliging (Ad-aware, Spybot S & D, SpywareBlaster, AVG Antivirus en ZoneAlarm firewall). Na het volledig updaten van Windows en Office bleek alles als een speer te draaien.
Daarna heb ik langzamerhand de overige programma's weer geïnstalleerd - elke dag één of twee. Op die manier kun je bij problemen gauw achterhalen welk programma daarvoor verantwoordelijk is.
Ik schoon daarbij ook regelmatig het register op met de Issues-optie van CCleaner, omdat er na installaties nogal eens overbodige zaken in het register achterblijven.
Door op die manier te werk te gaan had ik na enige tijd een Win98SE pc die 100% perfect draaide en het tegen menig XP-machine kan opnemen qua snelheid - en misschien zelfs wel qua stabiliteit; mijn laatste vastloper is inmiddels alweer ruim een week geleden geweest, maar over het algemeen functioneert ie probleemloos van 's ochtends vroeg tot een uurtje of 12 's nachts. :)

O ja, je kunt natuurlijk proberen of een oudere versie van Flash Player werkt. Je weet maar nooit en baat het niet, dan schaadt het in ieder geval ook niet.

Guus.

Laatst bewerkt:
Wat die windows update betreft ga eens naar http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=nl
klik daar op aangepast, en kijk bij software optionele updates of kb912945 er tussen staat, staat deze update daar staat deze niet op je pc.
Als je op het plusje voor de update klikt kan je een vinkje zetten bij "deze update niet meer weergeven", zodat je hem niet meer per ongeluk kan installeren.

Jozo,
Jouw link aangeklikt.
Vervolgens geklikt op Aangepast.
Ik zie echter nergens de keuze: software optionele downloads.

Ik heb 1 programma dat ik nog niet gedownlaod heb bij Aangepast zijnde KB892130
Heb ik dan 912945 op pc staan.
kan dus best zo zijn dat de genoemde Active-X aanpassing (die in 912945 zit) een ander nummer heeft ???

macromedia flash

Ik heb aandachtig alles gelezen over het probleem macromedia flash player ik zit met het zelfde probleem maar dat ligt niet aan hitman pro want die heb ik er niet eens opstaan volgens mij heb ik problemen gekregen toen ik een update van adobe installeerde helemaal zeker weten doe ik het niet. maar het is raar dat hij sinds die tijd niet meer goed werkt heb 912945 gespunist of hoe je het ook mag noemen ook dat hielp bij mij niet. ik wil proberen contact op te nemen met microsoft want daar ligt volgens mij het probleem. mocht ik tot een oplosing komen zal ik het zeker laten weten verder volg ik de discussie graag verder over de flashplayer.
groeten handstoffer

Guus abc zei:
Voordat je XP opnieuw installeert moet je natuurlijk eerst een backup van belangrijke bestanden maken - brandt filmpjes, mp3's, belangrijke documenten etc. allemaal op cd-rom. Hoe je je adresboek en e-mails opslaat is op het forum meermalen uitgebreid beschreven - even zoeken dus.
En ja, je zult al je applicaties opnieuw moeten installeren.
Dat kun je lastig vinden, maar je kunt het ook zien als een nieuwe start: toen mijn pc een keer ernstig van slag en vervuild was, ben ik begonnen met alles leeggooien.
Vervolgens heb ik alleen Windows en Office geïnstalleerd en de beveiliging (Ad-aware, Spybot S & D, SpywareBlaster, AVG Antivirus en ZoneAlarm firewall). Na het volledig updaten van Windows en Office bleek alles als een speer te draaien.
Daarna heb ik langzamerhand de overige programma's weer geïnstalleerd - elke dag één of twee. Op die manier kun je bij problemen gauw achterhalen welk programma daarvoor verantwoordelijk is.
Ik schoon daarbij ook regelmatig het register op met de Issues-optie van CCleaner, omdat er na installaties nogal eens overbodige zaken in het register achterblijven.
Door op die manier te werk te gaan had ik na enige tijd een Win98SE pc die 100% perfect draaide en het tegen menig XP-machine kan opnemen qua snelheid - en misschien zelfs wel qua stabiliteit; mijn laatste vastloper is inmiddels alweer ruim een week geleden geweest, maar over het algemeen functioneert ie probleemloos van 's ochtends vroeg tot een uurtje of 12 's nachts. :)

O ja, je kunt natuurlijk proberen of een oudere versie van Flash Player werkt. Je weet maar nooit en baat het niet, dan schaadt het in ieder geval ook niet.

Guus.

Ik ben ook benieuwd, want ik bemerk de laatste maand dat veel mensen problemen hebben met flash.
Dus er moet iets zijn dat....maar wat ?

math678 zei:
Ik ben ook benieuwd, want ik bemerk de laatste maand dat veel mensen problemen hebben met flash.
Dus er moet iets zijn dat....maar wat ?
Dat veel mensen problemen met Flash hebben klopt, maar dat is niet speciaal iets van de laatste maand. Ik denk dat het jou vooral de laatste maand opvalt, omdat je er pas de laatste maand problemen mee hebt. ;)
Flash verwijderen en opnieuw installeren zoals ik beschrijf (en dat is niets anders dan de methode die Macromedia ook aanbeveelt) blijkt heel vaak de oplossing te zijn.
Maar een enkele keer lukt het absoluut niet om Flash geïnstalleerd te krijgen. In dat geval kan het opgelost worden door een schone installatie, hoe vervelend dat ook mag zijn.
Hiermee wil ik niet zeggen dat het zinloos is om die updates nog eens onder de loep te nemen en te kijken of je daar nog iets mee kunt, maar ik ben bang dat het uiteindelijk toch op een herinstallatie van Windows uitdraait.

Guus.

flash

ik heb macromedia flash ook wel verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat hielp niet en ik weet ongeveer wanneer het probleem begon omdat ik altijd een spel speel wat op een gegeven moment telkens aangaf (we hebben geconstateerd dat flash niet op uw computer is geinstalleerd) terwijl hij er wel op zit plugin en (sp2 vraagt om de gele balk aan te klikken) Die komt bij mij helemaal niet tevoorschijn heb inmiddels contact gehad met de de helpdesk van het spel maar volgens hun moest alles normaal werken. dus je zegt het maar?
gr Handstoffer

2
Guus abc zei:
Dat veel mensen problemen met Flash hebben klopt, maar dat is niet speciaal iets van de laatste maand. Ik denk dat het jou vooral de laatste maand opvalt, omdat je er pas de laatste maand problemen mee hebt. ;)
Flash verwijderen en opnieuw installeren zoals ik beschrijf (en dat is niets anders dan de methode die Macromedia ook aanbeveelt) blijkt heel vaak de oplossing te zijn.
Maar een enkele keer lukt het absoluut niet om Flash geïnstalleerd te krijgen. In dat geval kan het opgelost worden door een schone installatie, hoe vervelend dat ook mag zijn.
Hiermee wil ik niet zeggen dat het zinloos is om die updates nog eens onder de loep te nemen en te kijken of je daar nog iets mee kunt, maar ik ben bang dat het uiteindelijk toch op een herinstallatie van Windows uitdraait.

Guus.

handstoffer zei:
dus je zegt het maar?
Nogmaals: "...een enkele keer lukt het absoluut niet om Flash geïnstalleerd te krijgen. In dat geval kan het opgelost worden door een schone installatie, hoe vervelend dat ook mag zijn."
Dit probleem komt op Helpmij heel regelmatig voorbij, maar het gaat dan altijd over dit soort situaties: na installatie/update van een programma of na een update van Windows werkt Flash niet meer. Installatie van Flash op een schoon systeem levert daarentegen nooit problemen op.
Dat dit probleem te maken heeft met zo'n installatie/update is dus overduidelijk. De moeilijkheid is dat de precieze oorzaak meestal niet duidelijk is.
Dus als mijn/Macromedia's methode van verwijderen en herinstalleren niet werkt, zit er vaak niets anders op dan herinstalleren van Windows.
Of, waar sommige mensen ook voor kiezen, geen herinstallatie en dan maar geen Flash.

Guus.

Laatst bewerkt:
daarben ik helemaal niet blij mee.
misschien ben ik een beetje eigenwijs maar ik zoek nog even verder
lukt dit niet dan zal ik alsnog je raad aannemen
in ieder geval bedankt voor de moeite.
groetjes handstoffer
Guus abc zei:
Nogmaals: "...een enkele keer lukt het absoluut niet om Flash geïnstalleerd te krijgen. In dat geval kan het opgelost worden door een schone installatie, hoe vervelend dat ook mag zijn."
Dit probleem komt op Helpmij heel regelmatig voorbij, maar het gaat dan altijd over dit soort situaties: na installatie/update van een programma of na een update van Windows werkt Flash niet meer. Installatie van Flash op een schoon systeem levert daarentegen nooit problemen op.
Dat dit probleem te maken heeft met zo'n installatie/update is dus overduidelijk. De moeilijkheid is dat de precieze oorzaak meestal niet duidelijk is.
Dus als mijn/Macromedia's methode van verwijderen en herinstalleren niet werkt, zit er vaak niets anders op dan herinstalleren van Windows.
Of, waar sommige mensen ook voor kiezen, geen herinstallatie en dan maar geen Flash.

Guus.

handstoffer zei:
misschien ben ik een beetje eigenwijs maar ik zoek nog even verder
Prima instelling en kwaad kan het nooit. :thumb:
Zorg wel dat je je belangrijke bestanden alvast veilig stelt voordat je drastische dingen gaat doen tijdens je zoektocht - zoals registeraanpassingen en dergelijke.

@ math678: het enige wat ik bij nader inzien nog kan bedenken is die screensaver (Aqarium).
Verwijder die eens.
Draai daarna de registercleaner (Problemen/Issues) van CCleaner even. (Het is trouwens een goed idee om dat na elke (de)installatie van een programma te doen - dat ruimt eventueel achtergelaten rommel meteen op.)
Verwijder nu Flash weer helemaal - ook Shockwave Player, Swflash.ocx en Swflash.inf.
Als het goed is kun je nu alle gevonden ocx-bestanden deregistreren.
Vind je het ocx-bestand van de screensaver ook nog steeds, deregistreer het dan eveneens en verwijder de hele map van die screensaver uit je Program Files-map.
Draai na verwijdering van alle bestanden weer de registercleaner.
Maak ook de map C:\Windows\Downloaded Program Files weer leeg.
Start dan opnieuw op en installeer Flash en Shockwave Flash nogmaals.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan