• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro's blokkering opheffen

Willem1970

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2023
1767820230495.png

Ik heb een excelbestand dat prima werkt voordat het wordt opgeslagen, maar krijg bovenstaande melding nadat het is opgeslagen. Ik deblokkeer dan de macro's en dan werkt het opeens niet meer.
Krijg dan onderstaande fouten.
1767820517038.png
Hoe kan ik dit verhelpen?

De melding betekent dat de Sub UpdateDeelnemerOverzicht meer dan eens in het project bestaat.

Klik in de VBA ontwikkelomgeving maar eens op Foutopsporing, VBAProject compileren, dan krijg je dezelfde melding.

Klik in de VBA ontwikkelomgeving maar eens op Foutopsporing, VBAProject compileren, dan krijg je dezelfde melding.
Hoe kom ik daar en hoe is het te verhelpen
Bericht automatisch samengevoegd:

Ik heb het bestand toegevoegd. Als je naar het tabblad deelnemers gaat, een deelnemer aan klikt en dan bovenin bij vangst een vissoort aanklikt of een lengte invult, krijg je die melding. Ook bij het tabblad uitslag en dan de macro's. Die werken dan ook niet.

Wie kan me helpen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In je project heb je drie modules:
Module1
Viswedstrijd_v3_NL
Viswedstrijd_v3_NL_v2
Zo te zien zijn dat kopieen van elkaar met wat updates/wijzigingen.
Je hebt dus meer dubbele sub's dan alleen UpdateDeelnemerOverzicht, klik maar eens op "links verversen" op werkblad Uitslag.
Omdat de meeste sub's als Private gedeclareerd zijn krijg je na de reparatie van edmoor bij het compileren geen foutmelding meer.
Ik zou maar eens te rade gaan bij de maker van de Viswedstrijd_v3 modules:
' ===========================================================
' VISWEDSTRIJD V3 (Nederlands) - door ChatGPT voor Emiel
' ===========================================================

De foutmelding is nu weg gelukkig. dat werkt. Allen bedankt hiervoor.

Wie wil me verder helpen met dit bestand. Zijn een paar dingen wat niet werkt, maar krijg dat niet voorelkaar. Stuur me maar een pb .

Zal jullie dankbaar zijn

Dubbele Sub verwijderd.
Bedankt. Zou je me verder kunnen helpen met dit bestand? Mag ik je pb Sturen?

En PB is voor dit soort vragen niet de bedoeling op een forum.
Leg uit wat er niet werkt, dan kunnen we er naar kijken.

Ik krijg enkel maar koude rillingen als ik naar dit bestand kijk. :):):)

Ik dacht al dat het aan het weer lag... ;)

1767867357362.png1767867357362.png
Dit wordt niet gevuld. Daar moet dan degene komen te staan die de grootste vissen heeft.

1767867494529.png
De totaal cm wordt niet gevuld

En misschien kunnen we je er dan ook van overtuigen dat je geen 78 werkbladen nodig hebt voor de individuele prestaties van de wedstrijddeelnemers.

En waar moeten de gegevens voor de gekleurde vakjes vandaan komen?

Ik dacht al dat het aan het weer lag... ;)
Ik begrijp jullie, maar wie zou me hier mee willen helpen.

En waar moeten de gegevens voor de gekleurde vakjes vandaan komen?
Als je naar een tabblad met deelnemer gaat, staat er bovenin vangst. Daar kun je 3 soorten vis selecteren en vul je zelf de cm"s in.

1767868046474.png

1767868195319.png
Hier moet dan de totaal uitslag komen

Laatst bewerkt:
Vertel ons al eens eerst met welke Excel versie je werkt.
In principe heb je slechts 1 tabel (met 3 kolommen, of meer als je meerdere gegevens wil bewaren) nodig om je gegevens te verwerken.

Het betreft Excel plus 2021

Vertel ons al eens eerst met welke Excel versie je werkt.
In principe heb je slechts 1 tabel (met 3 kolommen, of meer als je meerdere gegevens wil bewaren) nodig om je gegevens te verwerken.
Dat zou helemaal mooi zijn

Laatst bewerkt:
Bijgaand een voorbeeldje met slechts twee werkbladen. Met de data van de tabel op werkblad Wedstrijd kun je op alle mogelijke manieren overzichten produceren

Bijlagen

Dat ziet er goed uit. Wat er komen moet is dan een totaaluitslag . Hoe gaat dat dan?

Dus van alle deelnemers een totaal aantal vissen en een totaal aantal cm.

Terug
Bovenaan Onderaan