Mail door proxy werkt niet, wat nu? (Proxy van AnlogX)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het IP adres van die PC is NIET automatisch zoals jij eerst zei, maar zoals on de handleiding beschreven handmatig toegwezen. Zijn IP adres is: 10.0.0.2

*IP adres
Stel in bovenstaand scherm een ip adres in voor elke netwerkcomputer. Voor de netwerkcomputers gebruiken we 192.168.0.2, 192.168.0.3, .4, etc.
Zoals ik zei gebruik ik 10.0.0.2.
Maar jij zei dat het automatisch toegwezen moest worden?

In Internet Explorer is er geen enkele verbinding, dus automatisch staat "nooit een verbinding kiezen" geselecteerd.

Pingen naar 10.0.0.2 levert een time-out op.

De enkele keer dat ik het gebruikt heb heb ik geen vast ip ingevoert aangezien het toen niet werkte maar alles op automatisch heb gezet.

Pingen ging niet naar 10.0.0.2
Ok, ik wil gewoon via verkenner naar de andere PC als netwerk. En ik kreeg een foutmelding dat de serververvice niet was gestart.
Dus ik denk, ik start beiden PC's even opnieuw op, niets mis mee toch?

Maar nu:
Na het aanmelden van XP ging er weer heel wat tijd overheen voordat hij verder ging, net zoals laatst. ( zoals dit probleem dus: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&postid=1013153 )

Na het aanmelden van 2k geeft hij een foutmelding dat hij de netwerkverbinding niet kon herstellen.

Wat raad je me aan M@rio? Even alle netwerk"zooi" eruit te gooien en opnieuw starten misschien? Zelf ben ik ook even het overzicht kwijt moet ik zeggen :confused:.

Moet ik dan ook alle mappendelingen weghalen?

Wat ik zou doen is echt alles opnieuw doen en analogx verwijderen en nog niet installeren. Dat kan altijd nog.

Zelf zou ik dus ook de netwerkkaarten etc eruit halen zodat echt alles opnieuw geinstalleerd gaat worden maar dat is aan jou.

Ok, ik ga even de hele boel opnieuw doen want ik vermoed dat ik ergens een foutje heb gemaakt dat blijft zitten.

Ook mijn internetverbinding?

Ok, ik heb netwerkprotocollen en kaarten en weet ik het wat allemaal eruit gegooid op beiden PC's. Ik ga zo even opnieuw opstarten.
Mappen zijn nog gedeeld, beiden PC's zitten in werkgroep "mshome" en namen zijn nog "workstation-01" en "server-01".
Netwerkkabel is niet aangesloten op dit moment zodat hij ook niet automatisch toestanden gaat beginnen.
AnaloxX Proxy is gedeïnstalleerd.

Wat raad jij me nou zometeen aan als eerste voordat ik het weer helemaal verpruts :(.

Eerst internetverbinding tot stand brengen. Dan op de 2e pc de netwerkkaart installeren.

Beide een ipadres geven en zorgen dat ze elkaar zien en elkaar kunnen pingen. (ook mappen delen)

Oja zet op beide ff het gastaccount aan voor de zekerheid.

Zodra dit allemaal werkt internet delen aanzetten en dan behoor je de melding te krijgen dat windows zelf de ipadressen voor je netwerk wil regelen. Geef hier accoord en het zou moeten werken

Zou ik eerlijk gezegt niet doen. Gewoon alles handmatig doen

*diepe zucht

Na het aanmelden moet ik nog steeds een halve minuut wachten voordat ik verder kan (in die tijd staat er alleen "bezig met laden van uw persoonlijke instellingen")

Mn muis is leeg dus ik zit nu op eentje met een draadje zonder scrollwiel, heeft niets ermee te maken maar is wel vervelend erbij.

Hij wil nog steeds "zomaar" verbinding maken. "U of een programma wil verbinding maken met "x" en bla bla".

Pluspunt: 2k en XP hebben hun netwerkapparaten opnieuw gevonden alleen XP heeft nog een uitroeptekentje bij eentje staan.

Is het een idee om te formatteren of is het nog niet zo hopeloos denk je?

Als je formatteren leuk vind kun je dat gaan doen :D

Eerst zorgen dat die netwerkkaart ook goed geinstalleerd wordt.

Hebben de goed werkende netwerkkaarten een vast ipadres?

Of is die niet goed herkende netwerkkaart er 1 van het netwerk zelf?

Dit apparaat werkt niet goed omdat Windows de voor dit apparaat benodigde stuurprogramma's niet kan laden. (Code 31)

En hij deed het altijd wel :8-0:

ik word er niet goed van :confused:

Ik ga lekker zowel 2k als XP formatteren denk ik en helemaal opnieuw beginnen want ik krijg er een punthoofd van.

Mn vorige format was 15-01, ik moet toch eens beter opletten denk ik.

Ik bedenk me zojuist dat ik hier nog een niet zo hele oude Ghost heb staan.

Dat scheelt een boel werk voor XP.

Tot straks hoop ik :D.

Geplaatst door m@rio
Zou ik eerlijk gezegt niet doen. Gewoon alles handmatig doen

Hmm, ik ga even kijken.

Dus volgens jou, als ik de kabeltjes plug en bij de 2k PC instel dat de verbinding met het IP van de XP netwerkkaart moet lopen en op XP instel dat de I-net verbinding gedeeld moet worden dat het werkt?

(ik ga het dan morgen proberen namelijk, beiden PC's zijn vers na een format :))

Geplaatst door m@rio
Eerst internetverbinding tot stand brengen. Dan op de 2e pc de netwerkkaart installeren.

Beide een ipadres geven en zorgen dat ze elkaar zien en elkaar kunnen pingen. (ook mappen delen)

Oja zet op beide ff het gastaccount aan voor de zekerheid.

Zodra dit allemaal werkt internet delen aanzetten en dan behoor je de melding te krijgen dat windows zelf de ipadressen voor je netwerk wil regelen. Geef hier accoord en het zou moeten werken

Zo zou ik het doen

Geplaatst door m@rio

Zo zou ik het doen

attachment.php

Toch doen?

Beiden PC's kunnen elkaar pingen (net send gaat niet, maar ping wel).

Qua gewoon netwerk is het ook vreemd nu, ik kon vanaf XP inloggen op 2k en dan ALLES beheren. Nu vraagt 'ie niet meer om een loginnaam en wachtwoord maar kan ik ook niet overal meer in.

Bijlagen

• netwerk.jpg
    netwerk.jpg
    26,2 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Nou, ik weet niet wat ik moet doen hoor :confused:.

Van XP --> 2k wordt er niet meer om een wachtwoord gevraagd, zodoende kan ik niet inloggen als Administrator om volledig beheer te krijgen.
Ik ga zo kijken of dat opgelost is met gast uit.

2k kan nog steeds niet internetten.

Ze zitten wel in dezelfde groep, gastaccount uitgeschakeld en nog GEEN wachtwoordvraag.

attachment.php

Bijlagen

• pcs.jpg
    pcs.jpg
    34,8 KB · Weergaven: 242
Het zou dus betekenen dat de admin nu bekend is op de andere pc.

Heb je internetdelen nu al aanstaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan