Mail door proxy werkt niet, wat nu? (Proxy van AnlogX)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Internet op de client is trouwens 5 x sneller zonder die proxy. Zo had ik eerst 20 kb/sec, kom ik nu op 100 uit :). (met een internetverbinding van 200 op de server vind ik dat nog wel netjes :))

Ok, ff hoor. Gaan we weer maarruh. Hij doet het weer niet.

Ze zitten beiden in werkgroep THUIS, maar ze zien elkaar niet. Dat wil zeggen; 2000 zag gisteren "server-01" staan maar kon hem niet bereiken. Nu ziet ie alleen zichzelf.

Op dit moment ziet 2000 alleen "client-01" bij de computer lijst en niets van "server-01".

Windows XP kan de werkgroep thuis niet eens benaderen, hij is er in toegevoegd maar als ik hem probeer te openen krijg ik een foutmelding. Afgezien van het feit dat het nu een XP Pro (ipv home) is en dat de netwerktoegang nog steeds vreselijk traag is weinig nieuws... XP ziet zelfs "server-01" (zichzelf) niet staan als ik daar naar ga zoeken.
Hoe laat ik deze 2 elkaar weer zien?

Overigens merken beiden PC's wel dat de kabel is aangesloten.

Ok, we gaan weer een toppunt van vaagheid in hoor.

Net toen 2000 XP wel zag maar niet kon benaderen heb ik een snelkoppeling gemaakt. Situatie is nu als volgt:

2000 ZIET XP NIET. Maar met die snelkoppeling kan ik wel XP benaderen en bestanden gebruiken. Een netwerkverbinding maken (ik bedoel nu via deze computer, dan een letter toewijzen aan een netwerkmap) gaat niet omdat de XP PC niet te vinden is in 2000. Via mijn netwerklocaties is deze niet zichbaar.

XP kan nu wel in de werkgroep thuis zonder foutmelding (en lekker snel) maar ziet daar geen enkele PC. Noch zichzelf, noch 2000.

IP adressen staan bij beiden automatisch, en verder werkt internet nog niet maar eerst dit maar zien...

*zucht*

2k opnieuw opgestart, 2k kan XP niet meer benaderen en XP komt de werkgroep thuis niet meer in
:confused:

Ok, tis nu XP Pro om Xp Pro.

Nog doet server01 (mijn PC) moeilijk. Hij kan THUIS maar niet benaderen. server02 (voormalig 2k) kan dat wel, ziet vervolgens zowel server01 als 02 staan maar kan 01 niet openen en geeft foutmelding.

Internet deed het net wel op 02 (maar geen netwerk) en dat werkt nu ook niet.

Terwijl ik dit typ hoor ik "ping" en nu zie ik dat het werk. Maaar, vanwaar dee vertraging telkens?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan