Mail doorsturen/redirect-en

Status
Niet open voor verdere reacties.

copyland

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2009
Hallo,

Ik ben al een poosje aan het klooien met een mailserver, maar dat wil niet erg lukken.
Het verzenden van e-mails gaat prima, maar ontvangen wil maar niet lukken.

Ik heb een eigen domein, laten we zeggen www.mijndomein.nl

Nu heb ik zelf verschillende mailadressen op mijn mailserver aangemaakt zoals bijvoorbeeld info@mijndomein.nl
Als ik iemand vanuit deze accout een mailtje stuurt komt hij prima aan.
Wat ik nu eigenlijk wil, omdat men nu niets terug kan sturen, is dat als men antwoord op een mailtje van info@mijndomein.nl deze mail ge-redirect wordt naar mijn bestaande mailaccount bij @home

Weet iemand hier een liefst gratis oplossing voor !

Draait 'mijndomein.nl' ergens op het internet? Op een webserver? Info@mijndomein.nl moet wel door een server worden afgehandeld, dit kan ook een server thuis zijn, maar dan moet je alle MX records (Mail eXchange) naar jouw IP-adres laten verwijzen.

mijndomein.nl draait inderdaad op het internet.
Staat geregistreerd bij starthosting, en ik heb daar ook al de DNS settings aangepast zoals b.v. A record, MX record en CNAME records
Maar toch wil het maar niet lukken om mails via starthosting doorgestuurd te krijgen naar de mailserver die ik thuis draai.

Misschien dat ik daar iets fout heb gedaan, dus hierbij de instellingen zoals ik denk dat ze moeten staan.
Misschien ziet iemand iets wat ik verkeerd heb gedaan !

NS mijndomein.nl -> ns3.firstfind.nl
NS mijndomein.nl -> ns4.firstfind.nl
A *.mijndomein.nl -> mijnIPadres Edit Delete
A mijndomein.nl -> mijnIPadres Edit Delete
A localhost.mijndomein.nl -> 127.0.0.1
MX-10 mijndomein.nl -> mailserver.mijndomein.nl Edit Delete
MX-20 mijndomein..nl -> mx1.cyso.net
MX-30 mijndomein..nl -> mx2.cyso.net
CNAME pop.mijndomein.nl -> mijndomein.nl Edit Delete
CNAME smtp.mijndomein.nl -> mijndomein.nl Edit Delete
CNAME mail.mijndomein.nl -> mijndomein.nl Edit Delete
CNAME pop3.mijndomein.nl -> mijndomein.nl Edit Delete

Ik hoor het graag ! ! !

Mocht het niet lukken via starthosting wil ik dus op een andere mannier de door mijzelf aangemaakt info@mijndomein.nl door laten sturen naar mijn bestaande mailaccount bij @home.

Laatst bewerkt:
Dan is het zaak om alle MX records door te laten sturen naar jouw IP-adres thuis. In je router dan even het poortje voor inkomende e-mail doorsturen naar je web/mailserver.

Poort 25 en poort 110 staan open in mijn router, maar moet daar nog iets speciaals voorgezet worden ?
In mijn Router kan ik als eerst een kort naampje invullen, dan de poort, en dan het ip adres wat open moet staan ?

Als ik b.v. zet : Mail poort 25 TCP poort 25 mijnIPadres
Moet dan het IP adres wat ik invul het ip adres van mijn outer zijn, of het ip adres van mijn internetprovider (modum)? ? ?

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
De MX records verwijzen naar jouw IP-adres aan de buitenzijde, dus die je van je provider krijgt.

Dan denk ik dat daar misschien het foutje zit, want daar staat nu in mijn router 192.168 .......

Zien volgens jou de settings bij starthosting er wel goed uit ?

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
MX10 klopt niet (MX 10 wordt als eerste aangeroepen, is die niet te benaderen, dan wordt alles naar MX20 en daarna naar MX30 doorgestuurd).

MX10 moet dus jouw IP-adres worden.

Als ik in het mx record mijn ip zet krijg ik de volgende foutmelding melding !

If you specify an MX record it must be a hostname ! ! Ga terug ! !

In de helpfunctie van starthosting staat hoe het vels MX ingevuld moet worden (zie bijgevoegde foto) maar het kan zijn dat ik het toch nog verkeerd begrijp ?

Ik hoor het weer wel !

Bijlagen

• MX Settings.jpg
    MX Settings.jpg
    82,9 KB · Weergaven: 84
Dan vul je toch je hostname in.

en wat mag dat dan wel zijn ? ben nou eenmaal een leek :-)

mijndomein.nl toch ?

Heb overigens no even in mijn router gekeken, en daar kan je mijn ip van provider helemaal niet invullen.
Daar staat namelijk vat 192.168.2 en dan kan je er alleen nog maar een 18 bv invullen van de netwerk pc waar de mailserver op draait !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan