mail verstuurt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rockin

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
21
Hallo,

sinds een paar dagen verstuurt 1 account geen mail meer.

Het probleem heb ik alleen thuis.
ik moet steeds als ik bij een klant zit de smtp server vananderen, omdat iedereen een andere provider heeft. Dit gaat prima, alleen als ik thuis ben verstuurt hij niet meer.
de groene balk loop voor een derde of 3/4 vol en stopt dan.

en verschijnt de volgende foutmelding

De server heeft de verbinding onverwachts verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Onderwerp 'Re: your music teacher', Account: 'marktplaats', Server: 'server10.bhosted.nl', Protocol: SMTP, Poort: 465, Beveiligd(SSL): Ja, Socket-fout: 10053, Foutnummer: 0x800CCC0F


andere accounts hebben geen probleem.

in deze foutmelding zie je server van mijn hostingprovider staan, die smtp server mag ik gebruiken zodat ik niet steeds meer van smtp server hoef te switchen.
Maar dezelfde foutmelding komt ook als ik gewoon mijn eigen providers smtp server instel.

Nogmaals het is alleen thuis.

ik kan wel de smtp servers pingen dus dat is het probleem niet.

:eek:

ohja nog een belangrijke aanvulling is dat het alleen mailtjes betreft die ik beantwoord of forward.
als ik een nieuw mailtje maak dan verstuurt hij die in een halve seconde.
ook wanneer ik een mailtje wil beantwoorden de hele tekst kopier en plak in een nieuw mailtje, maar dat is nogal omslachtig
 
Laatst bewerkt:
dat is nogal een oud lijstje

mijn internet provider is tele2.
ik kan kiezen uit zonnet of tele2 of versatel
alledrie geprobeerd.

Het probleem is niet de smtpserver. die kan ik pingen

het probleem is dat ik mail die ik forward of beantwoord niet kan versturen want een nieuw gemaakt mailtje verstuurd meteen

:D
 
Account: 'marktplaats', Server: 'server10.bhosted.nl', Protocol: SMTP, Poort: 465
Bovenstaande gegevens kloppen niet.
In ieder geval Server en poortnummer.
 
Laatst bewerkt:
wat klopt er dan niet?


hieronder de gegevens van mijn hostingprovider.

Als u om wat voor reden dan ook gebruik wilt maken van de SMTP server (uitgaande mail server) van bHosted.nl, dan is dat mogelijk. Dit is alleen mogelijk via een beveiligde verbinding. De benodigde instellingen hiervoor zijn:
Server
server10.bhosted.nl
Poort
465
Type verbinding
Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (SSL)
Authenticatie vereist
Ja
Login gegevens
De zelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail.



deze zijn dus ingesteld zoals zij het zeggen.


Nogmaals voor de duidelijkheid
Het gaat dus alleen om mails die ik forward of beantwoord, die lopen dus vast met bovenstaande foutmelding
Nieuw gemaakt mailtjes verstuurt ie wel gewoon.

Het moet iets zijn in de windows mail programma ofziets
 
Maar wat zijn de settings van het account wat wel weekt?
 
je kan beter de smtp van je internet provider gebruiken en niet van de hosting-provider
 
@ Jobbes: Heel scherp ;)

ok, dus:
Inkomend: server + inloggegevens van de hosting.
Uitgaand: server + inloggegevens van de provider.
 
wat zijn de settings die wel werken?

nou precies dezelfde....... die settings werken gewoon met andere accounts en als ik een nieuwe mail schrijf.


het gaat om forwards of beantwoorden van mail die hij niet wil versturen.
het ligt aan windows mail denk ik en niet aan de settings want als ik een
nieuw mailtje maak verstuurt ie ze wel.

dus als ik zo vrij mag zijn laten we ons niet focussen op de smtp instellingen want die heb ik ge-triplle checked. en hij verstuurd wel als we een nieuw mailtje maken, bovendien heb ik ook geprobeerd de setting weer te gebruiken van mijn internetprovider, maar dat geeft niet het gewenste resultaat. het maakt dus niet uit welke smtp gegevens ik gebruik. hosting of internet het is allebei hetzelfde verhaal beantwoorden van mail loopt vast, nieuwe mails niet.

wat zou het kunnen veroorzaken dat het beantwoorden van mail niet wil lukken
 
Laatst bewerkt:
@ Jobbes: Heel scherp ;)

ok, dus:
Inkomend: server + inloggegevens van de hosting.
Uitgaand: server + inloggegevens van de provider.

nee andersom
pop3 voor diverse accounts en imap voor diverse accounts smtp van hostingprovider, maar het maakt niet uit of het de host of internet provider is want ze doen allebei dezelfde foutmelding geven
 
Laatst bewerkt:
Ok, als test:
Stuur een mailtje naar jezelf.
Ontvang deze, en beantwoord deze naar jezelf.
Komt die aan?

Nogmaals, maar forward em nu naar jezelf.
Komt die aan?

Als beide antwoord "Ja" is, denk ik dat er een fout zit in het antwoord adres van een ontvangen mailtje, of een adres fout in een forward mailtje.

Beantworden / forwarden is eigenlijk dezelfde actie als nieuwe mail sturen.
Enige verschil zit em in de adressering.
Ik ben van mening dat het probleem niet in de software zit.

Let ook eens op, met welke afzender je een mailtje stuurd.
 
Ok, als test:
Stuur een mailtje naar jezelf.
Ontvang deze, en beantwoord deze naar jezelf.
Komt die aan? nee hij gaat niet weg

Nogmaals, maar forward em nu naar jezelf.
Komt die aan? nee hij gaat niet weg


Als beide antwoord "Ja" is, denk ik dat er een fout zit in het antwoord adres van een ontvangen mailtje, of een adres fout in een forward mailtje.

Beantworden / forwarden is eigenlijk dezelfde actie als nieuwe mail sturen.
Enige verschil zit em in de adressering.
Ik ben van mening dat het probleem niet in de software zit.

Let ook eens op, met welke afzender je een mailtje stuurd.

afzender? het gaat dus met 1 account niet. met een ander account wel met dezelfde (smtp) instellingen. alleen is de account die niet goed werkt de hoofdaccount, helaas.
 
Ok, verwijder de hoofdaccount geheel.
En maak deze opnieuw aan.
 
ik snap niet waar het bericht is gebleven maar ik heb vorige keer al geschreven dat ik dit gedaan heb maar zonder het gewenste resultaat.

Wat k wel gemerkt heb is dat wanneer ik een mailtje beantwoord en hem verstuur hij niet wil verzenden.

als ik dat dan stop en meteen op alles verzenden druk verstuurd hij de mail wel......
:eek:

wat er ook gebeurt trouwens lijkt op hetzelfde.
als ik hier een reactie zet en op verzenden druk of aanpassen, dan krijg ik een foutmelding en als ik dan op opnieuw proberen druk doet ie het wel
 
Laatst bewerkt:
Kan dus heel goed zijn, dat je 2 accounts hebt staan. 1 werkende en 1 niet werkende, beiden met dezelfde naam.
 
ik heb gecheckt maar de accounts die ik heb staan er maar 1 keer in/
 
wat betreft de accounts en smtp zitten we op een verkeerd spoor.
er is iets anders aan de hand al weet ik niet wat.

zoals ik al eerder mellde gebeurt er iets dergelijks hetzelfde als ik antwoord geef op dit forum nadat ik op verzenden druk krijg ik een foutmelding (zie bijlage).
als ik dan op opnieuw druk (en gegevens opnieuw verzenden klik) doet ie het wel.

hetzelfde gebeurt denk ik ook met de mail.
als ik op verzenden druk verstuurd ie het niet en als je dan naar de out box gaat en je drukt op verzenden doet ie het ineens wel.
 

Bijlagen

  • foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    24,7 KB · Weergaven: 79
Tele2 eist verificatie.
Dus bij je SMTP aanvinken.
 
dat is het prbleem niet want hij verzend wel maar niet de eerste keer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan