Mail verwijderen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

island

Verenigingslid
Lid geworden
27 dec 2000
Sinds enkele dagen kan ik mails niet meer verwijderen.
Het programma geeft ook geen foutmelding - de mail blijft gewoon in het postvak staan.
Ik kan hem wel naar een map verplaatsen, maar dat is ook geen oplossing.
Weet iemand raad?

Ik zou het zo doen: Eerst een extra berichtenmap maken (niet onder Postvak IN, maar op hetzelfde niveau als Postvak IN, dus dat die op dezelfde hoogte staat als Postvak IN, Verzonden Item etc.), en daar alle berichten uit Postvak IN naar toe verplaatsen.
Dan Outlook Express afsluiten, en gaan naar de map waar de e-mail bestanden staan, en het bestand Postvak IN.dbx verwijderen (of hernoemen naar, bijv., Postvak IN.oud (*)
Zodra je dan Outlook Express weer opstart is er weer een geheel verse Postvak IN.dbx, en dan kun je de mail die je gered hebt naar die nieuwe map weer terug verplaatsen naar Postvak IN.

(*) Lokatie Outlook Express bestanden:
Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\Local Settings\Application Data\Identities"
Dubbelklik op de map met de "{xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx}" aanduiding
Dubbelklik map Microsoft
Maak ergens een veiligheidskopie van de map Outlook Express die je dan ziet, dan heb je alle mail veiliggesteld voor de volgende actie.
Dubbelklik map Outlook Express.
Verplaats Postvak IN(.dbx) naar de Prullenmand of verwijder 'm permanent met Shift-Del toetscombinatie.

Succes,

Tijs.

Omdat mijn Postvak IN nogal veel mails bevat heb ik het een beetje anders 'geprobeerd' en dat is ook gelukt.
Ik heb bij de outlook-bestanden op de plek die jij aangeeft de map 'Verwijderde Items' verwijderd. Daarna outlookexpress opgestart en ik kan weer mails verwijderen.

Dank want je hebt me heel erg geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan