Mail verwijderen zonder te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vultink

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2004
Berichten
25
hoe delete ik mijn mail zonder te openen?dit lukt bij mijn outlook 6 dus niet...
 
Met Outlook Express 6 doe je dat door er rechts op te klikken. Dan kun je voor verwijderen kiezen. Zal in Outlook toch wel hetzelfde zijn lijkt me.

Een andere optie: Haal ePrompter even op. Die kijkt zelfs op de server van je provider. Dan kun je dingen die je niet vertrouwd daar al verwijderen.
 
rechts geklikt.email bericht opende:( daardoor dus elene binnengehaald.gromgrom.maar bedankt voor je reactie...
 
Geplaatst door vultink
rechts geklikt.email bericht opende:( daardoor dus elene binnengehaald.gromgrom.maar bedankt voor je reactie...

Wát heb je binnengehaald? "Elene"?
 
Elene zit in de cosmetica :D ik denk dat je ellende bedoelt is het niet?
Omschrijf het eens.
 
Ja, dat klopt maar het is wel wat ingewikkelder.
 
Daar heb je gelijk in Elisa, maar er zijn wel veel meer mogelijkheden.
Denk maar aan blacklist, bounce en natuurlijk het gevraagde delete.
Verder kun je friends en blacklist aanmaken.
 
Jawel, ik heb em ook gehad. Het heeft me mooi van alle spam afgeholpen maar ik vond het altijd een vervelend gedoe altijd eerst Mailwasher.
Maar zodra de spam weer begint staat hij er weer op hoor.
Allen is het op papier moeilijk inschatten hoeveel kennis iemand al heeft van de pc en programmaatjes.
Trouwens, ik kreeg net een undelivered mail :)
Zal wel de eerste aanval zijn van dat virus. Hij wordt in ieder geval OP de server MET e-Prompter verwijderd :D
 
Ik denk dat je last hebt van het Dumaru-kreng. Is je AntiVirus wel up-to-date? Je kan ook beter in OE het voorbeeldvenster uitzetten: Open OE/Beeld en klik op Indeling, aldaar uitvinken Voorbeeldvenster weergeven. In 't vervolg moet je dubbelklikken om een email te kunnen/willen openen, tevens zie je meestal direkt (alvorens te openen) of er een bijlage bijzit middels een paperclip. Mocht je niks verwachten (alhoewel bekenden ook bijlagen kunnen versturen zonder dat zelf te weten, blijft tricky) dan gewoon ongeopend verwijderen.

Nog een tip: Bescherm je tegen een virus in Outlook Express 6. Om deze bescherming in te schakelen: in OE/ Extra/Opties, tabblad Beveiliging en plaats een vinkje bij "opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan". Klik vervolgens op toepassen en ok. Als je wel een bijlage wil openen haal je het vinkje weer even weg.

Gaat het eigenlijk om Outlook Express of Outlook?
Doe ook een online-scan: http://www.tiscali.nl/serv/viru/viru_center.asp
 
Je hebt waarschijnlijk voorbeeldweergave aanstaan in OE.

Je kunt die uitzetten door in OE naar beeld, indeling en dan een vinkje weghalen bij voorbeeldweergave
 
t waren 2 series eigenlijk: eentje was mydoom andere was mudaru,ik heb een virusscan geupdated maar deze scanned helaas niet automatisch dus moet em elke keer handmatig aanzetten voor het scannen van mijn mail.waar die nu inzat welk bericht???ik heb echt geen idee.maar het waren de nieuwste en ik was er weer lekker vlot bij.ehum.de virus scan is de avk of ziets.gelukkig dat mannetje zo clever was em te updaten dus deze pikte het virus er zo uit...
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik maar gauw onder de knie krijgen hoe een virusscanner automatisch meeloopt en hoe je kunt updaten. Dus even goed de instellingen doorlopen en niet op je man gaan zitten wachten. Als jij ook surft, mail openmaakt en download, heb je net zoveel verantwoordelijkheid ;)
 
jup.ik ben alleen nogal blond wat dit betrefd dus letterlijk. ik surf wel maar bijlagen en downloads open ik nooit als ik het niet ken.idioot dat mensen dit toch weer moeten verzieken.grrrrmbl.maar de verantwoordelijkheid mee eens ja.ik heb normaal er geen probleem mee maar manlief is zo aan sleutelen geweesd met de peecee dat ik de helft van de programmaaas niet meer terug herken waaronder de virusscan.waar die vandaan komt mag joost weten.gelukkig doet ie het in iedergeval goed :D

dit virus kopieerd alle adressen en blijft emails sturen.heb je zelf geen virus pikt ie andermans adressen en zo gaat ie maar door.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook blond en daarom mag ik het zeggen ;)
Weet je, voor jouw probleem is maar 1 oplossing.
Bij ons ben ik de sleutelaar en dat is knap vervelend als het een keertje mis gaat voor de andere partij.
Probeer er een pc bij te krijgen.
Ben je van alllllle ellende af.

LOLOL ik zie je al voor me Heeeeeee wat is dat now weer. Heeft je man weer gelezen dat AVG virus scanner zo goed is. :)
Verdiep je even in de schermpjes. Het is geen moeilijke scanner. En op een gegeven moment zul je merken dat je een bepaalde routine krijgt door al dat gewissel!!

Heb je nu inmiddels Mailwasher of ePrompter gedownload? Kan je man eens vreemd op kijken;)
 
Laatst bewerkt:
heb trouwens de email aangepasd en aangevinkt,omdat ik toch al huiverig ben voor virussen.helaas komen mudaru en mydoom er gewoon doorheen.mailwasher voorkomt die ook spam??in dat geval wil ik daar graag de url van want ik wordt dood gegooid met spam.de outlook express heeft een spam vulter maar die functioneerd niet naar behoren.heb keurig alles ingevoerd als gevraagd en nog krijg ik de rotspam op de pc.al wel geemaild naar outlook maar uiteraard nog geen mail terug...:mad:
 
Laatst bewerkt:
Als je nu mail binnenhaald heb je dus GEEN voorbeeldvenster als het goed is.
Je kunt ook ergens in die schermpjes van Windows zeggen: openmaken van gevaarlijke bijlagen niet toestaan. Ik moet even kijken hoe het weggetje is. Toch, neem de raad van ons ter harte en download een programmaatje zoals genoemd.
Dan verwijder je al op de server. Altijd beter dan dat het binnen komt.

In Outlook Express is het: Extra/Opties/Beveiliging
Daar een vinkje zetten bij Opslaan of openen enz. enz.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan