Een vraag:
Ik heb een databank van contactpersonen gemaakt met 1 record per persoon.
Één persoon kan lid zijn van verschillende verenigingen … in het totaal zijn het er 37 verschillende verenigingen.
Lidmaatschap van een vereniging wordt aangegeven door middel van een selectievakje.
Voor een mailing wil ik met 1 algemeen selectievakje [mailing] werken.
Er stelt zich nu volgend probleem:
Ik wil de groepen a + b + c + d + e mailen.
(= het selectievakje [mailing] wordt voor alle leden van één van deze 5 groepen aangevinkt).
Uiteindelijk is het zo dat de mailing voor de groepen a en b toch niet doorgaat.
(= het selectievakje [mailing] voor de leden van deze twee groepen wordt uitgevinkt)
Probleem is nu dat iemand die bijvoorbeeld lid is van a én groep c niet gemaild zal worden omdat het selectievakje [mailing] uitgevinkt is.
Ik kan wel opnieuw gaan selecteren maar dit is niet werkbaar gezien het grote aantal verenigingen: nl. 37
Hoe kan dit opgelost worden?
P.s. ik ben geen expert en ken plusminus niets van macro's.
Alvast dank voor jullie antwoord.
Ik heb een databank van contactpersonen gemaakt met 1 record per persoon.
Één persoon kan lid zijn van verschillende verenigingen … in het totaal zijn het er 37 verschillende verenigingen.
Lidmaatschap van een vereniging wordt aangegeven door middel van een selectievakje.
Voor een mailing wil ik met 1 algemeen selectievakje [mailing] werken.
Er stelt zich nu volgend probleem:
Ik wil de groepen a + b + c + d + e mailen.
(= het selectievakje [mailing] wordt voor alle leden van één van deze 5 groepen aangevinkt).
Uiteindelijk is het zo dat de mailing voor de groepen a en b toch niet doorgaat.
(= het selectievakje [mailing] voor de leden van deze twee groepen wordt uitgevinkt)
Probleem is nu dat iemand die bijvoorbeeld lid is van a én groep c niet gemaild zal worden omdat het selectievakje [mailing] uitgevinkt is.
Ik kan wel opnieuw gaan selecteren maar dit is niet werkbaar gezien het grote aantal verenigingen: nl. 37
Hoe kan dit opgelost worden?
P.s. ik ben geen expert en ken plusminus niets van macro's.
Alvast dank voor jullie antwoord.