mails in lokale mappen in Thunderbird.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Omdat ik bij 700 mails geen mail meer kon of mocht verzenden heb ik in Thunderbird diverse lokale mappen gemaakt en daar in de mails gestopt die ik wil bewaren. De mails die daar in staan kan ik niet kopiëren naar een andere plek op mijn harde schijf. Dus als ik ooit een nieuwe pc koop ben ik alles kwijt want ik kan ook geen back-up maken van die lokale mappen. Iemand een oplossing?

ik lees dit op het grote www.

Hoe maak ik een back-up van mijn Thunderbird-e-mail?

Open Thunderbird en klik op Extra en vervolgens op Exporteren. Dit opent een nieuw tabblad met de titel Exporteren. Klik op het tabblad Exporteren op Exporteren . Er opent een nieuw venster met de vraag waar u uw back-upbestand wilt opslaan. We raden een voor de hand liggende plek aan, zoals uw Bureaublad of de map Documenten.

Volgens internet:
Methode 1:
De ingebouwde functie 'Opslaan als' gebruiken Deze methode is geschikt voor het exporteren van individuele berichten of kleine groepen berichten.

Open Thunderbird: en navigeer naar de lokale map met de e-mails die u wilt exporteren. Selecteer de e-mails die u wilt exporteren. U kunt één e-mail, een reeks e-mails of alle e-mails selecteren door op Ctrl+A (of Cmd+A op Mac) te drukken. Klik met de rechtermuisknop: op de geselecteerde e-mails. Kies in het contextmenu 'Opslaan als...'.Er verschijnt een dialoogvenster; kies een doelmap op uw computer om de e-mails in op te slaan.Klik op 'Map selecteren' (of een vergelijkbare knop) om de e-mails als afzonderlijke .EML-bestanden in die map op te slaan.

Methode 2:
De add-on ImportExportTools NG gebruikenDit is een uitgebreidere oplossing voor het exporteren van grotere hoeveelheden gegevens of in verschillende formaten.
Open Thunderbird.
Installeer de add-on ImportExportTools NG:Ga naar Extra > Add-ons en Thema's (of iets dergelijks).
Zoek in Add-onbeheer naar "ImportExportTools NG".Klik op Installeren en start Thunderbird opnieuw op als daarom wordt gevraagd.
Selecteer de lokale map die u wilt exporteren.Klik met de rechtermuisknop op de geselecteerde map. Selecteer ImportExportTools NG in het contextmenu. Kies de exportoptie, zoals 'Alle berichten in map exporteren'. Selecteer het gewenste exportformaat (bijv. EML, HTML, CSV) en een doelmap en klik op OK. Hiermee wordt de inhoud van de map geëxporteerd naar het opgegeven formaat.

Transferring Local Folders old computer to new computer

N.a.v. uw gemelde probleem zou ik graag het volgende vermelden.
Ik help veel van mijn leeftijdsgenoten (senioren dus) met hun pc en internet problemen.
Onlangs hielp ik iemand mat het probleem dat zijn gmail wachtwoord was veranderd en hij was stellig van mening dat ie dat niet zelf had gedaan (kan gebeuren als je op leeftijd bent).
Achteraf bleek dat ie dat wel degelijk zelf had gedaan, maar op zijn telefoon.
Toen ie een dag daarna op zijn pc zijn mail wilde bekijken kreeg ie de boodschap dat ie het wachtwoord moest intikken, maar hij wist van geen wachtwoord, want hij had het opschrijven van zijn nieuwe wachtwoord uitgesteld tot later en het dus vergeten.

Dat was het eerste probleem: ouderen moeten er rekening mee houden dat ze iets wat ze moeten onthouden DIRECT opschrijven (of in hun wachtwoord magementsysteem moet vastleggen), anders vergeten ze dat.

En dan komt het volgende probleem: hij kreeg zo'n 50-60 berichten per dag binnen, en die ruimde ie niet op. Tegen de tijd dat ie in zijn mail keek, was de boodschap van google dat iemand(hij dus) het wachtwoord had veranderd, in de Inbox al drie pagina's verder.

Derde probleem: toen we de standaard procedure voor een vergeten wachtwoord uitvoerden bleek de code daarvoor gestuurd te worden naar een e-mailadres wat niet meer bestond. Hij was namelijk van provider veranderd en had zich niet gerealiseerd dat daarmee zijn e-mail adres verandert.

Daarom mijn welgemeende advies naar iedereen, maar met name naar de senioren: houd de inbox zo leeg mogelijk, opdat belangrijke berichten opvallen.

Ten tweede: loop eens alles na van berichten die u dagelijks krijgt of dat nu echt nog wel nodig is en schrijf u uit op allerlei nieuwsbrieven en andere troep.

Ja, mooi verhaal. Of dat een antwoord is op de vraag is een tweede.
Mensen vergeten nu eenmaal zaken. Mensen maken fouten. Ontwikkelaars moeten daar rekening mee houden en voor snelle correctieprocedures zorgen. Ook moeten ontwikkelaars zaken niet te ingewikkeld maken en met mensen eerst aan tafel gaan zitten om te kijken hoe mensen met een app werken en waar dan de problemen ontstaan.

Maar zoals overal mensen willen niet meer luisteren naar de anderen en ze weten het altijd beter. Ze dringen beleid, werkwijzes en procedures op. Ze zeggen dan het zit in het systeem. Ik kan er niets aan doen! E-mails willen organisaties, overheidsinstellingen niet meer ontvangen. Kun je nog een e-mail sturen dan krijg je automatisch gegenereerd bericht als antwoord terug met allemaal onzin wat totaal geen antwoord is op de vraag/klacht.

De berichtenbox van de overheid is een aanfluiting. Als de inhoud niet privacygevoelig is zet dan de inhoud gewoon in de mail. Nee, nu staat er > log in en ga naar de berichtenbox. Je logt in en het bericht gaat nergens over. Ik moet aangifte doen. Ja, dat is al 40 jaar zo. Wat een flauwekul!

Terug
Bovenaan Onderaan