mails op laptop en desktop

• Onderwerp starter Onderwerp starter odil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

odil

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Hoi,

Ik heb thuis een vaste pc en verbonden met een kabel voor internet.
Ook heb ik een laptop met draadloos (mobiel) internet.
beide computers maken gebruik van vista.
Op beide computers heb ik dezelfde accounts aangemaakt.

Nu komen alle mails toe op de vaste pc maar ik wil ze dus op beide computers ontvangen.
Als de vaste pc niet aanstaat komen ze wel op de laptop toe maar niet als de vaste pc aanstaat.

Ik heb op beide computers ingesteld dat ze ontvangen moeten worden.

Extra / accounts / geavanceerd en daar de laatste 3 vinkjes aangevinkt en dat zou dus normaal moeten werken denk ik of heb ik nog iets vergeten in te stellen.

heb je in windows mail geen optie
mails .....dagen op server laten staan

Volgens mij kun je mails maar een keer downloaden.
Dus als de vaste pc aanstaat kun je geen dezelfde mails ontvangen op de laptop en anderom dus ook niet

Hoi,

Jou 'probleem' heb ik als volgt opgelost.

1. Mijn 'hoofd'-mailaccount heb ik bij Gmail.
2. Op mijn pc staat XP met MsOff2003 en ik gebruik daar Outlook2003
3. Op mijn laptop staat Vista met MsOffice2007 en ik gebruik daar Outlook2007.

Outlook gebruikt voor álle 'eigen' gegevens (ontvangen en verzonden mail; contactpersonen; agenda-items; taken; notitites etc) één bestand waarin die worden opgeslagen,. een zogeheten PST-bestand (standaard met de naam OUTLOOK.PST)

ad 1. xx@gmail.com is een webmailaccount, dat echter zeer eenvoudig als pop-mailaccount aangemaakt kan worden in Outlook, Outlook Expres en Windows mail (i.t.t. Hotmail .... notabene een product van Miscrosoft zélf !!!)

Ad. 2 en 3. Dit gegevensbestand kan 'gedeeld' worden door het op een externe gegevensdrager te lokaliseren, bij voorkeur een usb-stick. De enige discipline is dat de stick geplaatst wordt als je outlook op de betreffende computer gaat gebruiken.

En kan ik niet achter mijn eigen pc of notebook werken, dan heb ik tóch al mijn mailgegevens beschikbaar, mits:
- er een internetverbinding is, óf
- er een versie van Outlook2003 of later op de betrefffende pc staat.

Ik dacht dat je zowel op de desktop als op de laptop je mails tegelijk kon ontvangen, dus niet ofwel moet je zoals teun met G-mail werken.

Ik ben waarschijnlijk van de oude stempel :p maar ik werk liever met mijn vertrouwde account van mijn provider.

Ik zal het dus oplossen door als ik ga werken mijn desktop af te zetten zodat de mails enkel op mijn laptop worden ontvangen, een andere oplossing zie ik niet zitten met mijn weinige pc ervaring.

alvast bedankt voor de hulp.

ikke een blij mens want het werkt wel.

mijn dealer heeft dat opgelost via de telefoon en het was enkel wat vinkjes aankruisen.

ik krijg nu alle mail zowel op de laptop als op mijn desktop en daarbij mogen beide pc's aanliggen. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan