Mailserver POP Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

codnederland

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Hallo,

Ik heb op mijn eigen server een mailserver (hmailserver) programma geïnstalleerd.
Alles werkt, ik kan via mijn server mail versturen. Met outlook en via het PHP script.
Alleen ik kan geen emails ontvangen.... ik heb alle poorten geopend (25 + 110).
Ik heb een Ziggo (Voorheen @home) verbinding.
Ik heb een eigen domein, en al het verkeer wordt doorgestuurd naar mijn IP adres.

Wie kan mij helpen?

Je zegt mailserver pop problemen.
Ik ga er dus gemakshalve vanuit dat je met je mailserver probeert een popbox op te halen.

Heb je al eens geprobeerd wat er gebeurd als je de popbox in Outlook ophaalt?

Mocht ik er naast zitten dan heb je waarschijnlijk een normale mailserver die alleen aan de achterkant (jouw eigen netwerk) op pop basis babbelt en aan de achterkant gewoon alles op smtp basis.
Dan kun je op een externe locatie met de korte tut KB153119 van MS gebruiken om een simpele test uit te voeren. Er zijn wel veel meer mogelijke tests maar dan ga ik mss teveel afwijken van het daadwerkelijke probleem.

@Home had poort 25 altijd gesloten, Ziggo zal dat niet veranderd hebben dus als je server op het Ziggo netwerk zit (bijvoorbeeld thuis) zal de mail niet aankomen

Laatst bewerkt:
Je zegt mailserver pop problemen.
Ik ga er dus gemakshalve vanuit dat je met je mailserver probeert een popbox op te halen.

Heb je al eens geprobeerd wat er gebeurd als je de popbox in Outlook ophaalt?

Mocht ik er naast zitten dan heb je waarschijnlijk een normale mailserver die alleen aan de achterkant (jouw eigen netwerk) op pop basis babbelt en aan de achterkant gewoon alles op smtp basis.
Dan kun je op een externe locatie met de korte tut KB153119 van MS gebruiken om een simpele test uit te voeren. Er zijn wel veel meer mogelijke tests maar dan ga ik mss teveel afwijken van het daadwerkelijke probleem.

sorry als ik de verkeerde term gebruikte, maar mijn uitgaande mail (Als ik het goed heb ''SMTP'') werkt wel. Alleen mijn inkomende (Als ik het goed heb ''POP'') werkt niet.
En is er eventueel een mogelijkheid om poort 25 te omzeilen?

met een bevriende mail server die het probleem niet heeft die dan de mail forward naar een andere poort op jou machine

met een bevriende mail server die het probleem niet heeft die dan de mail forward naar een andere poort op jou machine

Oke, moet ik me daarvoor op een website registreren of hoe?
Sorry, maar dit is pas de eerste keer dat ik dit doe.

Mail niet afgeleverd : retour afzender

N.B:

Ik heb een testmail verzonden naar mijn adres, maar ik krijg het volgende bericht terug:

info@armandlahaije.com
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<info@armandlahaije.com>:
host mail.armandlahaije.com [213.197.29.164]:
550 "Unknown User"

het IP (213.197.29.164) is van het bedrijf, waar ik mijn domein heb gekocht.
Ik heb daar ingesteld dat alles wordt doorgestuurd naar mijn IP.

Eerst een kleine technische noot inkomende mail op een server is nog steeds smtp. Als je er over nadenkt klopt het ook wel, een server verstuurd het via smtp (poort 25) dus moet het ook ontvangen worden op smtp.

Verder lijkt het erop dat, het bedrijf waar jij je domein hebt het niet doorzet naar jouw IP. Maar als Ziggo poort 25 (dus smtp) blokkeert dan heeft dat nog weinig nut. Je hebt dan op zich 2 opties:
- een andere server (bv die van dat bedrijfje) stuurt jou de mail via een andere poort bv 2525
- je neemt een catchall (dus *@domein.nl) popbox en trekt de popbox leeg met je mailserver. Let op een catchall popbox heeft wel als valkuil dat je meer kans hebt op spam. Dit is ook vast een mogelijke instelling die je kunt maken.

Re

Ik heb nu een andere hosting, hier kan ik zelf alles instellen. MX-Records an A-records.
Ik heb een acount bij Rollernet aangemaakt voor het doorsturen van de mail.
Alleen, de mail wordt wel netjes doorgestuurd naar rollernet, maar vanaf daar wordt de mail geblokkeerd.

info@armand-lahaije.com
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<info@armand-lahaije.com>:
host mail.rollernet.us [208.79.240.2]: 554 5.7.1 <info@armand-lahaije.com>:
Recipient address rejected: User unknown in valid users table (in reply to RCPT TO command)

(ik heb ook een ander domein)

Wat moet ik instellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan