map beveiliging met XP tweaks werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Ik heb een paar mappen met vertrouwelijke inhoud op mijn pc beveiligd met de optie " simpele map beveiliging " in het programma XP TWEAKS.
Dit werkte altijd subliem tot vanavond. Ik kan doen wat ik wil maar mijn mappen blijven op slot.
Opnieuw opgestart : programma opnieuw geinstalleerd. Veilige modus geprobeerd, niks helpt map blijft op slot.

Wie weet de oplossing ??

Wat ik zou doen is ze proberen te openen met een live cd van knoppix. Alleen is daarvoor basis linux kennis noodzakelijk voor.

Geplaatst door lamp
Wat ik zou doen is ze proberen te openen met een live cd van knoppix. Alleen is daarvoor basis linux kennis noodzakelijk voor.

helaas heb ik geen linux kennis, dus ik zal moeten wachten op andere ideeen.

Ik weet niet wat die die simpele beveiliging inhoudt, maar aangezien het om tweak xp gaat denk ik dat het om EFS (encrypted file system) gaat. Als dat het geval is kan alleen nog de recovery agent de bestanden openen. Standaard is dat het administrator account, als je op een domein zit is het het domain administrator account. Kort gezegd, log in als administrator en ga naar de mappen die beveiligd zijn. Haal daar het vinkje bij de encryptie weg. Als dat niet werkt is er sprake van een ander soort encryptie.

Geplaatst door hangmat
Ik weet niet wat die die simpele beveiliging inhoudt, maar aangezien het om tweak xp gaat denk ik dat het om EFS (encrypted file system) gaat. Als dat het geval is kan alleen nog de recovery agent de bestanden openen. Standaard is dat het administrator account, als je op een domein zit is het het domain administrator account. Kort gezegd, log in als administrator en ga naar de mappen die beveiligd zijn. Haal daar het vinkje bij de encryptie weg. Als dat niet werkt is er sprake van een ander soort encryptie.

ik kan helaas nergens een vinkje weghalen. ik hoop op een andere oplossing. Het programma gebruik ik al twee jaar en nog nooit een probleem ermee gehad. Ik snap er niets van.

Hoi,

Zou je misschien even de EXACTE naam van het programma kunnen geven? Deze vind je vaak in het programma bij HELP en dan ABOUT...

Ik kan het programma XP TWEAKS niet vinden via google.
Bedoel je TweakXP?

James:)

Geplaatst door James007
Hoi,

Zou je misschien even de EXACTE naam van het programma kunnen geven? Deze vind je vaak in het programma bij HELP en dan ABOUT...

Ik kan het programma XP TWEAKS niet vinden via google.
Bedoel je TweakXP?

James:)

het betreft het programma : tweak-xp pro 3

ik hoop dat dit voldoende is

Dat probleem heb ik ook gehad :o. Vrij ernstig probleempje.

Heb je, zoals er ook staat in rood, een kopie gemaakt van je map?
En wanneer je nu kiest voor map vrijgeven wordt het gewoon genegeerd?

het is opgelost,

Ik heb de map weten te kopieren en toen heb ik de beveiliging uitgezet ( en dat werkte ).

de andere map heb ik verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan