Map "Documents and settings" onvindbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

mfranken

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Mijn zoon heeft windows 7 net opnieuw op zijn PC geïnstalleerd.
Nu kan hij op C:\ de map "Documents and settings" niet vinden.

Als ik op mijn eigen computer kijk staat de map wel op C:\
Maar als ik deze wil openen krijg ik de melding dat ik daar geen toegang heb.

Wie heeft een advies hoe dit op te lossen?

vr.gr. Marij

Hey,

Even ter verduidelijking:

Kunt u wel in de Windows map SYSTEM32 komen? Dit is een beveiligde map van Windows 7 / Vista normaal gesproken.

Ga eens naar een willekeurige map, documenten bijvoorbeeld.

[Documenten] -> [Organiseren] -> [Map- en zoek opties] -> [Weergave] -> [Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven.]

Vervolgens voor probleem twee, de beveiliging: Zit u momenteel op het Administrator account?

[Start] -> [Configuratiescherm] -> [Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht] -> [Gebruikersaccount]

Mocht u toch nog de beveiliging naar beneden willen hebben, doet u dit als volgt:

[Start] -> [Configuratiescherm] -> [Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht] -> [Gebruikersaccount] -> [Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen] -> [En dan de schuifbalk naar beneden, zodat er geen meldingen meer komen.]

Ik hoop dat ik u zo voldoende heb geholpen!!

Groet,
Mark.

die map bestaat toch helemaal niet meer in win7?!??!?!??! die is "vervangen" door "gebruikers"/"Users". (de functie van de map is wel een tikkie anders maar...)
maar u gebruikt zelf windows xp en uw zoon windows 7?!?!?

zal ff checken op google: (http://lmgtfy.com/?q=documents+and+settings+windows+7)
http://www.byteblocks.com/post/2009/08/10/Documents-and-Settings-folder-in-Windows-7.aspx

Verwarrend, was ik namelijk ook mee in de war...
Vandaar ook dat ik de optie gaf om verborgen mappen / bestanden / stations te laten weergeven. Maar goed, die map bestaat inderdaad niet in Windows 7.
Deze informatie staat nu gewoon in de gebruikers map.

PS.

Sorry voor het vaak aanpassen, moest het zelf weer even na kijken haha.

Groet,
Mark.

Laatst bewerkt:
Ja, het probleem is gewoon dat mfranken windows xp heeft, en zijn zoon windows 7.

Dit confronteert trouwens ook veel in het netwerk (openbare mappen en zo), dus als je met de win xp's niet in de mappen van de win7's kan komen weet je hierbij ook hoe dat komt!

Nee, we gebruiken allebei windows 7

Ok, vreemd, dacht wat anders gelezen te hebben, haha.. :P
Goed, kunt u nu bij de users wel de benodigde mappen zien, die u bij documents and settings wou zien? En heeft u de verborgen mappen al op weergeven gezet? (Anders ziet u de map app data (Application data) bijvoorbeeld niet.)

Groet,
Mark.

PS.

Is het veiligheids probleem nu ook opgelost in C: ?

PS: sorry, maar het blijft gewoon leuk om lmgtfy.com te gebruiken:p

Goed, kunt u nu bij de users wel de benodigde mappen zien, die u bij documents and settings wou zien? En heeft u de verborgen mappen al op weergeven gezet? (Anders ziet u de map app data (Application data) bijvoorbeeld niet.)

Voor een deel zien we de benodigde mappen.
Mijn zoon ziet echter in de map "users" de map "local settings" weer niet staan.
Ik zie die map bij mij wel staan, maar opnieuw geen toegang.
Ook al heb ik de schuif van de beveiliging helemaal naar beneden gezet.
Wat trouwens niet wordt aanbevolen.

En ja, we hebben de verborgen mappen beide op weergeven staan.

Ja, het probleem is gewoon dat mfranken windows xp heeft, en zijn zoon windows 7.

Dit confronteert trouwens ook veel in het netwerk (openbare mappen en zo), dus als je met de win xp's niet in de mappen van de win7's kan komen weet je hierbij ook hoe dat komt!

HAAR zoon. De naam is Marij :)

De onderste zin begrijp ik niet.
We zitten niet in een netwerk. We hebben ieder een PC apart.
De twee problemen die ik aangaf hebben dus niets met elkaar te maken.
Omdat mijn zoon me belde met zijn probleem ben ik in mijn eigen PC gaan kijken hoe het daar zat. Toen kwam ik mijn probleem van "geen toegang" tegen.
Kun je het nog volgen :D

Omdat mijn zoon me belde met zijn probleem ben ik in mijn eigen PC gaan kijken hoe het daar zat. Toen kwam ik mijn probleem van "geen toegang" tegen.

Hey,
De map Local Settings bestaat niet in Windows 7.
Ook dit is veranderd in bijvoorbeeld: C:\Users\*naam*\AppData\Local

Ik ga nu gelijk even op zoek naar de beveiliging!

Ik heb het even opgezocht, maar is uw zoon wel ingelogd onder het administrator account?

PS.

Is uw Windows Defender ingeschakeld?

Groet,
Mark.

Laatst bewerkt:
Hey,
De map Local Settings bestaat niet in Windows 7.
Ook dit is veranderd in bijvoorbeeld: C:\Users\*naam*\AppData\Local

local settings.JPG
Hier zie je dat ik wel Local Settings heb. Ook AppData\Local trouwens.
Bij alle mappen waar een blauw pijltje voor staat wordt de toegang geweigerd.
Bijv Application data and Cookies.
Voor Documents and Settings staat een slotje.

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 126635
Hier zie je dat ik wel Local Settings heb. Ook AppData\Local trouwens.
Bij alle mappen waar een blauw pijltje voor staat wordt de toegang geweigerd.
Bijv Application data and Cookies.
Voor Documents and Settings staat een slotje.

Hey,

Welke versie van Windows 7 gebruikt u?
Dit is wel heel erg apart, op de computer waar ik op zit, heb ik geen Local Settings, ook de 2 andere computers in het netwerk niet.

Heeft u Windows Defender ingeschakeld?

Groet,
Mark.

PS.

Misschien een aparte vraag; Maar waar heeft u specifiek de map Local Settings voor nodig? (Als het te gevoelig is, hoeft u niet te antwoorden hoor). Ook met Documents and Settings snap ik het verschil niet helemaal met C:\Users?

Laatst bewerkt:
Ik heb het even opgezocht, maar is uw zoon wel ingelogd onder het administrator account?

QUOTE]

Ja, mijn zoon is ingelogd als administrator.

Wat is Windows Defender? En hoe/waar kan ik zien of die is ingeschakeld?

QUOTE]

Ja, mijn zoon is ingelogd als administrator.

Wat is Windows Defender? En hoe/waar kan ik zien of die is ingeschakeld?

Sorry, had ik natuurlijk even moeten melden.

[Start] -> [Windows Defender]. (Intypen)

Als het goed is, hoort u een scherm te krijgen dat hij (Windows Defender) niet is ingeschakeld. Als deze wel is ingeschakeld, moet u deze even uitzetten.

Misschien een aparte vraag; Maar waar heeft u specifiek de map Local Settings voor nodig? (Als het te gevoelig is, hoeft u niet te antwoorden hoor). Ook met Documents and Settings snap ik het verschil niet helemaal met C:\Users?

Mijn zoon moest daar iets doen of nakijken ivm een door hem geïnstalleerd programma.
Welk programma weet ik zo niet. Als dat van belang is zou ik het moeten navragen.

Ooh, sorry... :o

nouja met die onderste zin bedoelde ik dat openbare mappen van windows 7 niet te bereiken zijn onder XP, en er zijn nog wat meer compatibiliteits problemen...
Maar dat is niet van toepassing in dit geval.

Idd kan Windows defender zeker het probleem zijn, heb ik eerder meegemaakt, en ook moet je volledige admin rechten hebben om bij dit soort mappen te komen!

PS: soorry voor de laate reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan