Mapafbeelding verdwijnt als ik iets in map gooi

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Berichten
925
Ik heb de mappen in Mijn Documenten (onder XP) een eigen afbeelding gegeven (rechtsklikken op map / Eigenschappen, tabje Aanpassen, Afbeelding kiezen.

Als ik nu een bestand in die map sleep, verdwijnt vaak de mapafbeelding meer. Wie weet hoe dat komt en hoe ik dat voorkom?
 
Nou das nou ook toevallig.ik wilde vanmiddag deze vraag ook al gaan stellen.Ivm tussenkomst bezoek etc ff niet aan toegekomen.
Ik heb het met mijn downloadmap van muziek.Ik pas het pictogram aan aan maar zogauw er weer iets inkomt krijg ik standaard(blanco) mapicoon weer.

Dit topic dus even met belangstelling volgen....
 
Hoi,

Controleer eens het volgende in de verkenner:

Menu: Extra > Mapopties; tabblad 'Weergave'
Staat er een vinkje bij 'De weergave-instellingen van elke map opslaan'?
Staat er geen vinkje in 'Miniatuurweergaven niet in cache plaatsen'?
 
Ik heb een vinkje bij 'De weergave-instellingen van elke map opslaan' en géén vinkje bij 'Miniatuurweergaven niet in cache plaatsen'. Dus daar ligt het niet aan...
 
Ik heb een vinkje bij 'De weergave-instellingen van elke map opslaan' en géén vinkje bij 'Miniatuurweergaven niet in cache plaatsen'. Dus daar ligt het niet aan...

Ik plaats zelf - XP én Vista - (een kopie van) het plaatje direct in de map en hernoem het tot Folder.jpg. Dan hoef ik niks meer te doen want voor de map wordt dan 'automatisch' deze afbeelding gekozen (soms moet je in die map Thumbs.db weghalen nadat je bij de Mapopties onder Weergave het vinkje hebt weggehaald bij 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen')
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Vanveelen,
Dit werkt inderdaad goed, bedankt.
Toch gek dat Windows zijn eigen handigheidjes niet onthoudt...
 
Bedankt Vanveelen,
Dit werkt inderdaad goed, bedankt.
Toch gek dat Windows zijn eigen handigheidjes niet onthoudt...

Tja .... soms denk ik 'k stap over op een Apple ......
Maar als ik dan zie hoe iTunes met mapstructuren omgaat ..... :eek:
 
Nou hier dus hetzelfde....

Wel vinkje en geen vinkje en optie 2 werkt wel....
Terwijl het wel altijd goed geweest is...:D
 
Wanneer je toelaat dat de inhoud op je schijven mag ge�ndexeerd worden (om sneller dingen te kunnen opzoeken, zo luidt het) kan het inderdaad miserie troef zijn met afbeeldingen die verdwijnen dienend als (sub)maplogo. Standaard wordt het toegelaten zodat je manueel moet ingrijpen; Start,Computer,rechterklik de schijf die je zorgen baart,Eigenschappen, en onderaan kruisje weghalen bij "De inhoud en de eigenschappen van bestanden op dit station mogen worden ge�ndexeerd".
Mogelijk verdwijnen die foto's door een gebrek aan Pc kracht want het lijkt erop dat dat indexeringgedoe veel energie van de Pc eist.
Nadien op zelfde pop-up nagaan of het bestandssysteem NFTS is. Andere systemen kunnen ook voor dataverlies leiden (heb ik gelezen) zodat je de schijf dan kunt formateren tot NFTS-systeem (zet wel alles op een andere schijf want eens geformatteerd is alle data weg.
Ps. Bij toevoegen van afbeeldingen kan het maplogo wel veranderen dat hou je dant in de gaten en eventueel corrigeer je het.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Yamahazu
Welkom op Helpmij
Topic is 2 jaar oud daar reageren we niet meer op.
Lees de de voorwaarden nog eens door!
Succes verder op het forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan