Mappen beveiligen op webserver !

Status
Niet open voor verdere reacties.

copyland

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2009
Ik heb een Xampp webserver draaien.
In de folder htdocs heb ik een map "muziek" aangemaakt.
Als iemand nu mijn-ip-adres/muziek intikt is deze map voor iedereen toegangkelijk.
Weer iemand hoe ik deze map kan beveiligen zodat ze een username en password in moeten vullen om toegang tot deze map te krijgen ?

Alvast bedankt !

Met een blanco index.html kan niemand je bestanden zien. Dan zien ze alleen de blanco pagina als ze naar die url gaan.

Dat is dus niet de bedoeling, ik wil dus dat mensen met een gebruikersnaam en wachtwoord wel de bestanden kunnen zien !

Voor zover ik weet, is Xampp een Apache distributie.
Mappen worden beveiligd door een .htaccess bestand aan te maken voor de betreffende map.
Dit is eigenlijk niets meer dan een soort inifile waar in staat hoe en waarmee de mappen beveiligd zijn en wie er toegang krijgen.

Ik zou zo even geen andere manier weten om hetzelfde te bereiken.

Voor zover ik weet, is Xampp een Apache distributie.
Mappen worden beveiligd door een .htaccess bestand aan te maken voor de betreffende map.
Dit is eigenlijk niets meer dan een soort inifile waar in staat hoe en waarmee de mappen beveiligd zijn en wie er toegang krijgen.

Ik zou zo even geen andere manier weten om hetzelfde te bereiken.

Daar ben ik al mee bezig geweest, maar ik krijg de bestanden htaccess.txt en htpasswd.txt niet goed omgezet naar .htaccess en .htpasswd
In windows gaat dit n.l. niet, en als ik de bestanden via WS-ftp upload naar de Ziggo homedrive kan ik ze ook niet rename'n naar .htassess en .htpasswd

Heb het ook in DOS geprobeerd, en dan gaat het wel.
Maar dan is het bestandje verkloot.
als je het dan naar de folder kopieer die je wil beveiligen vraagt hij niet om password, maar opent de pagina helemaal niet meer en krijg je een of andere foutmelding.

Allen bedankt voor de reactie's, maar ik heb het zelf opgelost.
Tijdens de installatie van Xammp wordt er een map aangemaakt genaamd "forbidden".
Hierin staan ook de bestanden .htaccess en ht.passwd.
Ik heb ze naar de map "downloads" gekopieerd die ik wil beveiligen, en een beetje aangepast.
Werkt als een trein ! ! !

Dit wilde ik nog even met jullie delen voor in de toekomst ! !

Nogmaals dank dat jullie mij op het goede spoor hebben gezet ! ! !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan