Mappen beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zeikstraal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2009
Hallo, graag had ik mappen beveiligd, maar zonder dat er een paswoord aan te pas komt.

wet bedoel ik precies? Wel

url/bestanden/download/index.html
url/bestanden/download/artwork.html

dus, het zijn webontwerpen die men zou moeten kunnen bekijken, maar niet de ganse site leeghalen als je begrijpt wat ik bedoel door gewoon naar url/bestanden/download/ te gaan en bestand per bestand af te halen. Hoe voorkom ik dit? En misschien nog tips?

Dank u :D

Nou... dat kan op verschillende manieren.

Je kan in je server-configuratie het aanmaken van automatische mappen-weergave (dus: dat 'Index of /') uitzetten. (moeilijke manier)
Wat ook kan is een htaccess bestand maken die bovenstaande doet. (makkelijker)
Wat het makkelijkste is is een 'index.html' bestandje maken en dat in deze folder zetten. Desnoods een lege pagina. Op de meeste servers wordt je dan naar dit bestand genomen ipv. de mappenweergave.

:thumb:

Je kunt die ontwerpen er toch gewoon nog steeds afhalen door de bron te openen en die te kopieren? :)

Nou... dat kan op verschillende manieren.

Je kan in je server-configuratie het aanmaken van automatische mappen-weergave (dus: dat 'Index of /') uitzetten. (moeilijke manier)
Wat ook kan is een htaccess bestand maken die bovenstaande doet. (makkelijker)
Wat het makkelijkste is is een 'index.html' bestandje maken en dat in deze folder zetten. Desnoods een lege pagina. Op de meeste servers wordt je dan naar dit bestand genomen ipv. de mappenweergave.

Ok bedankt, ik zal dat eens proberen

Je kunt die ontwerpen er toch gewoon nog steeds afhalen door de bron te openen en die te kopieren? :)

Deels misschien, maar er zijn ook photoshop delen of swf's ed waar ze niet aankunnen, tenminste, dat is de bedoeling.

Maar alle tips zijn welkom hieromtrend

Als je het op hun scherm toont, kunnen ze er bij :)

Dat is de regel en daar kom je niet onder uit. Als je een map hebt die helemaal beveiligd is, dan kun je daar een .htaccess op zetten maar dan moet je de inhoud ook niet op je webpage zetten want dan kan je dat alsnog downloaden.

Ik kan wel de bron encrypten, zodat het toch waardeloos word, want ze kunnen niks editen. Overigens werkt die lege index.html heel goed.
Wat moet precies in die htacces komen? is miss makkelijker

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan