danielmolenaar
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 jun 2010
Beste Helpmij-leden,
Ik zit met een probleem waar ik maar geen oplossing voor kan vinden. Het zit alsvolgt:
Ik heb een facturatiesysteem ontwikkeld in MS Access 2007. Hierin vind je onder andere een formulier genaamd Producten. In dit formulier heb ik de velden "Inkoopprijs" "Marge" en "Verkoopprijs". Ik heb er nu voor gezorgd dat de "Verkoopprijs" berekend wordt door de "Inkoopprijs" te vermenigvuldigen met de "Marge". Overigens wordt de "Marge" aangeduid in procenten.
Mijn probleem is nu, dat ik ongeveer 15000+ artikelen heb, en ik wil deze niet 1 voor 1 toekennen (duh
).
Al mijn artikelen zijn ook op Productgroep gesorteerd, en mijn vraag is dus:
Hoe ken ik een marge toe aan een productgroep?
Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp.
Mvg,
Daniel
Ik zit met een probleem waar ik maar geen oplossing voor kan vinden. Het zit alsvolgt:
Ik heb een facturatiesysteem ontwikkeld in MS Access 2007. Hierin vind je onder andere een formulier genaamd Producten. In dit formulier heb ik de velden "Inkoopprijs" "Marge" en "Verkoopprijs". Ik heb er nu voor gezorgd dat de "Verkoopprijs" berekend wordt door de "Inkoopprijs" te vermenigvuldigen met de "Marge". Overigens wordt de "Marge" aangeduid in procenten.
Mijn probleem is nu, dat ik ongeveer 15000+ artikelen heb, en ik wil deze niet 1 voor 1 toekennen (duh

Al mijn artikelen zijn ook op Productgroep gesorteerd, en mijn vraag is dus:
Hoe ken ik een marge toe aan een productgroep?
Code:
[b]Besturingselementbron van "Verkoopprijs"[/b]
=[Forms]![Producten]![Inkoopprijs]*[Forms]![Producten]![Marge]+[Forms]![Producten]![Inkoopprijs]
Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp.
Mvg,
Daniel