Hoi Cross,
Mag ik deze van jouw kopiëren en overnemen ?
Maar natuurlijk, dan wordt het product gebruikt! Ik zou 't ook niet kunnen tegenhouden, want in de copyright-toestand heb ik opgenomen dat ie gebruikt mag worden.
Ik kreeg de vraag dit te maken en mocht niet meer dan 30 minuten hier aan besteden...
Ha-gha-gha-gha-ha!

Ik wil je opdrachtgever dat wel eens zien voordoen.

Dat kan dus niet, als je als bedrijf met zoiets enigszins netjes tevoorschijn wilt komen! Met een marquee kan het niet goed/mooi, dus je bent aangewezen op javascript. En zoiets goed opbouwen met javascript kost nu eenmaal tijd! *)
In een half uur iets maken dat goed werkt en ook qua vormgeving als visitekaartje voor een bedrijf kan dienen: volstrekt belachelijk!
Ik zou gezegd hebben "Zoek maar een ander!"
Maar nu heb je iets, omdat een toevallige vrijwilliger zo gek was er plezier in te hebben dit te maken.
- NB: Je hebt 'm al wel getest in IE8? Want die heb ik hier niet.
Maar zal wel meevallen, want alle andere browsers incl. IE7 doen het.
Succes bij het databeesje koppelen! (daar heb ik geen enkel verstand van)
Met vriendelijke groet,
CSShunter
*) Er zijn wel veel javascript-scrollers in omloop, maar een heleboel zijn verouderd of werken niet goed. Of ze zijn heel erg zwaar in kB's. Uitzoeken en testen van bestaande scrollers kost óók meer dan een half uur! Of je moet maar net een goede weten.
Die wist ik niet, dus zelf op maat gaan fabrieken: want was een leuke uitdaging om te kijken of het zou lukken.
Ik ben er laten we zeggen een 3/4 werkdag mee bezig geweest, incl. testen. Dat is dan heel schappelijk gerekend, want het was in praktijk zeker het dubbele. Maar ik ben geen ervaren javascript-ontwikkelaar, en moest tussendoor wat dingen uitzoeken en uitproberen. Dus stevig naar beneden afgerond. Bedenk maar een mooi uurtarief voor uitbesteed werk, en presenteer dat maar als bonnetje aan je opdrachtgever.
- En jij hebt er niet meer dan een half uur aan besteed.
Alternatieve werkwijze: de originele van jou laten zien, plus die van mij; en vertellen dat die van mij voor € ...,- gekocht kan worden. Dan delen we het door twee.

Kijken wat ze zeggen!
De uitsmijter! - Ben nu pas de BCN-website aan 't bekijken: zo te zien een sjieke bedoening, waar niet op een paar centen gekeken wordt als het om luxe voor de klant gaat (prijzen kwam ik trouwens niet tegen [niet toevallig niet vermeld!], dus ik hoefde niet te schrikken). Als ik ga pingelen op de prijs, zal iemand ogenblikkelijk zeggen dat het heel mooi is allemaal, en dat de zon voor niets opgaat.
Klopt! Dus voor een sjieke scroller die in lijn is met de rest van het sjiek ... mogen ze best wat tijd=geld in steken! Business, toch?