master file table (mft) wissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter kcuf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kcuf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2012
als ik files wis en daarna wipe met bv "Eraser", dan is de inhoud herhaaldelijk overschreven maar blijven de namen bestaan in de MFT. dat kan ik zien dmv "Undelete Plus". ik heb het programma "Wipe MFT" gevonden dat de MFT incl. file names echt wist, alleen werkt het niet op de c-schijf, alleen op andere schijven/usb sticks edm. ook bij win xp op een andere pc heb ik hetzelfde probleem.
error melding is dat de c-schijf niet "gelockt" kan worden. aan de firma kan ik niks vragen want ze vermelden geen email adres en hun help file zegt niets over deze error melding.
crap cleaner "kan" een mft wissen, alleen... het werkt niet want met Undelete Plus daarna te runnen zie ik toch nog de file names staan. (bij een echt geslaagde gewiste mft ziet Undelete Plus echt niks meer).
mijn vraag gaat niet over (herhaaldelijk) overschrijven/wipes van files. mijn vraag is: hoe verwijder ik de file names uit de MFT?

Wipe MFT werkt bij mij ook alleen maar op USB-stations, niet op de C:\.

Sommige namen in het NTFS systeem kunnen inderdaad vervelend in het oog springen.
Je zal ooit maar eens toevallig "Deep Throat" gedownload hebben. ;-)

Voor dit soort uitzonderlijke situaties kan je de testversie van Filerestore Plus gebruiken.
Deze demoversie laat U toe om alle gewiste bestanden terug te vinden in het NFTS-systeem.
Ze laat niet toe om MFT-entries te wissen maar wel om ze een andere naam te geven.
Een nieuwe naam zoals "Deep space.avi" zal minder de aandacht trekken.

Filerestore plus is dus niet bruikbaar als het om grote aantallen bestanden gaat.

Kijk eens of gebruik van de optie "Wis vrije ruimte" in CCleaner het verschil maakt.

Beste tumosis, van harte welkom op Helpmij.nl :thumb:
Topic van een jaar oud mogen met rust gelaten worden, ik sluit deze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan