• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Match/Vlookup?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerd81

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Beste,

Wie kan mijn helpen. Graag de juiste formule in kolom K:

Indien de waarde in kolom F overeenkomt met de waarde in het tabblad ecc in de range A2;A1965 dan dient de waarde in kolom P, van het tabbald ecc te worden meegenomen. Indien niet gevond resultaat "0"

Alvast heel erg bedankt!
Sjoerd

Bijlagen

Probeer deze formule eens.
Code:
=X.ZOEKEN(F2;ecc!A:A;ecc!P:P;0)

Maar let op : er komt geen enkele waarde overeen met de gegevens uit tabblad ecc.

Of deze voor niet-Excel 365 gebruikers:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(F2;ecc!A$1:P$143;16;0);0)

Bedankt voor je reactie Peter.

Het originele bestand is vele malen groter (34k regels) waardoor ik regels heb verwijderd. Ik heb de Engelse variant waardoor ik de formule heb aangepast naar =X.SEARCH(F2;ecc!A:A;ecc!P:P;0) .
Maar helaas niet het gewenste resultaat: #NAME?

Zou je nog eens willen kijken?

Welke versie van excel heb je?
Anders eens kijken naar de formule van AlexCel.

Excel 2016. Met deze formule is het gelukt: IFERROR(VLOOKUP(F440;ecc!A$1:P$9999;16;FALSE);0)

Peter59 en AlexCel hartelijk dank voor het meekijken. Werkelijk fantastisch zo snel!

Mocht de sheet erg traag worden door de vele VLOOKUPs dan is Power Query ook nog wel een optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan