• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Matchen nummers en unieke nummers kopieeren naar een nieuw werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

rdvrie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Ik heb voor een periodieke audit van de digitale postverwerking een formule nodig die mij helpt om de postbestanden, die nog geen workflow (taak) hebben uit te filteren naar een nieuw werkblad in excel.
Ik kom er echter na heel wat gepuzzel niet zelf uit.

In blad 1 staan de postbestanden met een taak en op blad 2 staan alle bestanden (met en zonder een taak) die informatie op deze 2 bladen kan ik zo uit het systeem kopieeren en in het excel werkblad plakken. Deze 2 bladen moeten aan de hand van de kolommen 'scanid', en 'dag, maand, jaar, tijd' gematched worden en de mismatches, moeten worden gekopieerd naar het derde werkblad voor een goed overzicht.

Graag hulp hierbij?

Bijgevoegd is wat data zoals het eruit ziet op het moment dat ik het uit het systeem exporteer.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat ik begrijp wat je bedoelt, ik heb een eerste opzetje gemaakt. Ik ben ervan uitgegaan dat de ScanID uniek is en dat je dus de datum buiten beschouwing kunt laten. Op blad2 vind je nu in de gele kolom alle ScanID nrs die niet voorkomen op blad1. Mocht dit juist zijn, dan is er nog wel een trucje om deze netjes onder elkaar op het 3e blad te krijgen. Sowieso mijn vraag: wat wil je exact op blad3, alleen de ScanID of ook andere gegevens?
.
.
.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat ik begrijp wat je bedoelt, ik heb een eerste opzetje gemaakt. Ik ben ervan uitgegaan dat de ScanID uniek is en dat je dus de datum buiten beschouwing kunt laten. Op blad2 vind je nu in de gele kolom alle ScanID nrs die niet voorkomen op blad1. Mocht dit juist zijn, dan is er nog wel een trucje om deze netjes onder elkaar op het 3e blad te krijgen. Sowieso mijn vraag: wat wil je exact op blad3, alleen de ScanID of ook andere gegevens?
.
.
.

Dit is ongeveer waar ik naar zoek, en hier kan ik ook al mee werken.
Heel erg bedankt! Klasse :thumb:. Ik hoop dat ik ooit iets terug kan doen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan