Maximaal aantal record in query bijwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

LaurensAcces

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2012
Beste helpers,

Ik maak in mijn database gebruik van een query om uit een adressenbestand records te selecteren welke een mailing willen ontvangen. De gegevens uit deze query worden geexporteerd naar excel. Vervolgens wordt door een toevoegquery een nieuwe record aangemaakt in een andere tabel waarmee de opvolging van de mailing wordt gepland vervolgens wordt met een bijwerkquery aangegeven dat een adres een mailing heeft ontvangen zodat deze niet opnieuw in de query terecht kan komen.

Nu is er de wens om maximaal 25 mailings per week de deur uit te doen. Ik heb geprobeerd dit in te richten door in de selectiequery een top 25 aan te geven, dit werkt wel voor het exporteren alleen nu werken mijn toevoeg en bijwerkquery niet meer.

Bestaan er andere mogelijkheden om deze wens te tackelen?

Gr. Laurens

Ik snap de export constructie eerlijk gezegd niet; waarom kan je niet alles binnen Access houden? En je laatste problemen snap ik ook niet; als je een selectie hebt voor de mailing, dan moet je die prima kunnen gebruiken voor een toevoegquery. Kortom: maak een voorbeeldje met de problemen, dan kunnen we veel beter oordelen wat er aan de hand is.

Hoi Michel,

Ik had inmiddels de fout gevonden ik werkte met de bijwerkquery de selectie query bij. Nu heb ik het zo ingesteld dat de bijwerkquery de tabel bijwerkt nu werkt het.

De reden voor het exporteren naar excel is dat ik de brief die ik in Word heb staan niet met de juiste layout in een rapport verwerk krijg. Misschien heb je hier nog een tip voor?

In beginsel kun je die output ook vaak wel in Access maken. Maar zonder voorbeeldje is dat natuurlijk niet te zeggen. Al heb ik grote vraagtekens bij de meerwaarde van Excel in dit proces. Je gebruikt dat dan vermoedelijk als gegevensbron, en da is Access toch al?

Michel,

Ik ben met jou opmerkingen aan het stoeien gegaan. De reden van het gebruik van excel was de onwetendheid dat ik ook een Query als gegevensbron in Word en voor mijn Dymo Labelwriter kon gebruiken. Ik heb deze stappen nu verwijderd en het geen ik wou bereiken loopt nu vlekkenloos. Bedankt voor het sturen in de goede richting.

Gr. Laurens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan