Hallo
Ik werk met een ADSL Internet GO verbinding van Belgacom dat me 12 mbps zou moeten geven. Nu krijg ik na verschillende tests amper 2.6mbps door naar men systeem (DELL Inspiron 9400, 2.0 Ghz, Windows XP).
Ben naar een Belgacom verkooppunt gegaan, daar zeiden ze me dat ik moest bellen naar de technische dienst. Wat ik ook gedaan heb.
Daar zeiden ze me dat het een softwarematig proleem zou moeten zijn. Want de router (Philips SNV6520) kreeg 6 mbps door. Het kon ook een probleem zijn met de bekabeling ofzo. Ook een firewall kon het probleem verklaren, wat ik niet heb.
Na het her en her checken van de bekabeling en het resetten en opnieuw installeren van de router, krijg ik opnieuw maar 2.6 mbps.
Terug gebeld, het kon ook aan de draadloze netwerk verbinding liggen. Dus heb ik het opnieuw geprobeerd via een lan kabel met een directe verbinding tussen laptop en router, nog steeds 2.6 mbps..
Ben een beetje radeloos momenteel.
Belgacom kan me niet verder helpen. Ze verklaren dat het een softwarematig probleem is.
Mijn Intell PROset/Wireless ontvanger is up to date.
Ik heb de firmware van men router ook geupdate.
De zogenaamde "speedoptie" dat je hebt bij het aansluiten van Belgacom TV, heb ik ook.
Heb men laptop al meerdere malen opgeruimd met antivirus en spybot zoekers, met name CCleaner, Reg Cure, Registry Booster, ...
Heb het programme SpeedConnect Internet Accelerator men router al laten optimaliseren en al.. Zonder succes.
Ik merk trouwens ook dat als ik een bestand download, het downloaden zelf als het ware hapert.
Een paar seconden tegen 200kb/s downloaden, dan weer een paar seconden niets, enz. Dit kan natuurlijk ook aan de server liggen waarvan ik het bestand wil downloaden, maar toch..
Wat kan ik nog meer doen? Waar gaat die overige 3.6 van de 6 mbps die men router ontvangt naartoe?
Ik werk met een ADSL Internet GO verbinding van Belgacom dat me 12 mbps zou moeten geven. Nu krijg ik na verschillende tests amper 2.6mbps door naar men systeem (DELL Inspiron 9400, 2.0 Ghz, Windows XP).
Ben naar een Belgacom verkooppunt gegaan, daar zeiden ze me dat ik moest bellen naar de technische dienst. Wat ik ook gedaan heb.
Daar zeiden ze me dat het een softwarematig proleem zou moeten zijn. Want de router (Philips SNV6520) kreeg 6 mbps door. Het kon ook een probleem zijn met de bekabeling ofzo. Ook een firewall kon het probleem verklaren, wat ik niet heb.
Na het her en her checken van de bekabeling en het resetten en opnieuw installeren van de router, krijg ik opnieuw maar 2.6 mbps.
Terug gebeld, het kon ook aan de draadloze netwerk verbinding liggen. Dus heb ik het opnieuw geprobeerd via een lan kabel met een directe verbinding tussen laptop en router, nog steeds 2.6 mbps..
Ben een beetje radeloos momenteel.
Belgacom kan me niet verder helpen. Ze verklaren dat het een softwarematig probleem is.
Mijn Intell PROset/Wireless ontvanger is up to date.
Ik heb de firmware van men router ook geupdate.
De zogenaamde "speedoptie" dat je hebt bij het aansluiten van Belgacom TV, heb ik ook.
Heb men laptop al meerdere malen opgeruimd met antivirus en spybot zoekers, met name CCleaner, Reg Cure, Registry Booster, ...
Heb het programme SpeedConnect Internet Accelerator men router al laten optimaliseren en al.. Zonder succes.
Ik merk trouwens ook dat als ik een bestand download, het downloaden zelf als het ware hapert.
Een paar seconden tegen 200kb/s downloaden, dan weer een paar seconden niets, enz. Dit kan natuurlijk ook aan de server liggen waarvan ik het bestand wil downloaden, maar toch..
Wat kan ik nog meer doen? Waar gaat die overige 3.6 van de 6 mbps die men router ontvangt naartoe?
Laatst bewerkt: