mbps probleem Belgacom

Status
Niet open voor verdere reacties.

VanKers86

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
Hallo

Ik werk met een ADSL Internet GO verbinding van Belgacom dat me 12 mbps zou moeten geven. Nu krijg ik na verschillende tests amper 2.6mbps door naar men systeem (DELL Inspiron 9400, 2.0 Ghz, Windows XP).
Ben naar een Belgacom verkooppunt gegaan, daar zeiden ze me dat ik moest bellen naar de technische dienst. Wat ik ook gedaan heb.
Daar zeiden ze me dat het een softwarematig proleem zou moeten zijn. Want de router (Philips SNV6520) kreeg 6 mbps door. Het kon ook een probleem zijn met de bekabeling ofzo. Ook een firewall kon het probleem verklaren, wat ik niet heb.
Na het her en her checken van de bekabeling en het resetten en opnieuw installeren van de router, krijg ik opnieuw maar 2.6 mbps.
Terug gebeld, het kon ook aan de draadloze netwerk verbinding liggen. Dus heb ik het opnieuw geprobeerd via een lan kabel met een directe verbinding tussen laptop en router, nog steeds 2.6 mbps..
Ben een beetje radeloos momenteel.
Belgacom kan me niet verder helpen. Ze verklaren dat het een softwarematig probleem is.
Mijn Intell PROset/Wireless ontvanger is up to date.
Ik heb de firmware van men router ook geupdate.
De zogenaamde "speedoptie" dat je hebt bij het aansluiten van Belgacom TV, heb ik ook.
Heb men laptop al meerdere malen opgeruimd met antivirus en spybot zoekers, met name CCleaner, Reg Cure, Registry Booster, ...
Heb het programme SpeedConnect Internet Accelerator men router al laten optimaliseren en al.. Zonder succes.

Ik merk trouwens ook dat als ik een bestand download, het downloaden zelf als het ware hapert.
Een paar seconden tegen 200kb/s downloaden, dan weer een paar seconden niets, enz. Dit kan natuurlijk ook aan de server liggen waarvan ik het bestand wil downloaden, maar toch..

Wat kan ik nog meer doen? Waar gaat die overige 3.6 van de 6 mbps die men router ontvangt naartoe?

Laatst bewerkt:
Bij belgacom is het wel zo dat als je bijvoorbeeld in een stad woont, je internet tragen zal zijn dan als je wat meer afgelegen. Dit is niet zo bij bv. Telenet

Maar 5x zo traag als normaal?
En de mensen van Belgacom verzekerden me dat 6 mbps men router bereikt.. Dus er zou iets moeten mislopen in de router zelf..
En ik zit op ongeveer 2000m van de dichtsbijzijnde server..

ik denk dat je in de war bent met een megabit en een megabyte.

hier stukje uitleg:

10 Mbit = 1.2 MBytes/s
1 Mbit = 122 KBytes/s
54 Mbit = 6.4 MBytes/s

wss heb jij een 6 megabit verbinding, in theorie zou je dus ±720 kbps downloaden.

dit is dan je maximale snelheid dat zou dus betekenen dat je deze snelheid alleen zou halen als alles mee zit. wat in de praktijk dus bijna nooit is. downloaden is erg afhankelijk van waar je iets download en wat je download. wss maak je het zelf vaak genoeg mee dat je iets van een site download met 42kbps en een andere site met 436kbps. dat je snelheid van 200 naar 0 wisseld is wel erg vreemd? kun je zeggen wat je precies download en hoe?

als het om torrents gaat is dit natuurlijk heel normaal die zijn afhankelijk van hoeveel mensen er seeden.

mensen van Belgacom zeiden me dat ik 6 megabit moet halen, terwijl ik 2,5 megabit meet..
Dingen die ik download is vanalles.. rapidshare dingen, testfiles voor men snelheid te meten, microsoft toepassingen, zelf bij online video buffering zie ik dat het hapert.

volgens mij heb je het niet helemaal begrepen.

hier een duidelijkere uitleg

Megabit, niet te verwarren met megabyte, is een aanduiding van snelheid. Zoals je kan zien bij de sites, reclames, spotjes en advertenties van internetaanbieders laten ze altijd een getal zien en dan meestal de afkorting Mb erachter. Dit moet je niet verwarren met MB. Het lijkt alsof je heel snel iets krijgt maar het zijn afkortingen die erg op elkaar lijken. Stel ze adverteren met 20 Mb per seconde. dan is dat niet 20 megabyte per seconde. Om te weten hoe snel het echt is moet je dat delen door 9 en dan weet je hoe snel je internetverbinding ongeveer is. Dus in dit geval is het 20 gedeelt door 9 is ongeveer 2,2. Dat komt uit op 2,2 megabyte per seconde.

in jou situatie heb je wss een 6Mb lijn van je provider. dit zou dus betekenen dat jou maximum downloadsnelheid ongeveer 750 Kilobyte per seconde is. maar nu hebben we het dus over je maximum snelheid. in de praktijk zal die dit wss nooit halen. je hebt dus nu wel een 6Mb verbinding maar dat betekent niet dat je met 6megabyte (MB) per seconde kunt downloaden.

zoals ik al eerder zei je download is heel erg afhankelijk van wat je download en waarvan je iets download. als je een supersonischsnelle internet verbinding hebt bijv 40Mb maar je download iets van een trage site dan kan het nog zo zijn dat je met 20KB per seconde download.

probeer ook eens speedtest.net en post je uitslag.

Laatst bewerkt:
uitleg over megabits en megabytes ken'k wel, zou maar al te gek zijn moest je aan 12megabytes/seconde kunnen downloaden natuurlijk ;)

speedtest heb'k al aantal keer gedaan
resultaat:
ping 61ms
2.56 mbps, megabits dus

om ff samen te vatten
ik betaal voor een 12 megabit lijn
ik krijg 6 megabit tot aan men router
ik ontvang 2.56 op men pc
en ik download tegen gemiddeld 160 kb/s..

kijk nu word alles al een stuk duidelijker...

dat je minder op je pc ontvangt is normaal. ik heb thuis een 20mbit verbinding maar ik krijg ook geen 20mbps op de speedtest.

alleen dat je voor een 12mbit lijn betaald en maar 6 binnen krijgt op je router is wel vreemd. hoe heb je dit geconstateerd?

ben alleen bang dat ik er weinig aan kan doen en je dit bij je provider moet zoeken.
@ forum leden: tenzij iemand anders een oplossing weet?

hebben ze ook gezegt welke software? of het een virusscanner, firewall, outdated firmware o.i.d. kan zijn.

misschien is je router en/of modem begrenst, heb je beide al een keer gereset?

heb gebeld naar de technische service. zij zeiden me dat ik maar 6 mbps ontvang aan men router.. dit kan door bekabeling komen ofzo zeiden ze..
dat ik maar 2.6 op men pc ontvang kon door een software matig probleem (zoals firewalls etc) komen. daar heb'k allemaal naar gekeken en dat bleek het ook niet te zijn.
het kon ook door de router zelf zijn. die heb ik gereset en de verbinding volledig opnieuw geinstalleerd. dat bleek het ook niet te zijn..

geen avance dus..
hopelijk zal de nieuwe bedraging van belgacom snel komen in de buurt.. dan zal ik mss echt 12 mbps ontvangen, en dus ook men snelheid op men pc omhoog gaan..

alleszins al heel hard bedankt voor de reacties :) ik appricieer het ten zeerste

hopelijk vind iemand nog de ultieme oplossing ;) (naar telenet overschakelen ofzo, kan natuurlijk ook een oplossing zijn ;))

Wij werken thuis met telenet en daar hebben wij eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Snelheid tot 25 mbps 25Gb dowload per maand, gratis telefoneren in het binnenland en digitale tv voor 50 euro per maand. Ik weet niet hoe snel ik daadwerkelijk kan downloaden maar ik haalde met een torrent toch 1,2MB/s

een 25 Mbit lijn kan maximaal 3.125 megabytes per seconde halen, MAXIMAAL ik ga het verhaal niet nog eens uitleggen het staat hierboven 2x uitgebreid uitgelegt.

torrents zijn een slecht voorbeeld die zijn afhankelijk van hoeveel seeders (mensen die uploaden) er zijn dus die zijn minder afhankelijk van jou eigen snelheid..

dat jij 1,2mbps haalt met een bepaalde torrent wil dus zeggen dat er veel seeders zijn.

ook wil dit zeggen dat je internet iig niet begrenst is en iig 1,2mbps haalt. wss als je met nieuwsgroepen of rechtstreekse downloads bezig gaat download je wel sneller. alleen jmmr van die 25gb per maand limiet die krijg ik zo vol :P

Bij upc moet je dan je modem nog activeren.
Heel gek moet je inloggen op een site dan is je internet sneller :P

Probeer eens contact op te nemen met belgacom, die kunnen jullie denk ik wel helpen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan