McAfee Security Centre

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivo367

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Hoi allemaal,

Ik denk erover om McAfee Security Centre te kopen, dit is een virusscanner en firewall in 1.

Is deze firewall net zo "betrouwbaar" als Zonealarm??

En heeft iemand hier ervaringen mee?

Ik hoor het graag!

Groet,

Ivo.

De firewall zal vast wel betrouwbaar zijn, als je 'm maar goed instelt.
Het instellen van een firewall is even belangrijk als de kwaliteit van de firewall zelf.

Maar er zijn zat gratis opties ipv McAfee die minstens even goed zijn ( ik vind ze beter ):

Gratis Firewall:

- Sygate Personal Firewall ( < heeft mijn voorkeur )
- ZoneAlarm Free
- Kerio Personal Firewall
- Comodo Free Firewall
- Outpost Firewall Free

Gratis Anti-virus:

- Avast
- AVG
- AntiVir
- Comodo Free Antivirus

En zo kan je aan een heel gratis pakket komen met allemaal gratis onderdelen:

- Firewall: Sygate
- Anti-virus: AVG of Avast
- Anti-spam: Spamfighter
- Anti-spyware: Ad-Aware en Spybot Search & Destroy

Michael niet om je persoonlijk aan te vallen, maar ik zie dat je een echte Sygate fan bent.
Alleen zie ik ook testen voorbij komen waar Sygate er niet best vanaf komt.
http://www.matousec.com/projects/wi...ysis/leak-tests-results.php#firewalls-ratings

In die grafiek is gelijk te zien dat McAfee er dus ook niet goed uitkomt.

Mijn (gratis) lijstje zou er dan ook iets anders uitzien

- Firewall: Comodo Firewall Pro / ZoneAlarm pro (betaald)
- Anti-virus: AVG of Avast (heeft mijn voorkeur qua interface)
- Anti-spam: Spamfighter (werkt uitstekend hier)
- Anti-spyware: Ad-Aware personal, Spybot Search & Destroy en AVG Anti-spyware

Comodo heb ik lang gebruikt en is me heel goed bevallen, echter heb ik nu ZA pro omdat deze meer instellingen heeft om cookies e.d. wel of niet toe te staan.
ZA pro is ook 15 dagen gratis te proberen, mocht je het bevallen dan kan ik misschien wel een licentie regelen voor je.

Is niet erg hoor, maar ik vertrouw die test daar gewoon niet.
En ik vraag me altijd af hoe je een firewall echt goed kan testen.
Als je hem goed afstelt, kan je al heel veel tegenhouden.

Ik heb Comodo zelf ook geprobeerd, en ben er ook erg positief over, alleen de inferface is simpel en goed voor '' beginners '' maar ik begon me er aan te ergeren. Jetico komt ook goed uit de testen, ook de Free versie.

Jettico heb ik in een eerder stadium getest, maar daar werd ik echt gek van. Voor iedere afbeelding moest toestemming geven, althans zo leek het.
Comodo komt misschien nog wat techniek te kort, maar voor een beginner hoeft het zeker geen ingewikkelde firewall te zijn. Die firewalls in de security paketten zijn meestal ook erg simpel.
Matousec test de firewalls gewoon met leaktests, geeft de firewall een melding dan is dat goed. Doet de firewall niet dan lekt die. Redelijk simpel. Zelf kun je ook van die tests doen, zijn verder niet schadelijk zover ik weet (firewallleaktester.com). Zelf in ieder geval nog nooit problemen gehad.
Comodo heeft wel een aantal bugs verholpen in de updates, die door Matousec zijn aangedragen (de bugs). Dus ik denk dat de test redelijk betrouwbaar is.

Maar ivo, probeer een paar verschillende firewalls. En neem degene die JIJ het lekkerste vind werken. Comodo, Sygate, ZoneAlarm in de basis zijn ze allemaal goed. En dat Sygate niet door de leaktests komt zegt niet dat de firewall opzich niet goed is. Alleen (omdat er geen updates meer voor komen) zal de firewall eerder problemen krijgen met nieuwe malware die je firewall aanvalt.
Ditzelfde geldt voor de Anti-virussen probeer ze en kijk welke JIJ het meest handig vind.
AVG en Avast zijn allebei gratis en ze vinden allebei het meeste gespuis wel.

Hoi !

Door mij uitgebreid getest en qua bedieningsgemak zeker niet ideaal bevonden.

Wordt verstrekt bij Dell-PC's: niets mis mee, maar makkelijk voor een niet-ervaren gebruiker : echt niet.

Zie de post van @Michael4446: gratis, net zo goed, eenvoudiger !

Greetz,

Harry.

Ik heb ook veel van die tests gedaan ( ook op grc.com, hackerwatch.org/probe/ ) en heb met Sygate geen problemen gehad.
Het gaat bij firewalls ook om hoe makkelijk en goed dingen in te stellen zijn, en hoeveel opties een firewall heeft. Op dat punt is Sygate goed.

En dat Sygate eerder problemen krijgt door geen updates is voor een deel waar maar een firewall hoeft niet vaak ge-update te worden ( ja bij Norton en McAfee ee nieuw kleurte, meer niet ) omdat er niks specifieks gevonden hoeft te worden.
Geen virusdefinities waar op gezocht moet worden.

Maar goed, Comodo en Sygate vind ik horen beide tot de top.

Ben ik met je eens, een firewall hoeft minder vaak bijgewerkt te worden. Geen idee hoe oud de versie van Sygate is maar toch wel een aantal jaren, zelf heb dan toch zo iets van ja een eventueel lek kan niet gedicht worden. Maar misschien is Sygate wel zo goed dat er geen lek in zit :thumb:
Maar zoals ik al aangaf, je moet gebruiken wat je zelf handig / makkelijk vind. Als iemand Norton fan is, mij best, maar ik gebruik het niet meer.

Ben ik hier met je eens.
Sygate is geen jaren oud, denk een jaartje of 2 maximaal. Sygate is absoluut een goede firewall, maar zal zeker een keer goed voorbij worden gestreefd door firewalls die nu misschien wat minder presteren, er komen nieuwe technieken en dan is een update van een firewall wel nodig.
Wat mij wel opvalt is dat ZoneAlarm Free ook niet goed presteert in die test, en dat dat wel een veel gebruikte firewall is.

Toch blijf ik gewoon bij Sygate, wat welke site ook mag zeggen. Ben positief over Comodo maar toch blijft mijn mening hier dat Sygate een betere firewall is.
Comodo moet zich nog bewijzen.

Laatst bewerkt:
Basic firewall of niet, het wordt zoveel gebruikt, dat je toch wel wat meer verwacht.
Maar ja, je kan dus ook voor meer gaan, alleen moet je daarvoor geld neertellen.

Wie weet wordt de nieuwe versie van Comodo meer een '' echte firewall '' in plaats van kleurrijke schermen.
Ik ben ook van plan het gratis anti-virusprogramma van Comodo, Comodo Free Antivirus dacht ik, te bekijken.

Oke, maar als Comodo zich zo blijft door ontwikkelen, kan het misschien wel een '' concurrent '' worden van AVG of Avast. We zullen zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan