media pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shalix

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2007
Hallo,

Ik wil graag een media pc in elkaar zetten. Ik heb echter niet zo veel verstand van de eventuele specs die nodig zijn om het soepel te laten lopen. Dus vandaar dat ik dat maar aan jullie vraag.

Budget: Zo laag mogelijk.

Hoe zie ik het me voor me?
  • De media pc moet zo klein en stil mogelijk zijn.
  • 1080p aankunnen.
  • De films en mp3tjes die erop komen moeten via de LAN bereikbaar zijn via andere PC's.
  • Hij moet makkelijk te bedienen zijn (afstandsbediening mogelijk?) en binnen no time dingen kunnen opstarten.
  • Veel opslag bevatten.
  • Eventueel boxen die er op aangesloten kunnen worden (bijv. de z-5500). Mocht dit alles niet al te duur worden dan misschien ook een mooie soundcard erin. (X-fi o.i.d.)

P.S. Ik kan de PC zelf in elkaar gaan knutselen, dus er kunnen losse onderdelen in elkaar worden geknutseld.

Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven. Ik weet dat het budget vaag is, maar dat komt omdat ik gewoon niet weet hoeveel zoiets zal gaan kosten tegenwoordig.

In ieder geval alvast bedankt,

Shalix

Laatst bewerkt:
Sorry, maar aan een random getal dat iemand opnoemt heb ik niet zo veel. Als het niet te veel gevraagd is zie ik graag een lijstje met onderdelen en prijzen, zodat ik kan kijken waarop ik eventueel kan bezuinigen. Mocht dit te veel moeite zijn dan graag iig een soort richting aanwijzen qua onderdelen zodat ik zelf eventueel wat bij elkaar kan gaan zoeken.

Het beste is alles goed af te wegen en in de retail te bestellen. Ik neem aan dat je wel weet hoe je een pc in elkaar zet :confused:
Ik begrijp je vraag niet precies maar het lijkt net alsof je ons vraagt om voor jou een pc in elkaar te zetten.....(zucht)
correct me if i' m wrong.

Je kan mijn vraag vergelijken met de 100 andere vragen die hier worden gesteld, behalve dat mijn vraag gaat over een media pc i.p.v. een game pc. Ik kan een pc in elkaar zetten, maar ik heb geen verstand van de specs (bijvoorbeeld, wat voor een processor heb ik nodig, wat voor een videokaart, ram? etc.). Nu weet ik dat wel ongeveer bij een game pc, maar een media pc is toch wel wat anders lijkt me.

Moederbord: Asrock A75M-ITX €80,-
Processor: AMD A6-3500 Boxed €75,-
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G €25,-
HDD: Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB €50,-
SSD: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB €160,-
Voeding: be quiet! System Power 300W 80plus €30,-
DVD Brander: Sony Optiarc AD-7260S Zwart €20,-

Behuizing is eigen smaak, zorg wel dat je voor een Mini-ITX kast gaat.
(Als je gewoon een simpele kast wilt: Silverstone SST-ML03B €60,-)

Met kast wordt het dan +- €500,-
Als je wilt besparen kun je die SSD weglaten, maar die maakt 'm juist bloedsnel.

Waarom heb ik deze onderdelen gekozen?
Ik denk dat de nieuwe FM1-processoren van AMD ideaal zijn voor media-pcs door de ingebouwde graphics.
Zeker voor een media-pc is 4GB geheugen zat.
Een 1TB HDD omdat het niks meer kost tegenwoordig en de SSD voor de snelheid :D
De behuizing moet je zelf nog maar even naar kijken.

Bedankt voor de reacties.

@Evert H Wat haal ik eruit qua snelheid met de SSD? Ik neem aan dat het OS (en de software?) daarop geïnstalleerd word en de films etc op de HDD. Wat wordt er dan sneller? Alleen het opstarten of ook het selecteren van films en opstarten daarvan etc? Ik heb zelf geen ervaring met SSD en SSD/HDD mix.

Je kunt dan inderdaad de films op de HDD zetten en het OS +applicaties op de SSD (die starten dan heel snel).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan