Media player/ quick time player op een windows PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald Baert

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Hallo, ik was op zoek naar een muziek mix (onvindbaar in de muziek winkels) een familie lid deed me het nummer cadeau via I tunes, ik moest daarvoor wel I-tunes en quick time player downloaden (was gratis) wat blijkt nu dat ik media player niet meer kan gebruiken als ik aanduid dat WMV bestanden (ook als ik aangeef in config scherm>mapopties) moeten afgespeeld worden met media player gebeurt er niets dat de quick time player het dan maar moet afspelen geeft een fout melding, blijkbaar neemt I-tunes en/of quick time player kompleet je pc over wat betreft film weergave en muziek spelen, ben ik verkeerd bezig of moet ik de toepassing er maar best terug afgooien (als dat nog gaat zonder schade aan de geïnstalleerde software) ik weet wel dat I-tunes een Mac toepassing is maar ik wil nog wel zelf bepalen wat ik wil gebruiken.

Alvast bedankt

Hoi Ronald,

Allereerst, iTunes is niet alleen een Mac toepassing. iTunes heeft namelijk ook een Windows versie.

Daarnaast nemen iTunes en QuickTime je PC niet over. Het probleem is hier waarschijnlijk dat standaard ingesteld staat dat QuickTime of iTunes muziek- of filmbestanden moet afspelen.
Dit kun je veranderen door:

1. Rechts op het betreffende bestand te klikken en dan te klikken op Openen met...
  2. Meestal wordt er dan een lijst met Aanbevolen programma's weergegeven en kun je op Windows Media Player klikken en daarna op OK. Mocht Windows Media Player hier niet tussen staan, dan moet je klikken op Bladeren...
  3. Navigeer naar C:\Program files\Windows Media Player\ en klik op wmplayer en dan op Openen.
  4. Het kan zijn dat je nu nog even moet bevestigen met OK of Windows Media Player moet kiezen omdat deze nu toegevoegd is aan de lijst met Aanbevolen programma's.
  5. Als je dit allemaal bevestigd hebt zal het bestand openen met Windows Media Player, en dit ook in de toekomst blijven doen.
Mocht in de toekomst de situatie weer als voorheen zijn, kun je bovenstaande handelingen herhalen.

Tip!: Als je Windows 7 gebruikt kun je via Start > Configuratiescherm > Programma's > Standaardprogramma's > Uw standaardprogramma's instellen in een scherm komen waar je voor afzonderlijke programma's kunt instellen welke bestanden standaard met dit programma geopend moeten worden.
In jouw situatie kun je hier Windows Media Player selecteren en vervolgens klikken op Dit programma als standaard instellen.

Veel succes!

quick time I-tunes

t'Is in orde gekomen bedankt. Kan nu media player appart gebruiken, heb nog wel een vraag, ik heb een smartphone en die synchroniseerd muziek met de afspeel lijst van media player, ik kreeg echter een muziek mix als geschenk via I-tunes (bromance van Tim Berg) hoe krijg ik die in de media player afspeellijst want I-tunes gebruikt andere indelingen (extenties) die alleen afgespeeld worden in Itunes als ik aangeef dat deze moeten afgespeeld worden in media player krijg ik een melding dat deze muziek niet ondersteund en weergegeven kan worden.

Ronald

Ik zou alleen een verklaring voor dat probleem kunnen bedenken wanneer je Windows Media Player 11 gebruikt, aangezien deze niet in staat is om AAC te decoden (ik denk dat de mix die je ontvangen hebt in AAC gecode is).
De nieuwste versies van Windows Media Player hebben geen probleem met AAC.

Wat je kunt proberen is het bestand eens opzoeken in de verkenner (in iTunes, rechtsklik op het bestand, dan klik op In Windows Verkenner tonen).
Als je het bestand hebt gevonden in de verkenner, klik er dan eens rechts op en vervolgens klik je op Eigenschappen.
Hier kun je zien welke extensie het bestand heeft. Waarna je kunt Googlen of Windows Media Player die betreffende extensie afspeelt.

Mocht het een extensie zijn die WMP niet standaard afspeelt dan zijn er codec packs te downloaden.

I)tunes

Hoi, De muziek files die ik als geschenk in I-tunes kreeg zijn inderdaad in AAC formaat en media player speelt dat niet af, althans mijn versie niet (XP home met media player 11) ik dacht trouwens dat dit de laatste versie was, maar zoals je voorstelt zal ik eens googlen er zijn trouwens audio omzet programmaatjes maar weet niet of die AAC naar Mp3 enz kunnen converteren en of het resultaat goed is.
Alvast bedankt voor de interresse.

R. Baert

AAC is op zich een heel mooi formaat. Aangezien wat kwaliteit betreft een 128 kbps AAC bestand gelijk staat aan een 192 kbps mp3 bestand. AAC heeft dus een veel effectievere compressie.

Een mooi codec pack (dat ik overigens zelf ook gebruik) is CCCP. Oftewel Combined Community Codec Pack, welke hier te vinden is. De site ziet er misschien een beetje raar uit, maar het codec pack doet zijn werk prima, en de bijgeleverde Media Player Classic draait ongeveer alles! :D

Veel succes! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan