Mediaplayer advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Ik heb een WD TVLIVE aan mijn tv maar heb daar zeer vaak problemen mee. Of hij stopt ineens of reageert helemaal niet op de afstandsbediening of er gaat helemaal niets enz. enz.
Ik moet dan de stekker eruit trekken en even later er weer in doen. Dan na weer opnieuw uitschakelen met de afstandsbediening, als hij tenminste reageert op de afstandsbediening na een keer of 3,4 drukken, dan kan ik weer verder kijken. Er zou om te beginnen een aan/uit knopje op moeten zitten maar dat zit er niet op en ik word het behoorlijk beu want het verziekt de sfeer van de film.
Wie heeft een goede tip voor een wel goed werkende mediaplayer die mkv bestanden afspeelt, liefst zoveel mogelijk verschillende bestanden overigens, en dan met of zonder harde schijf. Ik weet niet wat het beste is, met of zonder harde schijf, want externe harde schijven heb ik genoeg daar staan al mijn series en films altijd op.
Benieuwd naar tips en ervaringen.

Ik ben bijzonder tevreden over m'n Mede8er MED800X3D met LAN, Wifi en een 4TB interne HD.
http://www.mede8er.eu/nl/index.php?d=800x3d

Is ook leverbaar zonder Wifi en interne HD.
Nog niks tegen gekomen dat 'ie niet afspeelt, niet alleen vanaf de interne HD maar ook vanaf gedeelde mappen op verschillende computers in m'n netwerk en eventueel externe HD of USB stick.

Laatst bewerkt:
Bedankt Edmoor, heb je hem al lang en gebruik je hem veel?
Ik heb die van mij nu zo'n 3 jaar en gebruik hem elke dag en is wel altijd bloedwarm. Maar eigenlijk is het al hommeles vanaf het begin, na een jaar heb ik een nieuwe gekregen.
Maar nu is het een paar keer per week problemen met dat ding.

Ik heb deze nu ook een jaar of drie en hij wordt vrijwel dagelijks gebruikt omdat ik geen TV kijk maar wel films en series. Ook neem ik hem wel eens mee op vakantie of een lang weekendje weg. Er kan genoeg op de 4TB schijf en daarnaast kan er altijd nog een externe HD of een USB stick op worden aangesloten. Kennelijk vind dat apparaat het toch wel intensieve gebruik geen enkel probleem.

Het is zeker niet de goedkoopste maar ik ben blij dat ik voor deze heb gekozen.

Laatst bewerkt:
Ik zit hem te bekijken op dit moment, ziet er idd. goed uit en speelt eigenlijk alles wel af. Plus dts enz.
Idd. niet goedkoop maar dat komt natuurlijk ook door de interne harde schijf en ik heb 6 externe harde schijven van 1 gb dus een grote schijf zou voor mij niet nodig zijn.
Bedankt voor de tip.

Graag gedaan en succes met het uitzoeken :)

Hallo Ed.
Ik heb de MED800X3DW besteld, zonder harde schijf. Morgen in huis en dan hoop ik dat ik het goed aangesloten en in mijn Harmony afstandsbediening geïnstalleerd krijg.

Ok dan. Ik hoop dat je er net zoveel plezier van hebt als ik :)

Ik heb 2ehands een Acer Veriton gekocht, windows erop, kodi installeren en klaar. Spelen via USB of NAS, je kan radio luisteren, uitzending gemist, youtube. alles wat ook met een pc kan. Was maar 70 euro. Ben benieuwd hoe de MED800X3DW je bevalt

Nou Ed vandaag heb ik mijn Mediaplayer MED800X3DW ontvangen maar kan er spijtig genoeg niet veel wijs uit worden.
Allereerst kan ik met geen mogelijkheid verbinding maken met mijn netwerk, ook al typ ik het juiste wachtwoord. Er komt steeds “mislukt”.
Maar als ik het goed gezien had dan heeft mijn type toch draadloos internet?

Verder kan ik er ook geen wijs uit worden hoe ik nu de nieuwste firmware erop moet zetten.

Ik heb de harde schijf er ook aan gehangen met de films erop maar ik ben er achter gekomen dat hij niet onthoudt waar hij gebleven is in de film. Weet jij dat waar je dat ergens kan aanvinken of veranderen want nu moet je telkens gaan zoeken?

Ik kan hier vandaan uiteraard niet zien hoe je netwerk is ingericht en het is wel van belang dat dat goed is. De Mede8er stel je dan zo in dat deze een IP adres aan de DHCP vraagt (Automatisch verkrijgen). Evt. vul je het Gateway adres in. De Mede8er werkt dus prima, maar is afhankelijk van je netwerk. Daarnaast onthoud de Mede8er altijd waar je bent gebleven, per film.

Ja ik begrijp het Ed maar na nog een keer proberen begon de film idd. op het punt waar ik was gebleven.

Het netwerk wil niet lukken maar nu zie ik in het boekje dat je daar een dongel voor moet kopen. Ik ging er van uit dat hij gewoon wifi had, dat stond er volgens mij bij.
Hij ziet het netwerk wel maar na het intypen van de code, nu 5 keer al gedaan, komt er steeds mislukt.
MED800X3D/WP
EAN : 8718247373260
Wi-Fi : Ja
Harddisk : Nee

De instellingen op de Mede8er zijn niet de enige die in orde moeten zijn. De instellingen voor delen van mappen in Windows moet ook in orde zijn. Zelf gebruik ik de WIFI overigens niet (meer) omdat ik heb bedraad in m'n netwerk heb opgenomen wegens het afspelen van HD en 3D films die ergens in m'n netwerk staan.

Ik heb even het apparaat uit de kast gehaald en toen ging het wel, signaal waarschijnlijk te zwak maar dat maakt verder dan niets uit want ik speel er toch alleen films mee af. Ik zal vermoedelijk nooit internet gebruiken maar je weet nooit.
Bedankt voor je tijd.

Ik gebruik er ook geen internet op maar speel wel films en series af die o.a. op m'n 2x4TB NAS staan. Dus het netwerk gebruik ik wel.

Ed kun je me misschien nog een tip geven?

Als ik een film afspeel kan ik nergens tevoorschijn toveren hoe lang de film nog duurt. Welke knop moet ik daar voor gebruiken of ergens instellen want het lukt met geen mogelijkheid en soms is dat wel eens handig als je dat weet.

Ook kan ik nergens een link vinden om de laatste firmware te downloaden.
Ik heb wel op deze link geklikt link en daarna op deze link maar vervolgens zie ik nergens een mogelijkheid om firmware te downloaden.

Oh dan heb je ook een toetsenbord voor internet?
Ik gebruik zelf een Harmony ab die alles tegelijk inschakelt.
Ik zal nog eens kijken naar de firmware, bedankt.

Met dat toetsenbordje heb je inderdaad ook meteen lettertoetsen voor op het internet, maar ik vond deze sowieso handiger dan de standaard afstandsbediening omdat hij via RF in plaats van IR werkt.

Zo'n Harmony heb ik ook. Inderdaad om de juiste apparaten bij een actie, in de juiste volgorde en op de juiste kanalen in te schakelen, erg handig :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan