Mediaplayer en Winamp vragen om licentie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vortigen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Ik heb vorig jaar muziek gekocht via het internet in de vorm van .wma bestanden.
Altijd probleemloos af kunnen spelen tot nu dus...ineens vraagt Winamp en ook Windows Media Player 11 (en trouwens ook versie 10) om een licentie?
Er wordt een "website" geopend, wat overigens gewoon een venstertje is, om vervolgens met een foutmelding te komen dat de URL niet klopt.
Zowel Winamp als Media Player kunnen het niet afspelen.

Gek genoeg kan ik de muziek die ik via Limewire gedownload heb gewoon beluisteren maar de muziek waar ik voor betaald heb dus niet...
Hoe kan ik dit oplossen?

Denk dat je de juiste url moet hebben om die licenties op te halen :confused:
Kijk anders eens je firewall na of die het niet blokt..
Als het voorheen wel gespeelt heeft dan heb je de licenties misschien nog op de computer staan in de map (denk denk :rolleyes: gok) Mijn Muziek\licenties iig ergens in je documenten worden de licetie bestanden die je download opgeslagen. Mogelijk heb je die verwijderd of de naam van een bovenliggende map veranderd en worden ze niet meer gevonden.. :confused:

Aanvullend: WMP11 verwacht die licenties in Mijn muziek, Back-up van licentie.
Maar daar heeft Winamp niets mee te maken (dacht ik?)

Nog even verder gekeken. Druk in WMP op F1, ga naar Muziek en video afspelen, dan Werken met beveiligde bestanden, Veelgestelde vragen over DRM.
Daar wordt uitgebreid verteld over Digital Rights Management en de daarbij horende licenties.

Bedankt voor jullie reacties Zippe en Boeing.

Ik kon echter niks vinden over DRM bij de helpfunctie van Winamp maar heb wel op hun forums gekeken.
In kort komt het er op neer dat mijn .wma muziekbestandjes nu nutteloos zijn omdat ik een format C gedaan heb een maandje geleden vanwege een flinke computerupgrade.
En waar stonden die licenties? Juist, op de C-schijf...de bestanden zelf had ik op de D-Schijf gezet om ze te bewaren bij dit soort dingen.
De server waar ik schijnbaar licenties op kan halen werkt niet (voor niemand niet lees ik) dus mjah...

Ik koop dus NOOIT meer .wma bestanden via het internet :(
Voortaan maar gewoon de winkel in.

Vervelend voor je. Ik ben wezen speuren en heb via Limewire een paar "duistere" wma's gedownload. Bij het af willen spelen in Winamp kreeg ik een venster dat een licentie vereist was, of ik de url wilde openen, waarna http: xxx\(???vergeten te noteren)\mediacontent\law\PLAY.exe opende. Vertrouwens op mijn avsat! antivirus geklikt: virus-waarschuwing! Ik ben de "rommel" uit mijn map Tijdelijke internet bestanden gelukkig weer kwijt. Op welke site heb jij die nummers gekocht?

Ik heb het via de website van de Freerecord shop gekocht.
Koste me geloof ik 9,95 Euro voor een geheel (iets verouderd) album dus daar kom ik wel weer overheen ;)
Ik meen mij te herinneren dat ik zelfs 1x een kopie mocht maken maar weet dat niet zeker meer.

Opzich begrijp ik dit soort veiligheidsmaatregelen wel, maar dan moeten ze ook werken.
Ik voel me toch een beetje gepiepelt omdat de muziek via Limewire (.mp3 formaat) wel werkt en de betaalde .wma niet.

Sinds ik Screamer Radio heb ontdekt heb ik geen behoefte meer om muziek te downloaden.. Er bestaan zoveel Internet radio stations met zoveel verschillende muziekstijlen dat er voor iedereen wel wat wils is te vinden.. Continu muziek, altijd anders geen ge-ren en geloops meer naar de computer, geen instellingen of playlists, vooral geen gerotzooi met virussen, geen plaatsgebrek en daarbij helemaal gratis..

:thumb:

Bedankt voor de link Zippe!
Inderdaad een hoop genres te vinden daarmee.
Wel grappig om soms een compleet vreemde taal te horen tussen de nummers door :D

Digital Rights Management

Hier een bijdrage voor het DRM probleem wat ik vanmiddag gevonden heb.

Voor de eerste keer muziek proberen op te halen bij Free Record Shop!! Alles ging goed tot 'Downloaden licenties'. Daar bleef het systeem hangen. (WINDOWS XP SP2, Internet Explorer 6.0.1, Windows Media Player 11). Niets op aan te merken dus.

Firewall en Virusprotectie buiten werking gezet....noppes.
Contact gezocht met Free Record Shop. Die hebben de download weer klaar gezet, en mij verwezen naar
http://drmlicense.one.microsoft.com/Indivsite/en/indivit.asp

Dit aangeklikt maar 'upgrade' was geblokkeerd.
Weer geprobeerd te downloaden, maar het zelfde resultaat....noppes.

Via de Niewsgroepen van Microsoft vond ik: (dus niet van mij)

"Planet Internet adviseerde mij het volgende: Naar aanleiding van uw probleem met uw muziekbestanden adviseren wij u het volgende te ondernemen. U kunt het probleem veelal oplossen door de DRM map te herstellen en een nieuwe licentie op te halen voor uw mediabestanden. Volg hiervoor onderstaand stappenplan:
1. Sluit de Windows Media Player.
2. Om de DRM map te tonen gaat u naar 'Start', 'Uitvoeren', in de witregel toets u in 'control folders' (zonder quotes) en vervolgens op OK.
3. In het venster wat verschijnt drukt u op het tabblad 'Weergave'.
4. Op het tabblad 'Weergave' vinkt u de optie 'verborgen bestanden en mappen weergeven' aan.
5. De-selecteer de optie 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen'.
6. De-selecteer de optie 'Extenties voor bekende bestandstypen verbergen'.
6a. Druk op 'Toepassen' (Mijn toevoeging)
7. Sluit het venster af met OK.
8. Navigeer vervolgens via Deze Computer naar C:\Document and Settings\All Users\DRM Wanneer de DRM map niet kan worden gevonden herhaalt u bovenstaande stappen om na te gaan of de instelling goed zijn gezet. Indien de DRM map wel gevonden is kunt u deze hernoemen naar 'DRMBACKUP'.
Zodra u uw media vervolgens opnieuw afspeelt in de Windows Media Player worden de licenties opnieuw opgehaald en moet het mogelijk zijn uw media af te spelen dan wel te branden. Indien u nog vragen hebt vernemen wij deze uiteraard graag van u."

Ik had dus wel die DRM-map en deze hernoemt.

Daarna ging ik naar de bovengenoemde link en kon ik "upgrade" wel intoetsen en daar ging het updateproces van start.

Daarna kon ik de door mij gevraagde muziek wel ophalen en afspelen en branden.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan