Digital Rights Management
Hier een bijdrage voor het DRM probleem wat ik vanmiddag gevonden heb.
Voor de eerste keer muziek proberen op te halen bij Free Record Shop!! Alles ging goed tot 'Downloaden licenties'. Daar bleef het systeem hangen. (WINDOWS XP SP2, Internet Explorer 6.0.1, Windows Media Player 11). Niets op aan te merken dus.
Firewall en Virusprotectie buiten werking gezet....noppes.
Contact gezocht met Free Record Shop. Die hebben de download weer klaar gezet, en mij verwezen naar
http://drmlicense.one.microsoft.com/Indivsite/en/indivit.asp
Dit aangeklikt maar 'upgrade' was geblokkeerd.
Weer geprobeerd te downloaden, maar het zelfde resultaat....noppes.
Via de Niewsgroepen van Microsoft vond ik:
(dus niet van mij)
"Planet Internet adviseerde mij het volgende: Naar aanleiding van uw probleem met uw muziekbestanden adviseren wij u het volgende te ondernemen. U kunt het probleem veelal oplossen door de DRM map te herstellen en een nieuwe licentie op te halen voor uw mediabestanden. Volg hiervoor onderstaand stappenplan:
1. Sluit de Windows Media Player.
2. Om de DRM map te tonen gaat u naar 'Start', 'Uitvoeren', in de witregel toets u in 'control folders' (zonder quotes) en vervolgens op OK.
3. In het venster wat verschijnt drukt u op het tabblad 'Weergave'.
4. Op het tabblad 'Weergave' vinkt u de optie 'verborgen bestanden en mappen weergeven' aan.
5. De-selecteer de optie 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen'.
6. De-selecteer de optie 'Extenties voor bekende bestandstypen verbergen'.
6a. Druk op 'Toepassen' (
Mijn toevoeging)
7. Sluit het venster af met OK.
8. Navigeer vervolgens via Deze Computer naar C:\Document and Settings\All Users\DRM Wanneer de DRM map niet kan worden gevonden herhaalt u bovenstaande stappen om na te gaan of de instelling goed zijn gezet. Indien de DRM map wel gevonden is kunt u deze hernoemen naar 'DRMBACKUP'.
Zodra u uw media vervolgens opnieuw afspeelt in de Windows Media Player worden de licenties opnieuw opgehaald en moet het mogelijk zijn uw media af te spelen dan wel te branden. Indien u nog vragen hebt vernemen wij deze uiteraard graag van u."
Ik had dus wel die DRM-map en deze hernoemt.
Daarna ging ik naar de bovengenoemde link en kon ik "upgrade" wel intoetsen en daar ging het updateproces van start.
Daarna kon ik de door mij gevraagde muziek wel ophalen en afspelen en branden.