• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

medicatie invoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

bleupigeon

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2003
Goeiedag, het toedienen van medicatie zouden wij graag automatiseren! Wat ik al nu al heb is. (Tabblad 1)kolom A patientnummer, B geb.datum, C Naam, D medicatie, E tijdstip.

Vraag: Een invoerscherm VBA die eerst vraagd naar patientnummer, en terugkomt met de gegevens van kolom A, B, C. waarna ik met de barcode scanner de code op het doosje inscan en deze vervolgens opslaat met het scantijdstip en de datum op (Tabblad 2) kolom A patient.nr /B geb.datum/ C naam / D medicatie/ E datum en tijdstip van scannen.

Optimaal zou zijn als wij niet vanaf boven aan de lijst hoeven te werken maar willekeurig een patientnummer kunnen oproepen en scannen en opslaan op tabblad 2

Er is een handscanner die barcodes kan lezen en deze dan in een excel cel neerzet.

Alvast bedankt, Rosa

Laatst bewerkt:
Als in de barcode ook patiëntgegevens zitten kan het zonder invoerscherm maar volledig automatisch.
Op welke wijze scan je nu, wat gebeurt er met het ingescande gegeven ?

Op dit moment worden de gegevens in een excelregel handmatig gedaan.Dus zonder scanner.

Ik heb nu een scanner die de barcode op een medicijnen doosje kan lezen en daar waar de cursorstaat het resultaat van de scan neerzet.

verder zijn we nog niet.

Op dit moment worden de gegevens in een excelregel handmatig gedaan.Dus zonder scanner.

Ik heb nu een scanner die de barcode op een medicijnen doosje kan lezen en daar waar de cursorstaat het resultaat van de scan neerzet.

verder zijn we nog niet.

Nogmaals de vraag van Snb maar dan lichtjes anders geformuleerd: hoe leg je de link tussen hetgeen je ingescand hebt, en een patiënt? Kunnen patiëntengegevens mee ingescand worden? Anders zal er altijd manueel werk bijkomen.

Wigi

daar waar de cursor staat het resultaat van de scan neerzet.

Als je nu met in een invoerscherm het nummer inbrengt en dan ipv de gegevens weer te geven rechtstreeks kopieëren naar blad2, datum en tijdstip toevoegen in kolom D en dan van kolom E de actieve cel maken zodat je de ingescande code in de actieve cel kan plaatsen maw in kolom E de medicatie plaatsen ?

barcode

Goede morgen, warmbakkertje en natuurlijk ook de andere forumleden!
Ik denk dat u weet wat ik bedoel.
Dat het scherm terug moet komen met de patient gegevens na het voeren/toetsen van het patientennummer en voor het scannen van de barcode op de medicatie, is een check of het goede patientnummer wel is ingegeven.
En inderdaad moet dan de cel (E) actief worden om de barcode te lezen en hier dan neer te zetten.Indien mogelijk met datum en tijd.

Het invoeren van de medicatie en tijdstip wordt nu met hand per cel gedaan.
Het zou nog beter kunnen werken als de patient een barcode op de polsband zou hebben.
Maar dat vindt ik op dit moment nog te ver gaan.

Is hier een opzetje voor te maken?

Laatst bewerkt:
Goede morgen, warmbakkertje en natuurlijk ook de andere forumleden!
Ik denk dat u weet wat ik bedoel.
Dat het scherm terug moet komen met de patient gegevens na het voeren/toetsen van het patientennummer en voor het scannen van de barcode op de medicatie, is een check of het goede patientnummer wel is ingegeven.
En inderdaad moet dan de cel (E) actief worden om de barcode te lezen en hier dan neer te zetten.Indien mogelijk met datum en tijd.

Het invoeren van de medicatie en tijdstip wordt nu met hand per cel gedaan.
Het zou nog beter kunnen werken als de patient een barcode op de polsband zou hebben.
Maar dat vind ik op dit moment nog te ver gaan.

Is hier een opzetje voor te maken?

Dit lijkt me meer in de categorie automatiseringsopdracht vallen.
Tegen betaling wil ik dat wel doen.

Wat heeft u in gedachten?
Wij krijgen regelmatig gebak, of een bos bloemen.
Mocht het echter om geld gaan , die gaan naar de bonussen.
Maar toch een fijne dag:thumb:

Beste Rosa, je zegt dat je de scan al kan plaatsen waar de cursor staat. Probeer de bijlage dan eens uit en laat maar iets horen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb een voorbeeld gemaakt, waarmee de gegevens van het gekozen patiëntennummer in het 2e werkblad wordt geplaatst.

Na jarenlang bij de "vijand" (Ministerie) te hebben gewerkt, is dit wel het minste wat ik kan doen.:p

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Beste Rudi, dat is nou precies wat ik in gedachten heb!

Wat ik nu ga proberen:
Op blad 3 ga ik nu de namenlijst van de medicatie in kolom A1 t/m Ax in vullen.
Reden: de barcode is nu een getal.Dus door middel van verticaal zoeken zoals jullie dit noemen, wil ik de naam van de medicatie in (kolom F )laten neerzetten.

Vraagje: als een patient meerdere keren per dag medicatie krijgt is deze dan achter elkaar te plaatsen. Dus op de zelfde regel?

Wat heel fijn is, dat er nu echt een duidelijk leesbaar dagelijks overzicht te printen is.

Alvast bedankt :thumb:

Ook Roncancio, WBakkertje is net een stapje verder.

Gr. Rosa

Rosa, nog wat verder uitgebreid
Toevoegen van extra medicatie bij registratie(userform Patiëntgegevens), of nadien via userform Medicatie.
Waarschuwingsscherm bij dubbele registratie
Bij dubbelklikken op medicijnnummer vervanging door naam medicijn. Hierbij moet je na het inscannen v/h nummer wel eventjes de cel verlaten(Enter of Tab) en dan dubbelklikken.
Heb hiervoor op tabblad Geneesmiddelen enkele nummers gemaakt om te testen.
Laat maar iets weten of je er mee verder kan

Bijlagen

Beste bleupigeon,

Als Warme bakkertje je goed heeft geholpen zou ik hem ipv gebak oid een potje slaappillen doen toekomen (kijkende naar de tijd van zijn laatste reactie);):D.

Rudi, wat toch wel belangrijk is dat na het scannen in (kolom E) tabblad 2 de naam de medicatie komt te staan.Ook bij extra medicatie.
Dus ; tijd: > barcode > naam medicijn.

of tijd: > barcode > naam medicijn. tijd: > barcode > naam medicijn.

De dubbelklik werkt bij mij niet, ook als ik de cursor verplaats of een tab geef.
Maar als bovenstaande goed werkt ben ik al 100% tevreden.

ter info:
(Het kan gebeuren dat 1 persoon verschillende medicatie krijgt)

gr Rosa.:)

Nieuwe poging

Bijlagen

Laatst bewerkt:
goeiedag Rudi, ik heb dit weeken toch nog even tijd kunnen vinden om een test te doen.
Het scannen met het invulschermpje in het tabblad patientgegevens gaat goed als je keurig per regel/ patient een hele dag (24 uur) invuld. Probeer je echter op een later tijdstip weer verder te gaan.scannen bij een patient waarvan je al iets ingevoerd heb.Dan zet hij alleen het tijdstip neer springt een cel,naar beneden en zet daar geen(scan) neer.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Ik voer al de gegevens in in tabblad patientgegevens.

GR. Rosa

Nieuwe layout userform

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan