Medion 19'' TFT

Status
Niet open voor verdere reacties.
beste kerel, ik heb zelf de medion tft 17 inch al bijna een jaar en hij is echt perfecht ook voor spellen dus zou zeggen kopen die handel

Ik zou deze vraag persoonlijk ook stellen op www.supermarktpc.net
Omdat hier heel veel volk zit dat bij aldi hun multimedia spullen koopt.
Ik weet dat vorige keer het scherm van 17 inch kwalitatief beter was.
Ik weet niet hoe het nu zit. In duitsland hebben ze al hun schermen gekocht dus je kan ook eens zien op www.discountfan.de

ik weet dat het merk medio super is en ook de pc een zo van hun is allemaal goed spul dus ik zou zeggen ga naar de aldi en koop hem

Bedankt voor de reacties. Ik heb zelf ook een pc van Medion en die bevalt me goed. Alleen hoop ik dat dit scherm ook kwalitatief goed is (geen dode pixels later enzo). Ik zal ook nog even rondkijken op de sites.

Met dode pixels moet je idd. voorzichtig zijn. Het kan niet alleen van fabrikant tot fabrikant verschillen, maar zelfs binnen 1 merk hanteren sommige fabrikanten andere voorwaarden bij diverse types om bij een x-aantal dode pixels voor omruiling in aanmerking te komen.
Je zal soms heel goed moeten zoeken dan wel bellen voordat je er achter komt welk dodepixels beleid voor een bepaalde monitor van toepassing is.

Je zal niet de eerste zijn die tegen 1 grote dode pixel aan zit te staren en die, naarmate de maanden verstrijken, die pixel in gedachten zo groot zien worden dat ze zich dag in dag uit, groen en geel ergeren aan die ene pixel.

Tot u spreekt iemand die in 2001 een peperdure Philips Brilliance 180P kocht (3300,-- ouderwetse guldens) en bij thuiskomst ontdekte dat er 1 dode zwarte pixel aanwezig was. Gelukkig hanteerde Philips de volgende beleidslijn :
een dode (zwarte) pixel op een witte achtergrond komt voor omruiling in aanmerking.
Was het een gekleurde geweest dan had ik pech gehad.
Sindsdien typ ik een verhaaltje als dit wanneer iemand overweegt een TFT te gaan kopen.
Ik was toen nog zo naief dat ik vergat "vooraf" het dode pixel beleid op te vragen voor het type monitor dat ik wilde hebben.
Dat gebeurt mij dus nooit meer.................
Een gewaarschuwd mens...........

Btw. ik heb nog steeds diezelfde (weliswaar omgeruilde) monitor en na bijna 4 jaar doet 'ie het nog steeds perfect !

Laatst bewerkt:
Het is wel zo dat bij aldi dat je binnen de eerste maand kan terugbrengen en je geld terugkrijgt he.
Zonder opgave van reden.
Normaal werkt het na 6 maand ook nog maar dan moet je een reden hebben. En een weigering van bv medion om het te herstellen zo heeft nu iemand zijn pc nog binnengebracht en zijn geld terug gekregen omwille van het vele lawaai.

hoe zie je dan of je een ode pixels heb ik zie namelijk niks op mijn tf van medion

Da's precies de bedoeling ! (Dat je niks ziet)

Je hebt kennelijk een perfect TFT'tje.

Als je redelijk snel wil vaststellen of je TFT geen dode pixels bevat kun je het beste een egale achtergrond kiezen : wit, zwart, kleur (allemaal een keer doen)

Als op alle drie de schermen geen "puntjes" te zien zijn, dan heb je een foutloze TFT, proficiat (schijnt steeds vaker voor te komen......)

ik zie wel bij een standaard achtegrond van windows xp is iets lijk net of daar een plekje vaag is maar bij foto's of andere achtegronden zie ik verder niks

Da's dan toch een overleden pixeltje. Afhankelijk van het beleid van de producent heb je recht op een nieuwe monitor (of niet), da's wat ik bedoelde met omruilbeleid.

ik heb dat alleen bij de achtegrond ierland link daar waardat stukje water is maar op een gewonene monitor zie ik dat ook het zelfde volgens mij hoort het gewoon zoals ik al zei bij alle andere dingen nergens last van

met die achtergrond irland kan je niet verglijken omdat hierbij overal andere schaduweffecten en ook kleurtjes worden gebruikt.

Ik heb de vorige Medion 19" met een wat hogere reactietijd, maar ben er uiterst tevreden over. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik zelden spellen speel op de pc. Maar hij draait nu al maanden perfect en er is geen dode pixel te bekennen.

Ik heb vanmiddag gehoord dat je het beste geen spellen kunst als je een tft scherm i.v.b met dat hij dat meer slijt dus ze mijn anagerade om voor spellen een gewoon crt scherm te gebruiken voor spellen klopt dat ja of nee

Nou lekker ik heb hem dus gekocht, hartstikke mooi scherm enzo maar meteen bij het opstarten een dode rode pixel :( dat wordt weer terugbrengen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan