Medion Akoya E1210 system recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barros

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Hallo,

(Ik had geen idee waar ik dit moest plaatsen, dus ik doe het voor het gemak maar even hiero: ) Mijn notebook stond vol met oude zooi, dus wilde ik dit eventjes opruimen. Ik wilde zoals gewoonlijk gebruik gaan maken van de system recovery (wat in begin de F3 knop wordt genoemd). Ik druk dus op F3 (normaal doet deze het dan), maar deze keer start hij helemaal geen system recovery op. Weet iemand de oorzaak hiervan? Kan ik deze probleem oplossen?

Erg bedankt!
Gr, Barros

Bij het opstarten staat F3, bij F12 gebeurt er zowiezo ook niks...

Niet dat ik weet. Ik heb dat programma zelf alleen gebruikt...

Geef aan welk besturingssysteem je hebt dan laat ik je vraag verplaatsen naar de juiste sectie.
Kans dat je dan wél antwoord krijgt en dan staat je vraag bovenaan, hier staat 'ie verkeerd.

Okey, mijn besturingssysteem is Windows XP, eens even kijken voor de service pack...
SP3 (versie 2002)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het moven, dus als iemand mij kan helpen, graag!

Als de F3-toets (idd je had gelijk, heb nu de juiste handleiding gevonden) niet werkt tijdens de boot werkt de DEL-toets dan wel tijdens de boot? Daarmee kom je n.l. in de Bios-setup.
Als deze ook niet werkt dan is wss je CMOS-batterij leeg of bijna leeg (indien aanwezig).

Laatst bewerkt:
Okey bedankt, ff proberen. Kweet trouwens niet wat een CMOS batterij is, ben klaar om weer wat te leren (A)
Edit: DEL-Toets werkt wel.

Laatst bewerkt:
CMOS-batterij is een knoopcelbatterij die op een moederbord zit. Deze zorgt ervoor dat je Biosgeheugen van stroom voorzien blijft om de Biosinstellingen vast te houden, ook als je de stekker eruit trekt of de accu verwijdert. Zonder de juiste instellingen geen boot en opstart.
Kan het zijn dat er vuil o.i.d. onder die F3-toets zit? Laptop al eens op de kop gehouden?
Volgens de handleiding heb je voor herstel naar de kooptoestand een hersteldisk van Symantec erbij? Application/Support Disc?

Ik heb geen cd/dvd drive, F3 knop doet het wel gewoon met andere programma's dus ik zou t niet weten :/
(Tis namelijk een Notebook)
Ik moet er wel even bij vertellen dat mijn ventilator kapot is, maar hij doet het nog wel, alleen minder sterk...

Laatst bewerkt:
Ja, zo'n vermoeden had ik al maar het staat wel in de handleiding. :o
Is het perse nodig dat je hem naar de fabrieksinstellingen terugzet?
Ik heb n.l. nog wel een paar tips voor je om grondig op te ruimen en je notebook evt. weer wat sneller te maken.

Ik wilde hem graag clean krijgen, omdat hij vol staat met troep dat ik al lang niet meer gebruik, hij start ook heel vaak sloom op. Als er een mogelijkheid is, om de notebook op één of andere manier te legen, dan hoor ik het graag, dus hoeft niet per sé fabrieksinstellingen te zijn. Het was alleen de makkelijkte (en de tot nu toe enigste) optie (,die ik kon bedenken). Wel erg bedankt voor de geboden hulp! :)

Ik zal later op de avond een wat uitgebreider bericht plaatsen over het hoe en wat. Moet nu ff wat moderatorbezigheden uitvoeren. :o

Hoi,
hier de tips in bijlage.
Bekijk bijlage Opstartmenu Opschonen.txt
Ik moet er wel even bij vertellen dat mijn ventilator kapot is, maar hij doet het nog wel, alleen minder sterk...
Wat die ventilator betreft, zo snel mogelijk laten nakijken of de laptop laten schoonmaken! Als hij helemaal vastloopt ben je verder van huis en kan je processor doorbranden of overhit raken, dan is het over en uit!

Laatst bewerkt:
Ik hoopte eigenlijk op een manier om wat ruimte te krijgen in mijn harde schijf voor andere belangrijke dingen, toch bedankt voor de informatie. In ieder geval wat manieren geleerd om mij comp/laptop/notebook of w/e sneller op te laten starten. :)

Om wat meer ruimte te krijgen zul je of data moeten backuppen naar een externe schijf of onnodige programma's deïnstalleren.
Ik weet niet wat je nog over hebt (je hebt 80GB?).
Wat je kan doen is je prullenbak uitschakelen, rechtsklik op prullenbak>eigenschappen vink de optie aan "bestanden direct verwijderen o.i.d"
of zet de schuifregelaar van de grootte wat terug (1% b.v.) als je de prullenbak niet wilt negeren.
Schijfruimte kan ook gewonnen worden door systeemherstel minder ruimte te geven, dat kun je daar ook instellen en zoals ik al zei alle herstelpunten opruimen behalve de laatste. Herstelpunten kunnen ook veel ruimte innemen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan