MEDION loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Voor MEDION is het de F10 toets, maar op het menu die verschijnt zie ik nog altijd hetzelfde als in het BIOS, welke keuze moet ik maken?(zie foto in bijlage)
De F11 toets geeft enkel een blauw scherm weer.:rolleyes:

Alvast bedankt voor de moeite,
Danny

Bijlagen

• Menu.jpg
    Menu.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 36
Hallo,

Sorry, maar ik had een oude recovery CD van mijn vorige Desktop PC ingestoken :o normaal dat het niet werkte, maar met de goede DVD/CD krijg ik een foutcode "Error code 0xc000000f" wat zou dit betekenen? :rolleyes: ik heb wel een vermoeden dat mijn harde schijf defect is.

Alvast bedankt,
Danny

Hallo,

Nee, de laptop start geheel niet meer op, deze is al 6 jaar oud en de recovery CD/DVD was er toen bij, daarom heb ik geen USB recovery.
Het probleem is begonnen een tijdje geleden met altijd vast lopen en blokkeren, enige oplossing was een harde herstart, om na 10 min. terug vast te lopen, daarom heb ik de laptop geformatteerd via de recovery partitie op de D:/ schijf, (F11 bij opstarten) in het begin was dat de oplossing maar na enkele dagen terug hetzelfde probleem, na enkele keren te hebben geformatteerd liep de laptop al vast bij het configureren (altijd bij hetzelfde onderdeel) en nu start hij helemaal niet meer op.

Hopelijk begrijp je nu mijn vraag een beetje meer,

Reeds vriendelijk bedankt voor de hulp,
Danny

Zou eens beginnen met de HDD van deze laptop te controleren door hem uit te bouwen en aan te sluiten op een andere pc, als 2e schijf of ext. m.b.v. een ext. HDD behuizing.
Als deze overleden blijkt, is al je moeite voor niks en blijf je aan het doormodderen.

Neem dan gelijk de gelegenheid te baat om een usbstick ( 8 Gb ) met Win 10 installatie te maken op deze andere pc.
Daarmee kun je dan, als de HDD goed blijkt of vervangen is, Win 10 installeren op de laptop via de F11 toets...

Hallo,

Bedankt voor de informatie, ik wacht momenteel op een SATA converter/kabel die ik besteld heb waarmee ik de HD eens kan screenen op een andere PC op defecten en fouten of eventueel totale-los, in het laatste geval(wat ik vermoed) zal ik een nieuwe aanschaffen en heb je mij al een heel eind op weg geholpen hoe ik de herinstallatie moet uitvoeren.

Ik hou U zeker op de hoogte van het resultaat.

Vriendelijke groeten,
Danny

Laatst bewerkt:
Hallo,

Als ik het bestand voor Windows 10 https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10 gedownload heb moet ik het dan in zijn geheel op de USB stick zetten of eerst uitvoeren kiezen en daarna naar de USB plaatsen of nog iets anders? als ik het eerst wil uitvoeren voor ik het naar de USB overzet vraagt deze onmiddellijk of de toepassing wijzigingen mag aanbrengen aan mijn PC (dan staat het nog op mijn werkende PC en ik ben niet zeker of ik dit mag toestaan om geen verkeerde dingen te doen.:rolleyes:

vriendelijke groeten,
Danny

Uiteraard eerst uitvoeren.
Dat bestand / programma zal uiteindelijk de benodige bestanden van de server van Microsoft downloaden en vervolgens op de usbstick schrijven.
Bijgaand een handleiding voor dat proces.

Bijlagen

Hallo,

Ik heb zonet de SATA kabel ontvangen, maar bij aansluiten komt er niets op mijn (werkende) PC tevoorschijn, ik hoor enkel rare geluiden (dezelfde als je een ander apparaat in of uit plugt in de USB) doe ik iets verkeerd? ik zie dat er op de HD nog een aansluitmogelijkheid is met 4 pinnetjes, moeten deze op de een of andere manier ook aangesloten worden of niet? of wordt de HD gewoon niet herkend? (omdat ze defect is)

Hopelijk kan je mij helpen

Groetjes,
Danny

Hallo,

Ik heb zonet de SATA kabel ontvangen, maar bij aansluiten komt er niets op mijn (werkende) PC tevoorschijn, ik hoor enkel rare geluiden (dezelfde als je een ander apparaat in of uit plugt in de USB) doe ik iets verkeerd? ik zie dat er op de HD nog een aansluitmogelijkheid is met 4 pinnetjes, moeten deze op de een of andere manier ook aangesloten worden of niet? of wordt de HD gewoon niet herkend? (omdat hij defect is)

Hopelijk kan je mij helpen

Groetjes,
Danny

Hallo,

Bedankt voor de uitleg en handleiding, ik ben nu bezig de USB te maken.

Vriendelijke groeten,
Danny

Dat geluid betekent dat de pc de usb interface wel ziet dus dat zou goed moeten zijn...
Is die kabel een usb 3 type ( blauw dus ) of usb 2...?
Indien usb 3, zit deze dan ook aangesloten op een usb 3 poort..?
Anders kan het nl. zijn dat de poort niet voldoende stroom levert om de schijf van stroom te voorzien en dan is deze niet zichtbaar op de pc waarop hij is aangesloten....

2 topics samengevoegd. Wel zo makkelijk voor de helpers en de toekomstige helpers.

Wat is de Aptio Setup Utility uitgelegd hier: https://www.minitool.com/backup-tips/aptio-setup-utility.html

Aptio Setup Utility (van de afbeelding en nogal cryptisch) is het menu wat bepaald hoe computers met elkaar communiceren. Op de andere tabbladen ervan zal je eerst Secure Boot moeten uitzetten want dat verhinderd in de regel het bootmenu, dat van de genoemde sneltoets, te laten verschijnen. Dat is bedoeld voor het verhinderen van toegang door onbevoegden, via een ingestoken USB stick die opstartbaar is. Daarna zal bij deze computer Fast Boot uit en de CSM optie aangezet moeten worden, om vanaf een ander medium op te kunnen starten.

Niet weer hè, secure boot en fast boot gewoon aan laten staan en zeker niet op CSM zetten, je dient via het bootmenu de Windows bootable usb stick te kiezen waar UEFI voor of achter staat.

UEFi is UEFI en hij heeft een UEFI systeem, vraag mij af waarom je zo vaak mensen op het verkeerde been wil zetten, dus TS laat de boel zo staan anders ben je straks nog verder van huis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan