Medion PC Gaat niet aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lazovicpsv

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
Hallo,

Ik ben een trotse bezitter van mijn Medion Laptop en Desktop. Nu, de laptop doet het perfect, alleen de desktop gaat na een tijdje niet meer aan. De fans draaien wel. Maar dat is dan ook het enige. Het aan/uit-knopje licht op als je op hem drukt. Nu niet meer. Ook piept hij niet meer. Vroeger, piepte hij 1 keer, soms meer, maar dat lag aan het aantal USB wat ik had aangesloten. Nu, ik ben er achter gekomen dat de fan van mijn videokaart niet meer draait(ATI HD2600PRO). Dat zou dus ook kunnen betekenen dat mijn vid. kapot is. Kan dit de oorzaak zijn dat de pc niet opstart? Ook dat ie geen licht geeft of piept. Enige hulp wordt zeer gewaardeerd.

4GB RAM - Al er uit gehaald(per stuk) en de pc start nog niet op, dus ram is in orde.
ATI 2600 PRO - De fan draait niet. Ik hoop dat hier het probleem zit.
500GB - Eruit gehaald, geen resultaat. hier ligt het niet aan
Mobo - Ik twijfel, maar hij piept niet meer, miss draait die ene vid. fan niet omdat hij geen power van het (MISSCHIEN KAPOTTE) moederbord.
Kast - Gek dat het lampje niet eens meer brand. Miss krijgt hij geen power van het mobo waardoor ik nu twijfel of het mobo niet kapot is.

Alvast bedankt,

-J

als je ons de volledige system specs kan geven kunnen wij wat betere hulp bieden
dat kan je doen met pc wizard

heb je ook een onboard videokaart?

Hallo

Nu, ik ben er achter gekomen dat de fan van mijn videokaart niet meer draait(ATI HD2600PRO). Dat zou dus ook kunnen betekenen dat mijn vid. kapot is. Kan dit de oorzaak zijn dat de pc niet opstart?

Het zou kunnen dat deze kortsluiting veroorzaakt , verwijder deze eens , en kijk dan of er meer leven in dit motherboard is te krijgen.

Controleer ook of je bolle of lekkende condensatoren op het motherboard ziet "meestal rond de c.p.u."

Peter

Ik heb een msi ms-7366.

Hey, ik kan geen pc wizard den, mijn pc ging niet aan.

Specs(uit mijn hoofd)

ATI HD 2600 PRO 512mb
4GB
Quad-Core q6600 @default 2.13 GHz
MSI MS-7366
350WATT FSP-Fortron

This is all i know..

EDIT

Hallo Peter,

Met mijn videokaart eruit heb ik al geprobeerd, gaat nog steeds niet aan. Ik ga nu controleren of ik nog bolle of lekkende condensatoren heb. EDIT: Nee, geen lekken of bolle condensatoren.

Laatst bewerkt door een moderator:
yup probeer een andere voeding en kijk of hij door zijn post komt

Even een andere voeding proberen of de voeding laten doormeten

Zijn er nog andere mogelijk heden?

Ik weet wel veel van graka's en mobo en ram, hdd dvd, etc. Behalve van Voedingen.

't Is een FSP FOrtron 350-60MDN
Welke voeding kan ik aanschaffen die de zelfde aansluitingen heeft? Raad met mijn specs maar aan of 350 genoeg is en of miss 400w nodig heb.

Maar, is het zeker de voeding? Want, k'heb geen zin om een voeding aan te schaffen en dan blijkt het iets anders te zijn.

Maar heel bedankt,

en w0w, jullie zijn snel :)

daarom zij ik gewoon even naar de pc boer gaan
die doen dat voor 10 euro
voeding er uit halen en vragen of ze deze kunnen testen met een metertje

en als deze kapot blijkt te zijn koop gelijk een goede voeding 460 watt A-merk
coolermaster of OCZ of Antec ben je gelijk klaar voor de komende jaren
kun je ook nog gebruiken voor een sterkere videokaart

Laatst bewerkt:
Whoa,

Jullie zijn echt geweldig! Thx!
Maar ik ga morgen met mijn pa die pc ff naar Sphinx brengen(Thanks st0rm)

Sluit dit topic nog niet. Ik zeg morgen nog hoe 't is gegaan.

PS: Ik vind het wel best raar. PC is nog geen jaar oud, zo dus ook de voeding, en het is NotaBene een Fortron! Maarja...

die is wel heel erg duur voor die pc
klik
kun je deze kopen is veel goedkoper en sterker

maar dit is sterk genoeg klik

Hallo

PS: Ik vind het wel best raar. PC is nog geen jaar oud,

In dit geval is het niet moeilijk -> garantie claimen.

Medion geeft immers drie (3) jaar garantie op hun p.c.'s !!!

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan