Medion WiFi router i.c.m. Speedtouch 510

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdVice

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2005
Ik probeer een PC met Win98SE op internet te krijgen met een Medion dongle, Medion MD40900 router en een Speedtouch 510 ADSL modem. Ik krijg wel verbinding met de router maar niet met internet. Voorzover ik weet heb ik alle instellingen op de pc en op de router goed staan.
Ik heb de PC met de dongle al wel op internet gekregen met een Sweex Nitro router op een @Home kabelmodem, géén probleem.
Ik denk dat het probleem tussen router en modem zit (?), maar waar?

Hallo,

Je hebt je vraag in de sectie Tips & Handleidingen geplaatst. Dit is echter niet de juiste sectie voor vragen. Ik zag dat je nog vrij nieuw bent op helpmij.nl, dus voor deze keer heb ik je vraag verplaatst naar de juiste sectie. Bij deze wel een vriendelijk verzoek om de volgende keer de juiste sectie te selecteren.

Mvg,

fuego
Moderator Tips & Handleidingen

Ik probeer een PC met Win98SE op internet te krijgen met een Medion dongle, Medion MD40900 router en een Speedtouch 510 ADSL modem. Ik krijg wel verbinding met de router maar niet met internet. Voorzover ik weet heb ik alle instellingen op de pc en op de router goed staan.
Ik heb de PC met de dongle al wel op internet gekregen met een Sweex Nitro router op een @Home kabelmodem, géén probleem.
Ik denk dat het probleem tussen router en modem zit (?), maar waar?

Ga naar de Status pagina van de Router, en kijk of die 'aan de buitenkant' (dus de aansluiting richting de adsl-modem) wel een ip-adres van een dhcp server gekregen heeft. Indien niet, dan eens kijken of de instellingen van de router wel goed staan, m.b.t. het verkrijgen van een ip-adres 'aan de buitenkant' (WAN-kant).

Kijk ook na wat je provider allemaal voor instellingen heeft vastgelegd voor een rechtstreekse verbinding met de adsl-modem vanaf je pc. Die instellingen moet je vertalen naar instellingen van de 'aansluiting aan de buitenkant' (ook wel de WAN-kant van de router genoemd) van de router.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan