Meer dan 200 onbekende apparaten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze worden wss door autokms.exe gecreëerd.

Open AutoRuns nogmaals.
Vink de volgende regels uit en herstart:

Code:
"HKLM\System\CurrentControlSet\Services"	""	""	""	"6/08/2016 9:38"	""
[B]+ "Service KMSELDI"	"Service_KMS"	"@ByELDI"	"c:\program files\kmspico\service_kms.exe"	"30/11/2015 3:11"	[/B]
"Task Scheduler"	""	""	""	""	""
[B]+ "\AutoKMS"	"AutoKMS"	""	"c:\windows\autokms\autokms.exe"	"19/07/2014 1:11"	""
+ "\AutoPico Daily Restart"	"AutoPico"	"@ByELDI"	"c:\program files\kmspico\autopico.exe"	"30/11/2015 3:11"	""[/B]

Maak een vers minitoolbox en kijk hoe het dan is.
 
Ik zal het eens nakijken maar is wel vreemd omdat ik het programma driver booster heb en deze geeft alles up to date.
Ofwel moet driver booster iets verkeerd hebben geupdate.

Update:
Alles geupdate maar helaas geen verschil.
Misschien tijd voor een update naar Windows 10.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De (Logboeken-)foutmeldingen in de laatste minitoolboxlog zijn van vóór de aanpassing van het niet opstarten van AutoKMS, dus díe aanpassingen in Autoruns lijken enig effect te hebben (gehad).

Overigens had ik me nu even niet gericht op bijzaken (zoals die drivers) maar op het probleem waar deze discussiedraad mee begon.

Wat ik zou doen, nu, is (met de diverse zaken die dorado aandroeg uitgevinkt gelaten in AutoRuns):
a. Verwijder de Onbekende apparaten in Apparatbeheer. Indien mogelijk gebruik mijn batch-bestand erbij (ik heb een nieuwe gemaakt, zie bijlage, waar je (bij installatie van WDK/Devcon in verkeerde map) alleen de eerste regel hoeft aan te passen), maar lukt dat niet, dan handmatig verwijderen in Apparaatbeheer.
b. Herstart de pc, draai weer een minitoolbox log uit en kijk of er (nieuwe) Logboek meldingen zijn rondom de herstart. Kijk ook of er (weer) nieuwe onbekende apparaten zijn bijgekomen van de Tap0901 soort.

Tijs.
 

Bijlagen

  • remove_unknown_devices.zip
    1,1 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
@gast0205: Dat had ik al gezien (bedankt ervoor), maar ik denk niet dat de problemen 'zomaar' zijn opgelost bij een overgang naar W10.
Zie ook dat (met AutoKMS uitgeschakeld) het probleem er niet meer lijkt te zijn, dus als W10 wordt geïnstalleerd en dan AutoKMS weer aangezet zou ik sterk verwachten dat het probleem zich weer laat zien.

Tijs.
 
Nog even en dan wordt het format c: denk ik.
Heb nu alles gedaan zoals gevraagd maar helaas.
Ik kan wel de apparaten manueel gaan verwijderen maar daar ben ik uren mee bezig.
Die batch file lukt niet.
1.jpg
 
Dat is niet het pad waar ik devcon.exe verwacht. Het staat óf in
C:\Program Files\Windows Kits\8.0\tools\x64\
C:\Program Files (x86)\Windows Kits\8.0\tools\x64\

Probeer het eens zo:
Start CMD.EXE "Als Administrator uitvoeren"
dir /s "c:\program files (x86)\devcon.exe"
als je daar niets mee vindt:
dir /s "c:\program files\devcon.exe"

Kijk in welke map het gevonden is (de x64 variant). Gebruik die mapnaam in jouw variant van de batchfile, oftewel pas de eerste regel aan naar de ....\x64 map waar je devcon.exe gevonden had.

Tijs.
 
Was toch niet moeilijk geweest om mijn batch-bestand even aan te passen en daar " (x86)" toe te voegen achter C:\Program Files in de eerste regel??

Maar goed, zie bijlage waar ik het voor je hebt aangepast.
Niet vergeten om het batch-bestand (na uitpakken) "Als Administrator uitvoeren" te starten.

Je zult een paar Unknown devices overhouden (naar inschatting minder dan 5) omdat die er ondertussen waren bijgekomen. Die handmatig verwijderen in Apparaatbeheer.

Tijs.
 

Bijlagen

  • remove_unknown_devices.zip
    1,1 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Onbekende apparaten zijn uiteindelijk weg nu behalve bij netwerkadapters staan er nog 4 die niet te verwijderen zijn.
 
Dat zijn dan ROOT\NET\0366 t/m ROOT\NET\0369 (zie je laatste minitoolbox log)
Er staan 354 voorbeeldregels in mijn batchbestand, dus ik ga ervan uit dat je die laatste 4 zelf kunt toevoegen voor verwijdering aan mijn batchbestand en dan weer "Als Administrator uitvoeren" (uiteraard krijg je eerst 354 meldingen dat het apparaat niet gevonden is, omdat je die al eerder had verwijderd via mijn batchbestand).

Tijs.
 
Het zal nog iets anders zijn want ze blijven gewoon staan.

devcon.exe remove @ROOT\NET\0359
devcon.exe remove @ROOT\NET\0360
devcon.exe remove @ROOT\NET\0361
devcon.exe remove @ROOT\NET\0362
devcon.exe remove @ROOT\NET\0363
devcon.exe remove @ROOT\NET\0364
devcon.exe remove @ROOT\NET\0365
devcon.exe remove @ROOT\NET\0366
devcon.exe remove @ROOT\NET\0367
devcon.exe remove @ROOT\NET\0368
devcon.exe remove @ROOT\NET\0369
 

Bijlagen

  • 4.jpg
    4.jpg
    72 KB · Weergaven: 52
Zijn alle zaken uit reactie #18 en #22 wel uitgevinkt in AutoRuns?
Zo niet, vink ze uit, herstart en probeer ze alsnog te verwijderen.
 
Kijk eens na wat de hardware ID van die 4 apparaten is (zie posting #2 hoe).
Overigens ga ik er wel vanuit dat je de aangepast batch-bestand inderdaad "Als Administrator uitvoeren" hebt gestart.

En doe een nieuwe minitoolbox log, dan moeten we die dingen toch echt opgesomd zien.
Zie verder dat een hoop van die onbekende apparaten uitgeschakeld staan (zie het pijltje naar beneden dat ervoor staat) en zo staan ROOT\NET\0366 t/m ROOT\NET\0369 niet in de minitoolbox log.

Tijs.
 
En toen waren ze nog met 4.
3 onder netwerk en 1 is er terug aangemaakt bij andere apparaten.
 

Bijlagen

  • MTB.txt
    42,7 KB · Weergaven: 31
  • HUISKAMER-PC.txt
    84,5 KB · Weergaven: 31
  • 5.jpg
    5.jpg
    46,5 KB · Weergaven: 51
Dat onbekende apparaat onder "Overige apparaten" zal wel de ROOT\NET\0002 zijn uit je MTB log. Kijk in Apparaatbeheer na of die inderdaad Tap0901 als hardware ID heeft.
Je zult zien dat ik in de batch-file die juist oversloeg, want in eerdere MTB's was die niet zonder driver maar alleen uitgeschakeld...

Verder: Ik zie in de MTB log die 3 onbekende apparaten onder onder Netwerkadapters niet genoemd. Niet voor niets vroeg ik om hardware ID's (+ een MTB log), dus citeer die 3 hardware ID's even hier.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan