Meer details.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Tot voor enkele dagen kon ik in "bestanden vervangen of overslaan" het deel "Meer details" aanvinken.
Dit staat nu in een grijze tint en kan niet worden geactiveerd. Heb ik iets verkeerd ingesteld of werd dit "weer" veroorzaakt door een update
Detail.jpg

Er is een knop "Info voor beide bestanden vergelijken" ;)

Mijn vraag betreft enkel "Meer details", waar het vinkje staat. Als dat normaal wordt aangevinkt krijgt het groene "lint" (dat het vorderen, van de bewerking aanduid) een soort grafische voorstelling. Dat vinkje doet het ineens niet meer.
Detail 1Naamloos.jpg

Bijlagen

• Detail.jpg
    Detail.jpg
    44,3 KB · Weergaven: 22
Het is wel eens een fout geweest door een update, in 2015. Het is niet uit te sluiten dat uw Windows bij dit punt is voor wat betreft het up to date zijn maar waarschijnlijk is het een ander probleem. In ieder geval moeten het geen kleine bestanden zijn want anders is Windows explorer al klaar voordat u kan reageren.

Sluit eens uit dat het alternatieve skins zijn voor een ander uiterlijk van Windows. Misschien helpt het niet in andere vensters openen van mappen, als dat het geval is, bij de instellingen.

Een programma kan veranderingen hebben aangebracht in het register. Voor wat dit betreft kan u proberen om terug te gaan naar een systeemherstelpunt met systeemherstel. Dat kan van belang zijn wanneer u weet dat dit kort geleden is opgetreden.

De herstelopdracht voor de beveiligde systeembestanden van Windows is: sfc /scannow Bij fouten of tekortkomingen wordt er gevraagd om het Windows installatie medium in te voeren. Altijd goed om te weten dat Windows compleet en origineel is.

Ik word al enkele weken geplaagd met het probleem dat hier wordt beschreven:
https://answers.microsoft.com/en-us...-hang-on/8722de52-46ca-44ed-af4f-281b9f57a225

Ben ondertussen verplicht om windows updates uit te schakelen omdat telkens meerdere updates opnieuw worden geïnstalleerd en ik die telkens opnieuw dien te verwijderen...
Mogelijk is dit ook de oorzaak. Ik kan wel aangeven welke de problemen zijn die bvb het installeren van enkele deze kb's teweegbrengen, maar dat is een ander onderwerp...
Indien geïntereseerd...

sfc /scannow is de herstelopdracht voor Windows en DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth om Windows Update te repareren. Het bestandsysteem kan u controleren met schijfcontrole in Eigenschappen van het desbetreffende station.

Het probleem ligt niet bij mij...maar bij Micosoft.

Maar mijn vraag ging over "Meer datails", dus laten we het andere probleem voorlopig vergeten.
.

Ik herken dat menu van de screenshot niet. Zit dat onder een back-upmenu? Je kunt het beste even de Basisstappen uitvoeren zoals ook Alfred 2 aangeeft. Persoonlijk zie ik de meerwaarde van details niet. Je zie iets van kB per seconde.

Code:
[b]* Schijfcontrole uitvoeren[/b] (chkdsk.exe)
- Ga naar		> Zoekvak (icon vergrootglas = zoeken naar)
- Typ		> cmd
- Kies rechts	> Als administrator uitvoeren
- Typ		> chkdsk X: /f (achter de prompt)
- vul in voor X: de gewenste schijfletter v.d. betreffende schijf
- Voorbeeld	> C:\Windows\System32\chkdsk D: /f

Alternatieve werkwijze:

- Open		> Deze computer > klik op de juiste schijf
- RMK		> Eigenschappen (RMK = rechtermuisknop)
- Tabblad		> Extra
- Kies Optie	> Controleren

* Systeembestanden repareren
Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.
Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.

Als SFC erin is geslaagd de systeembestanden te herstellen, start u uw pc opnieuw op. Ga anders verder met de volgende opdrachten en druk na elke opdracht op Enter:
DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Laatst bewerkt:
Senso, dat is het screenshot dat opent als ik bvb een map in excel met "kopiëren naar" gebruik.
En akkoord is van weinig belang...het enige verschil ge ziet de hoeveelheid die wordt overgezet onder een grafische vorm.

Wat de basisstappen betreft, werden practisch allemaal uitgevoerd, maar niet voor wat mijn vraag betreft maar wel voor de installatie van diverse KB's in Windows Update mogelijk heb je die link die ik aangaf geopend, indien niet doe het toch maar eens, want bij één van mijn vorige vragen werd vooral het installatie probleem van de KB5016688 vermeld.

dat is het screenshot dat opent als ik bvb een map in excel met "kopiëren naar" gebruik.
Bedoel je Windows Verkenner/Explorer? In "Excel" zie ik nooit mappen. Excel zijn bestanden.

Maar goed, Basisstappen zijn altijd belangrijk en kosten weinig moeite om uit te voeren. En die link heb ik wel bekeken maar van de inhoud word ik ziek. Als Microsoft updates uitbrengt moeten ze 100% in orde zijn en 100% werken. Het is slecht voor het milieu, klimaat, pure tijdverkwisting en kost ook nog eens heel veel geld aan stroom, dat miljoenen mensen zich moeten bezighouden om dergelijke problemen op te lossen.

Ja, het zijn bestanden die ik dagelijks overzet.
Senso,
Ik geef het volgende enkel ter info "KB 5017308" geeft bij mij het volgende probleem na installatie:
Na opstarten:
-zwart scherm
-zandloper en 2 icoontjes in de (zwarte) taakballk
-na 4 minuten, nog steeds niets dat beweegt
-na tikken op een willekeurige toets krijg ik "aanmelden"
-vooraleer mijn laptop kan gebruikt worden duurt het +/- 5 minuten, waar dit normaal na anderhalve minuut in orde is.
Ik heb het installeren en verwijderen van die update diverse keren overgedaan...telkens hetzelfde...
Ik heb nu, in afwachting dat Microsoft dit, zo mogelijk oplost, windows update uitgeschakeld...en heb geen updates maar ook geen problemen meer.
Nog ter info: begeleid door Microsoft werd er 2 maal "Mediacreation21H2" uitgevoerd (updates verwijderd en terugezet), dit duurde alles samen +/- 5 uur...

Enkele uit Google:
https://www.windowslatest.com/2022/09/16/windows-10-kb5017308-update-is-causing-new-issues/
https://ugetfix.com/ask/fix-windows-10-update-kb5017308-breaks-shortcuts/
https://borncity.com/win/2022/09/15...s-issues-when-creating-copying-files-via-gpo/

Daar kan ik je niet mee helpen. Daar heb je een heel deskundig iemand voor nodig. Volgens mij is Lange Pier dat op dit gebied. Het is toch niet de driver van de videokaart, want zwart scherm, e.d. wekt wel die suggestie.

Senso, in ieder geval bedankt. Maar dat zwart scherm na opstarten enkel na installatie KB5017308...actuel dus niet.

Die update heb ik gehad op 15/9. Niets bijzonders gemerkt en het is een cumulatieve update. Hoe komt u er bij dat het niet aan uw computer ligt. Misschien een slecht te verdragen waarheid. Behalve het zwart blijven van het beeld ken ik de genoemde schermen niet en dan denk ik toch aan niet originele systeembestanden. Maar er is nog iets. Opnieuw aanmelden kan alleen wanneer u de computer uitzet in de slaapstand. Daarom is mijn advies om de computer eens helemaal uit te doen met het compleet afsluiten van Windows. Fouten worden namelijk ook opgeslagen en hersteld in slaapstand. Het is bekend dat je om het updaten goed te laten verlopen af en toe helemaal opnieuw moet opstarten. Behalve de slaapstand moet "snel opstarten" ook niet worden vergeten omdat ook dat een soort slaapstand is. Dit vind je bij Energiebeheer en Geavanceerd en Het gedrag van de aan/uit knop bepalen. Met de opdracht powercfg -h off kan de slaapstand in ieder geval zeker worden uitgeschakeld en natuurlijk weer beschikbaar gemaakt met powercfg -h on

Laatst bewerkt:
Ik heb nog een desktop en twee andere laptops. Ook hier verliep de installatie zonder problemen. Terwijl mijn laptop klaar is voor windows 11 zijn de andere het niet.
Ik heb nooit een update overgeslagen of gemist, nu, sinds enkele weken, Kb 5016688 ( na drie weken zelf verdwenen uit update ??) en daarna Kb 5017308.
Laptop wordt iedere avond compleet afgesloten, duur van het afsluite: 3 seconden.
Snel opstarten is ook al lang uitgeschakeld.
Het is natuurlijk geen beveiligde situatie...maar ik kan wereke zonder updates.

Ik heb die update ook op mijn W10Pro 64-bits en geen problemen. KB5017308 staat onder Kwaliteitsupdates > Cumulatief.

Hoe komt u er bij dat het niet aan uw computer ligt?

TS schrijft: "Ik geef het volgende enkel ter info "KB 5017308" geeft bij mij het volgende probleem na installatie:"
en
Ik heb het installeren en verwijderen van die update diverse keren overgedaan...telkens hetzelfde...
Ik heb nu, in afwachting dat Microsoft dit, zo mogelijk oplost, Windows Update uitgeschakeld...en heb geen updates maar ook geen problemen meer.

Er staat in de link > Systeemherstel uitvoeren daarna onmiddellijk het hulpprogramma Updates verbergen uitvoeren om de update te verbergen voordat deze opnieuw wordt geïnstalleerd.

Vervolgens kunt u proberen het over een maand of twee opnieuw te installeren, of wachten tot het in de volgende functie-update wordt opgenomen, terwijl het probleem zich meestal niet herhaalt.

Laatst bewerkt:
Ik kan niet op zeker gaan dat de aanbevelingen worden opgevolgd zoals controle met sfc /scannow en de laptop niet toch telkens in slaapstand wordt uitgezet maar dat zal u wel weten omdat programma's dan open blijven of juist niet. Rest mij nog te suggereren dat het gebruikersprofiel misschien niet goed is en u kan proberen of u verder komt door een nieuwe aan te maken en u daar dan eens aan te melden.

U zou trouwens kunnen kijken naar wat er allemaal opstart en waarop u achtergrond programma's kan missen. Het zou kunnen dat de computer te veel bezet is om Explorer de details weer te kunnen laten geven, misschien een indexering van bestanden door een cloud service of backup programma. Een updater kan de systeembronnen niet vrij hebben gegeven of een virusscanner is erg actief. Hiervoor kan u een lijst opstellen met AutoRuns van Sysinternals. De onbekende namen zal u moeten googelen en met name in de forums van de zoekresultaten.

De kritiek op Microsoft deel ik niet. Updates worden uitgerold met prioriteit voor computers waarop ze waarschijnlijk goed zullen werken, er zijn previews van updates te krijgen, computers worden er eerst vaak op voorbereid en veranderingen komen in kleine stappen. Hiervoor moet de gebruiker vaak wel controleren of de drivers van de computer (moederbord of chipset drivers, BIOS of UEFI) wel up to date zijn en verkregen van de site van de fabrikant. Ik volg het verder en succes

Ja, goed Alfred 2. Jij hebt er verstand van, maar er zijn tig gebruikers die van het besturingssysteem geen of weinig verstand hebben. Zij willen graag dat hun systeem werkt en blijft werken en dat dan zonder zeer grote arbeidsintensieve, moeilijke en ingewikkelde problemen. Persoonlijk heb ik een pc om werk op te verrichten, boodschappen, boekhouding, Excel, administratie, Word, brieven en niet om voortdurend pc-problemen op te lossen.

TS kan nu verder werken en moet dan maar geduldig zijn. Er zal wel een patch komen.

Laatst bewerkt:
#1. Tot voor enkele dagen kon ik in "bestanden vervangen of overslaan" het deel "Meer details" aanvinken.
Dit staat nu in een grijze tint en kan niet worden geactiveerd.
Je computer loopt toch niet vast en werkt dan pas weer nadat je 2x opnieuw opstart? (totdat een update een rollback heeft gedaan)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan