meer werkgeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Hoe weet ik of er meer geheugen in mijn pc kan welke gegevens heb je dan nodig?
Ik zie wel eens iets van moederbord enz. maar als ik dan het type daarvoor moet laten weten hoe kan ik daara chter komen? Ik weet hier te weinig vanaf.

Ik heb nu 1 Gb maar hij is een beetje te traag naar mijn zin.
Kan iemand me helpen?

Ik had reeds Everest gedownload dat is denk ik hetzelfde ongeveer?
Ik weet alleen niet hoe ik kan zien hoeveel er in kan in totaal.

Everest is sterk verouderd en herkend lang niet alle nieuwere hardware. Pc wizard is in dit geval een betere keus.

Zoek met wizard je moederboard op en zoek vervolgens op het net naar het maximaal ondersteunde geheugen op die plank.

Lukt dat niet zelf, plaats dan hier merk en type moederboard of merk en type pc in geval van kant en klaar.

Heb je hier iets aan?

Het is een Asus P4S800
Dit vond ik op internet:
De ASUS P4S800-MX SE is met de SiS 661FX Northbridge uitgerust en ondersteunt reeds gezamenlijke Intel® processors op basis van socket 478. Het werkgeheugen kan over twee geheugenbanken met behulp van DDR266, DDR333 of DDR400 modules tot maximaal 2 GB uitgebreid worden.

Bij geheugen zag ik dit staan:
Algemene Informatie :
DIMM 1 (RAS 0, RAS 1) : 512 (Double Bank)
DIMM 2 (RAS 2, RAS 3) : 512 (Double Bank)
DIMM 3 : Leeg

nformatie SPD EEPROM (DIMM 1) :
Fabrikant : Kingston
Part Number : K
Serienummer : 70189D5E
Type : DDR-SDRAM PC-3200 (200 MHz) - [DDR-400]
Grootte : 512 MB (2 rows, 4 banks)
Module Buffered : Nee
Module Registered : Nee
Module SLi Ready (EPP) : Nee
Breedte : 64-bit
Foutcorrectiemogelijkheid : No
Max. Burst Length : 8
Refresh : Reduced (.5x)7.8 µs, Self Refresh
Voltage : SSTL 2.5v
Prefetch Buffer : 2-bit
Gemaakt in : Week 1 van 1996
Ondersteunde Frequenties : 133 MHz, 166 MHz, 200 MHz
CAS Latency (tCL) : 2 clocks @133 MHz, 2.5 clocks @166 MHz, 3 clocks @200 MHz
RAS to CAS (tRCD) : 2 clocks @133 MHz, 3 clocks @166 MHz, 3 clocks @200 MHz
RAS Precharge (tRP) : 2 clocks @133 MHz, 3 clocks @166 MHz, 3 clocks @200 MHz
Cycle Time (tRAS) : 6 clocks @133 MHz, 7 clocks @166 MHz, 8 clocks @200 MHz

Heb je hier iets aan?

Het is een Asus P4S800
Dit vond ik op internet:
De ASUS P4S800-MX SE is met de SiS 661FX Northbridge uitgerust en ondersteunt reeds gezamenlijke Intel® processors op basis van socket 478. Het werkgeheugen kan over twee geheugenbanken met behulp van DDR266, DDR333 of DDR400 modules tot maximaal 2 GB uitgebreid worden.

Bij geheugen zag ik dit staan:
Algemene Informatie :
DIMM 1 (RAS 0, RAS 1) : 512 (Double Bank)
DIMM 2 (RAS 2, RAS 3) : 512 (Double Bank)
DIMM 3 : Leeg

nformatie SPD EEPROM (DIMM 1) :
Fabrikant : Kingston
Part Number : K
Serienummer : 70189D5E
Type : DDR-SDRAM PC-3200 (200 MHz) - [DDR-400]
Grootte : 512 MB (2 rows, 4 banks)
Module Buffered : Nee
Module Registered : Nee
Module SLi Ready (EPP) : Nee
Breedte : 64-bit
Foutcorrectiemogelijkheid : No
Max. Burst Length : 8
Refresh : Reduced (.5x)7.8 µs, Self Refresh
Voltage : SSTL 2.5v
Prefetch Buffer : 2-bit
Gemaakt in : Week 1 van 1996
Ondersteunde Frequenties : 133 MHz, 166 MHz, 200 MHz
CAS Latency (tCL) : 2 clocks @133 MHz, 2.5 clocks @166 MHz, 3 clocks @200 MHz
RAS to CAS (tRCD) : 2 clocks @133 MHz, 3 clocks @166 MHz, 3 clocks @200 MHz
RAS Precharge (tRP) : 2 clocks @133 MHz, 3 clocks @166 MHz, 3 clocks @200 MHz
Cycle Time (tRAS) : 6 clocks @133 MHz, 7 clocks @166 MHz, 8 clocks @200 MHz

Als deze gegevens kloppen, dan kan je maximaal 1 gig bijplaatsen aangezien je drie slots hebt. Het oude geheugen kan dan blijven zitten.

Is er naast de traagheid nog een andere reden waarom je het geheugen wilt upgraden? Want ik heb het vermoeden dat dit een vrij oud systeem betreft.

Laatst bewerkt:
Je hebt DDR-SDRAM PC-3200 (200 MHz) - [DDR-400] geheugen nodig, max 1Gb per slot

Asus zegt op de site:
DDR400 (PC3200), the latest and fastest DDR memory standard, supports bandwidth up to 3.2GB/s to provide enhanced system performance. (Note: PC2100/PC1600 up to 3 DIMMs; PC3200/PC2700 up to 2 DIMMs; 1GB PC3200/2700 with 32 DDR chips up to 1 DIMM only)

Dus check eerst even wat er nu in zit, als er 3200/2700 in zit zal een 3e reepje geheugen niet gaan werken dus. Maar er zullen mogelijk meerdere varianten van dit type moederbord zijn, vaak zijn er kale, normale en luxe varianten van 1 type moederbord, dus soms met extra USB poorten, on-board graphics etc etc. Draai dat programma even, dan weet je het zeker, of schroef de PC even open, het type staat ook altijd op het moederbord zelf, vaak ergens tussen/naast de PCI sloten.

Als deze gegevens kloppen, dan kan je maximaal 1 gig bijplaatsen aangezien je drie slots hebt. Het oude geheugen kan dan blijven zitten.

Is er naast de traagheid nog een andere reden waarom je het geheugen wilt upgraden? Want ik heb het vermoeden dat dit een vrij oud systeem betreft.

De pc is 3 jaar oud en de traagheid is de enige reden.
Verder is alles naar tevredenheid.
Herstel ik heb even de nota nagekeken en hij is bijna 5 jaar oud, wat gaat de tijd snel.

Laatst bewerkt:
Asus zegt op de site:

Dus check eerst even wat er nu in zit, als er 3200/2700 in zit zal een 3e reepje geheugen niet gaan werken dus. Maar er zullen mogelijk meerdere varianten van dit type moederbord zijn, vaak zijn er kale, normale en luxe varianten van 1 type moederbord, dus soms met extra USB poorten, on-board graphics etc etc. Draai dat programma even, dan weet je het zeker, of schroef de PC even open, het type staat ook altijd op het moederbord zelf, vaak ergens tussen/naast de PCI sloten.

Wat bedoel je met check eerst even wat erin zit?
Bij wat moet ik dan kijken als ik dat programma draai?

Wat bedoel je met check eerst even wat erin zit?
Bij wat moet ik dan kijken als ik dat programma draai?

Als je PCWizard voor de eerste keer draait, gewoon met de standaard instellingen etc, staat er in het scherm onder "System Summary", en dan achter item "Mainboard" exact het type moederbord, en onder de knop mainboard (lijk op een pc kast met een groene pijl erboven) alle details.

Als je PCWizard voor de eerste keer draait, gewoon met de standaard instellingen etc, staat er in het scherm onder "System Summary", en dan achter item "Mainboard" exact het type moederbord, en onder de knop mainboard (lijk op een pc kast met een groene pijl erboven) alle details.

Maar dat staat toch allemaal gewoon al in de startpost!!!

Maar dat staat toch allemaal gewoon al in de startpost!!!

Eeuh nee? Ik zie wel een wat latere post, met daarbij de tekst "Het is een Asus P4S800" en vervolgens een stuk over wat op internet staat over de ASUS P4S800-MX SE. Ietwat verwarrend, maar dan neem ik bij deze maar aan dat de TS een Asus P4S800 serie moederbord heeft, en dan specifiek de P4S800-MX SE variant. Dus dan is het max 2Gb inderdaad.

Gewoon de andere 2 eruit en deze erin voor de plaats.

Kan ik niet 1 gb erbij plaatsen anders heb ik er 2 van 512 gewoon over?

Klopt, het voorbeeld uit mijn link is een setje van 2 x 1Gb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan