• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere colomnen samenvoegen naar verschillende formats

Status
Niet open voor verdere reacties.

yizzll

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2013
Goedemorgen allemaal.
Ik heb een vraagje. Ik heb meerdere excel sheets met info van onze B2B klanten. Ik heb info in colomn A t/m R. De sheets hebben duizenden rijen.
In colomn R staat een email adres.
bijvoorbeeld: firstname.surname@nhs.net

Ik wil graag in colomn S de uitkomst van de volgende formule:
wanneer er bijvoorbeeld staat firstname.surname@nhs.net wil ik dat Excel de voornaam opzoekt in colomn G en de achternaam in column H en er een punt tussen zet en dan alles samenvoegt met in dit geval @nhs.net erachter.
Ik ben er zelf al een tijdje mee bezig en het lukt me echt niet.
Vooral omdat er 5 verschillende formats van de email adressen voorkomen in alle rijen.
De 5 formats zijn:

firstname.surname@nhs.net
initial.surname@nhs.net
initialsurname@scotamb.co.uk
firstname_surname@nhs.net
firstnamesurname@nhs.net

Ik heb ook een sheet toegevoegd zoals de sheet eruit ziet. ik heb er 5 regels in gelaten als voorbeeld. Deze 5 regels hebben allemaal 1 van de bovenstaande email formats.

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Zie excel sheet,

Heb laten zien hoe je zo'n email adres kan maken.
Probeer te begrijpen hoe ik dat heb gedaan. Zodra je dat snapt kan je de if functie 4x uitbreiden. Dus nu heb je If cel = firstname.surname@nhs.net; waarde als waar ; als niet waar (hier zet je if cel = initial.surname@nhs.net) en dan doe je weer waarde als waar enzo.

Hoop dat dit duidelijk is, je hebt wat excel kennis dus dat moet wel lukken ;) als vragen zijn stel je ze hier maar

GR

Bijlagen

thanks voor je reactie.
het lukt me niet echt.
we hebben namelijk duizenden email adressen. Het lijkt wel alsof ik bij deze formule handmatig het email adres moet toevoegen.
Ik heb inderdaad excel kennis. maar moet zeggen vooral veel basis. iedere keer wanneer ik formules moet uitbreiden lukt het me nooit echt.

=SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(R1;"firstname";TRIM(G1));"initial";LEFT(TRIM(G1);1));"surname";TRIM(H1))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan