Goedemorgen allemaal.
Ik heb een vraagje. Ik heb meerdere excel sheets met info van onze B2B klanten. Ik heb info in colomn A t/m R. De sheets hebben duizenden rijen.
In colomn R staat een email adres.
bijvoorbeeld: firstname.surname@nhs.net
Ik wil graag in colomn S de uitkomst van de volgende formule:
wanneer er bijvoorbeeld staat firstname.surname@nhs.net wil ik dat Excel de voornaam opzoekt in colomn G en de achternaam in column H en er een punt tussen zet en dan alles samenvoegt met in dit geval @nhs.net erachter.
Ik ben er zelf al een tijdje mee bezig en het lukt me echt niet.
Vooral omdat er 5 verschillende formats van de email adressen voorkomen in alle rijen.
De 5 formats zijn:
firstname.surname@nhs.net
initial.surname@nhs.net
initialsurname@scotamb.co.uk
firstname_surname@nhs.net
firstnamesurname@nhs.net
Ik heb ook een sheet toegevoegd zoals de sheet eruit ziet. ik heb er 5 regels in gelaten als voorbeeld. Deze 5 regels hebben allemaal 1 van de bovenstaande email formats.
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx
Ik heb een vraagje. Ik heb meerdere excel sheets met info van onze B2B klanten. Ik heb info in colomn A t/m R. De sheets hebben duizenden rijen.
In colomn R staat een email adres.
bijvoorbeeld: firstname.surname@nhs.net
Ik wil graag in colomn S de uitkomst van de volgende formule:
wanneer er bijvoorbeeld staat firstname.surname@nhs.net wil ik dat Excel de voornaam opzoekt in colomn G en de achternaam in column H en er een punt tussen zet en dan alles samenvoegt met in dit geval @nhs.net erachter.
Ik ben er zelf al een tijdje mee bezig en het lukt me echt niet.
Vooral omdat er 5 verschillende formats van de email adressen voorkomen in alle rijen.
De 5 formats zijn:
firstname.surname@nhs.net
initial.surname@nhs.net
initialsurname@scotamb.co.uk
firstname_surname@nhs.net
firstnamesurname@nhs.net
Ik heb ook een sheet toegevoegd zoals de sheet eruit ziet. ik heb er 5 regels in gelaten als voorbeeld. Deze 5 regels hebben allemaal 1 van de bovenstaande email formats.
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx