• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere commando's aan knop koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stokkie2000

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2004
Hallo,

Ik heb op twee verschillende bladen een macro voor het invoegen van nieuwe kolommen. De kolommen zijn op beide bladen anders, maar op beide bladen moeten wel hetzelfde aantal kolommen ingevoegd worden. Op dit moment heb ik op beide bladen een knop waarmee de nieuwe kolommen ingevoegd kunnen worden. Ik zou graag willen dat ik alleen maar een knop op het eerste blad hoef te plaatsen, maar dat, bij het indrukken, op beide bladen tegelijk een nieuwe kolom wordt ingevoegd. Hoe kan ik beide macro's aan de ene knop 'hangen', maar dat ze wel op de verschillende bladen worden uitgevoerd.

Als je voor End Sub in je eerste macro

Sheets("Blad2").Select

ingeeft, en vervolgens de routine die er boven staat kopieert en er onder plakt, zal op beide pagina's hezelfde gebeuren.

Misschien had ik aan moeten geven dat het twee verschillende macro's zijn. ik heb nu gedaan wat je aangegeven hebt, maar dan geeft VBA het volgende aan:

Private Sub CommandButton1_Click()
'
' Nieuwe_kolom_invoegen_4 Macro
' De macro is opgenomen op 13-10-2004 door R.J. Zurhorst.
'
' Sneltoets: CTRL+q
'
Columns("I:J").Select
Selection.Copy
Selection.Insert Shift:=xlToRight

Sheets("5.toets").Select
'
' Nieuwe_kolom_invoegen_5 Macro
' De macro is opgenomen op 13-10-2004 door R.J. Zurhorst.
'
' Sneltoets: CTRL+a
'
Columns("H:H").Select
Selection.Copy
Selection.Insert Shift:=xlToRight

End Sub

Het rode gedeelte geeft hij nu als fout aan???

Oke dit werkt een stuk beter, ronduit goed dus. Heel erg bedankt. Ik had inderdaad een ander soort knop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan