meerdere contactlijsten in Windows Live Mail?

Status
Niet open voor verdere reacties.

theodosius

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
hallo allemaal

Sinds kort gebruik ik win8 ( :cry: )
Ook Windiows Live Mail.
Daarin ben ik van plan hotmail en gmail te integreren.
Ik denk dat dat wel zal gaan, maar
als ik dit doe, krijg ik dan in WLM ook 3 aparte emaillijsten (contactpersonen) of wordt alles in één lijst opgenomen?

dank

theodosius

WLM kent maar een versie van Contactpersonen en die moet je zelf toevoegen.
Zou me niet verbazen als Bill Gates de contactpersonen van Rotmail automatisch binnen haalt, maar dat merk je vanzelf.

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

Eric,
't is triest, dank.

theodosius
Mag ik je wijzen op een alternatief.
Je kunt in gmail ook andere mail binnen halen. Als je dan ook nog een label gebruikt met een passend kleurtje heb je online en offline de zaken gescheiden. Natuurlijk wel IMAP gebruiken (label = map in IMAP)

Verschillende contacten is in Gmail een fluitje van een cent.

Eric, wederom dank!

Echter, ik heb de hotmail èn gmail-account ondergebracht bij Windows Live Mail van KPN, en, die 'doet niet aan IMAP'.

vr gr theodosius

Nu breekt mijn klomp!
WindowsLiveMail is niet van KPN, de Heere beware ons.
En WindowsLiveMail haalt zonder morren Gmail binnen via IMAP. Wel even in settings aanzetten natuurlijk.
Rotmail haalt hij automatisch binnen via IMAP!

Laatst bewerkt:
Eric,

late de Heer ons beware.

Maar,zoals ik het begrijp: natuurlijk, Windows Live Mail is niet van KPN maar van Microsoft.
En, op de computer waar ik het nu over heb zit windows8 (triest maar waar). Die wil iedereen naar/op de cloud hebben, wel die van Microsoft natuurlijk. In win8 is het mailprogramma outlook.com, een webmail app, die met IMAP werkt.
KPN (maar ook Ziggo) kan daar (nog) niet mee overweg, dus Windows Live Mail is nodig.
Als ik het goed begrijp.
Op een oudere computer zat alleen hotmail en gmail. Bij het overzetten van deze naar een nieuwere laptop (met win8) heb ik deze opgenomen in Windows Live Mail.
En daar, probeerde ik de emailadressen/contactpersonen te scheiden.
Dat kan mbv het aanmaken van categoriën; maar, het geheel blijft een lastige constructie.
Hoe gmail geïntegreerd word in WLM, als IMAP-account weet ik niet precies, maar, dat kon aanvakelijk ook al in Outlook expresse; en dat werkt ook in WLM.
Op de site van zowel Ziggo als KPN blijkt dat IMAP (dus outlook.com) niet ondersteund worden.

Voor zover mijn begrip.
Ik vind het leuk dat je rageert.
Dank

theodosius

Je moet alleen weten hoe

Beste Theodosius,

Je haalt dingen door elkaar.
Als ik ga naar outlook.com, kom ik in het aanmeldscherm van Rotmail/Livemail.
Het is dus het zelfde als Rotmail, maar dit terzijde.
WindowsLiveMail is een email client. Dat kun je dus vergelijken met Outlook Express, MS-Outlook, Firebird, The Bat en vele anderen.
Alle clients ondersteunen IMAP, zelfs good old Express kon dat hoor.
Je moet alleen weten hoe je het moet instellen.
IMAP.PNG
Altijd bereid te helpen.
http://support.google.com/mail/bin/static.py?hl=nl&page=ts.cs&ts=1668960&from=75726&rd=1

Laatst bewerkt:
Even voor de duidelijkheid.
Gmail. com, Hotmail. com zijn online mail clients. Die hadden we al voordat iedereen het over "de cloud" begon te hebben.
Hotmail was in het begin direct via Imap binnen te halen in Outlook Express
Later ging dat voor nieuwe gebruikers niet meer op. (flauw natuurlijk)
Sinds WLM lukt het weer wel.

Beste Eric,

Nogmaals dank voor je poging mij het een en ander over 'mail' bij te brengen.
Wat je schrijft begrijp ik.
Maar, wat ik je schreef 'Op de site van zowel Ziggo als KPN blijkt dat IMAP (dus outlook.com) niet ondersteund worden', heb ik van de KPN- en Ziggo-site. Zij komen dus met de oplossing WLM (pop). Ik ga er van uit dat dit klopt. Overigens, wil ik helemaal geen outlook.com (webclient cq on the cloud cq on-line-clients), maar gewoon mijn mails zelf kunnen beheren inclusief instellingen e.d.; dus mbv WLM.
Een aanmelding van outlook.com heb ik niet geprobeerd te maken omdat je dan een microsoft-account moet aanmaken; dat wil ik niet (accounts genoeg).

We zijn denk ik wat afgedwaald van mijn aanvankelijke vraag over de mogelijkheid om meerdere gescheide contact-lijsten te kunnen maken in WLM. Wat ik dus vond zijn de indeling in categorën.

What you say/

dank

vr gr theodosius

Hallo Theodosius,

Ik kijk nooit op KPN of Ziggo, en naar nu blijkt terecht.
En je bent niet de enige die eigen baas wil blijven hoor.
WLM kent POP3 en IMAP.
En je hoeft geen account aan te maken hoor, je kunt gewoon inloggen met rotmail/live account.
Wel bij gmail even goed opletten. Desnoods even weg gooien en dan opnieuw aanmaken met IMAP.
Rotmail gaat vanzelf goed, maar ja dat is logisch, is van de baas zelf.

Categorieën kende ik nog niet. Zo zie je ook ik leer weer van jou, waarvoor dank.

LET OP! Als je imap gebruikt zullen mails die je online verwijderd ook uit de PC verdwijnen, tenzij je instelt dat je dat niet wilt.
Bij IMAP worden dus de mappen op de server gesynchroniseerd met de mappen in de PC.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan