Meerdere criteria in selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Ik heb het formulier "hoofdmenu"
Ik heb het (sub)formulier "Offertes in afwachting"
Gebruikers loggen in op het formulier "inloggen"
Er wordt dan een tijdelijke variabele opgesteld die "HuidigeGebruikerID" heet

Ik wil nu op formulier" hoofdmenu" het subformulier "offertes in afwachting" tonen. In dit subformulier worden alle offertes met status "in afwachting klant" getoond. Dit lukt. Nu wil ik dat deze alleen getoond worden voor de huidige gebruiker, maar dit lijkt hij te weigeren. In de recordbron van het subformulier heb ik nu deze selectie:

SELECT Offertes.Offertenummer, Offertes.[Datum van opstellen], Offertes.Opmerkingen, Klanten.Bedrijfsnaam, Offertes.[Offerte onderwerp] FROM Klanten INNER JOIN Offertes ON Klanten.[KlantID] = Offertes.[KlantID] WHERE (((Offertes.[Offerte status])="In afwachting klant") And ((Offertes.GebruikerID)=TempVars!HuidigeGebruikID));
Maar dan toont hij 0,0 gegevens.......

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik zou bijna zeggen: niet spelen met vuur als je niet weet hoe je moet blussen :)
Code:
WHERE ((GebruikerID=[Formulieren]![Hoofdmenu]![txtGebruikerID]) AND ([Offerte status]="In afwachting klant"));

Tsja, ik ben altijd al van het 'autodidact' en pionier type geweest. Leren door eerst veel naar de knoppen te helpen ;)

Ben er inmiddels achter dat het een domme fout mijnerzijds was: de code hierboven werkt maar 'HuidigeGebruikID' moet zijn 'HuidigeGebruikerID' met 'er' erbij dus :o

Functioneert nu naar behoren :)

Jou code is wel een stuk eenvoudiger ;)

TempVars zijn bedoeld (en ontwikkeld) voor gebruik in macro's. Je moet ze zowiezo declareren, en in jouw db zie ik nergens een TempVars.Add staan. En als je de Tempvar niet toevoegt aan de collectie, dan zou het geen moer uit mogen maken of die HuidigeGebruikID heet, of HuidigeGebruikerID. Dus dat-ie het doet vindt ik dan wel weer bijzonder knap :)

Ik heb die ingesloten macro op het 'bij klikken' van de knop 'inloggen' (formulier inloggen) gezet en daar de tempvars opgezet. Dat werkte voor mij beter (lees: makkelijker) dan VBA coderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan