• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere gegevens uit een kolom in 1 cel plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkvalk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2013
Beste Helpmij gebruikers,

Ik ben tamelijk nieuw hier op dit forum, dus ik hoop dat ik de vraag goed stel

Ik heb een vraag voor een voor mij vrij ingewikkelde formule.

Het gaat om gerelateerde artikelnummers.

TABBLAD 1:
In kolom A staan alle artikelnummers van het betreffende artikel
In kolom B komen de gerelateerde artikelnummers te staan

TABBLAD 2:
In kolom A staan alle artikelnummers waaraan de gerelateerde producten zijn gekoppeld
In kolom B staan alle artikelnummers van de gerelateerde producten

De formule die ik moet krijgen: als cel 'TABBLAD 1 A2' voorkomt op 'TABBLAD 2 in kolom A', dan moet op TABBLAD 1 in cel B2 de inhoud komen te staan van de overeenkomende cel van TABBLAD 2 kolom A. Aangezien er meerdere resultaten kunnen komen te staan, moet deze meerdere malen worden uitgevoerd en telkens een nieuwe inhoud geven. De artikelnummers moeten gescheiden worden door spatie , spatie " , "

Wat ik tot nu toe heb is:
Inhoud TABBLAD 1 B2
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A12;'TABBLAD 2'!$A:$B;2;ONWAAR);"")

Tot hier lukt het, maar nu moet deze herhaald worden en gescheiden worden door " , ". Wellicht weet hier iemand iets voor?

Hier een voorbeeld van hoe het eruit moet komen te zien en wat ik tot nu toe heb.
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Hoi Jean-Paul,

Bedankt voor je hulp.

Deze functie ken ik eigenlijk niet.
Als ik de functie naar beneden sleep in de cellen eronder, dan komt er niet de gekoppelde inhoud in te staan, maar precies dezelfde inhoud als in de cel erboven.

Ik zie dat de vergelijk cel niet automatisch meewijzigd, maar handmatig aangepast moet worden. Dat is opzich wel jammer, aangezien het om een paar duizend regels gaat. Is hier misschien een oplossing voor?

Klopt zit schoonheids-foutje in "$A$12" moet A12 of $A12 zijn.
en dan doortrekken.

Nu gaat het in het voorbeeld inderdaad goed!
Bij het volledige document wil het nog niet lukken. Hoe kan ik de functie daarnaartoe kopieren?

Dit is een functie code deze vindt je door Alt+F11 te drukken, in tabblad module1,kopieer deze en plaats die op de zelfde manier in je ander bestand, en als je het niet lukt bestand even doormailen, en indien er vertrouwelijk informatie in staat die het daglicht niet mag zien even email adres via prive mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan