meerdere ip's in NAT

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
hoe kan ik Emule instellen voor meerdere computers?

Ik heb een speedtouch 510 modem met daar aan 1 emule client (ip:10.0.0.157)die dmv. het instellen van de tcp en udp poorten in NAPT een high ID heeft.
Nu wil ik op mijn laptop ook een client instellen maar deze zit vanaf de speedtouch op een Asus WL300G(draadloze verbinding)met ip:10.0.0.150.

wanneer ik de poorten voor de laptop probeer in te stellen geeft de speedtouch aan dat hij deze niet kan toepassen.

Hoe kn ik dus meerdere ip adressen toevoegen voor de zelfde emule poorten,en moet ik ook nog adressen toevoegen voor de het draadloze netwerk,want mijn laptop staat op ip:10.0.0.158

Misschien kan je poort 4661 op desktop open zetten en bijvoorbeeld 4662 op laptop open zetten...wellicht dat dit werkt.

Mike

het werkt idd. ik heb nu de poorten tcp:4661 en udp:4671 op 10.0.0.158 genomen en heb een high id :thumb: :thumb:

het klopt nog niet helemaal.Om de zoveel uur wordt mijn draadloze verbinding verboken en krijg ik een nieuw IP,wat weer resulteerd in een low id.Ik heb de laptop voorzien van een statisch ip adres,gateway,DNS,enz. maar toch gooit ie alle instellingen er na een een aantal uren gewoon uit en schakeld ie weer over op DHCP,zodat ik alles weer moet invoeren.:(

Ik heb zelf geen laptop, maar kijk nog eens kritisch in instellingen van laptop...daar zal best een vinkje verkeerd staan, eenmaal ingestelde ip nummers zouden gewoon moeten blijven staan. Beveilings instellingen op Wifi spul ...is daar soms iets wat de boel kan verstieren...Ik hoop dat je het snel voor elkaar krijgt...:confused:

Mike

ik wel de verbinding beveiligd met een WEP encryptie maar dat zou niets uit moeten maken volgens mij.

Ik denk dat het modem of the gateway op een of andere manier nog op DHCP staat voor de betreffende lijn.

het wordt nog vreemder,ik zie dat ik naast een pcmcia netwerkkaart ook nog een 1394 netwerkkaart heb(dit is toch firewire)

Wanneer ik ik mijn draadloze gateway probeer te komen dan krijg ik de melding dat de 1394 netwerkkaart op een ander subnet zit(deze kaart werkt wel met DHCP)en dat ik mijn IP moet aan passen.
Maar mijn verbinding loopt gewoon over de pcmcia kaart,op volle snelheid.

Wat heeft firewire te maken met mijn netwerk verbindingen?

Als ik mijn firewall start op mijn netwerkverbinding krijg ik een low id, zonder deze een :confused: High id.

Nogmaals ik heb zelf geen laptop maar ik hoop dat er mensen zijn die dit probleem herkennen. Ik denk niet dat je de enige zal zijn met een laptop en Emule, zeker die met Speedtouch 510 draaien..

Mike

"het klopt nog niet helemaal.Om de zoveel uur wordt mijn draadloze verbinding verboken en krijg ik een nieuw IP,wat weer resulteerd in een low id"

Heb je het ip adres van je laptop in de dhcp server van het modem statisch gemaakt? Door middel van de lock optie.

mr_de_beuker zei:
"Om de zoveel uur wordt mijn draadloze verbinding verboken en krijg ik een nieuw IP
Kun je een vast-ip nummer (static) aan je verbinding geven? (192.168....)
Of krijg je een ander ip van hetnet (84.85....)?

Laatst bewerkt:
Paul-Rt; Misverstand, die tekst tussen deze "" dingen was een quote van hjllo. Excuses voor mijn luiheid.

Ik bedoel het lan ip dat je krijgt toegewezen van de server in een modem/router. Die ip-leases verlopen na een tijdje en dan krijg je weer een nieuw adres. Als je nou naar de configuratie-pagina van het betreffende modem/router ding gaat, kun je een toegewezen ip-lease vastzetten; statisch maken.
Een lan ip dmv. dhcp maak je niet statisch in de pc, dat doe je in de dhcp-server.

Laatst bewerkt:
Oeps, mijn fout. Jij was niet de T.S. :o
Maar ik laat mijn (aangepaste) post staan voor Hjllo

alles na het modem zou in principe een statisch IP kunnen hebben,het modem zelf krijgt steeds een nieuw adres van Hetnet.
Ik heb alleen nog niet uitgevonden hoe ik de adressen statisch moet krijgen naar de wireless gateway en na de laptop. :o

Ik de links even bekijken:thumb:

Het probleem nu is dat ik niet meer in de gateway kan komen omdat het IP van de laptop op een ander subnet zit,ik weet alleen niet welk.
Ik ga zometeen alles resetten,alle encrypties en statische adressen ed. eruit en maar overnieuw beginnen.

Laatst bewerkt:
Je kunt niet vanaf je laptop in de (internet)gateway komen omdat je laptop op een ander subnet zit?

Dat klopt. Dat kan namelijk niet (Pin me hier niet op vast mensen). Je kan niet in de web-interface van de speedtouch komen via de asus. Maar; je hebt toch een pc aan die speedtouch. Via die pc kan je wel in die speedtouch interface komen. En vanaf je laptop kan je in die asus interface.

Dit zou moeten werken:
NAT en DHCP in de asus uitzetten en hem met de speedtouch verbinden via een LAN poort, dus niet de WAN(internet) poort. De asus werkt dan alleen nog maar als access point. In speedtouch poorten forwarden; klaar.

Laatst bewerkt:
De asus is ook als accesspoint aangesloten maar ik kan niet in de asus komen maar wel in de speedtouch vanaf mijn laptop:D .

Het is erg ingewikkeld allemaal,en ik heb nog geen tijd gehad om alles even te resetten:o

Ik hb nu de dhcp van de router uitgeschakeld en de accesspoint op statisch gezet.Alle 4 de computers hebben nu een vast ip en emule blijft nu een high id houden:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan