meerdere records naast elkaar in een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

benhuisman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2012
Hallo,

Ik heb een tabel met leerlinggegevens en een tabel met rapport-gegevens. In een query koppel ik het rapport aan de leerling.
In een formulier via deze query en in subformulier-1, laat ik rapport-1 zien en dat werkt goed, maar nu wil ik de rapport-tabel uitbreiden met rapport-2 t/m rapport-6 en dan in dit formulier, via subformulier-2 t/m 6 naast elkaar. Hoe pak ik dat nu aan?
Onder elkaar is geem probleem, maar naast elkaar......
Hoe projecteer ik nu van leerling-1: rapport 1 t/m 6 in een formulier?
Heb er iemand misschien een voorbeeld waaruit ik kan putten?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet,

Ben

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar ik vermoed iets als: je hebt 6 periodes met rapporten, waarvoor je eigen queries met resultaten hebt. Nu wil je die 6 rapporten tegelijk op het scherm zien. Dat lijkt mij op zich niet zo moeilijk, als je 6 subformulieren maakt, die je koppelt aan hun eigen query. Die 6 formulieren zet je dan netjes naast elkaar op het hoofdformulier.

Je hebt het bijna door.
Het zijn inderdaad 6 periodes, maar ik heb maar 1 query. Dat betekend dat ik voor elk periode een subformulier en een query moet maken?
Ik heb een afbeelding meegestuurd met de layout van het hoofdformulier, mischien krijg je een idee wat ik wil.
Alle subfomulieren zijn allemaal het zelfde, ook als ik bv in sf2 iets wijzig wordt alles gewijzigd en dat is niet de bedoeling.
Zoals je ziet zit ik een beetje vast met mijn idee, mischien moet ik daar vanaf stappen en iets anders proberen.

Ben

Bijlagen

• Nieuwe afbeelding.jpg
    Nieuwe afbeelding.jpg
    71,8 KB · Weergaven: 148
Je moet in ieder geval voor elke periode een eigen subformulier maken, maar daar mag best die ene query onder hangen. Da's natuurlijk appeltje eitje, want dat kan met sleuren en pleuren... Vervolgens zet je op elk formulier een eigen filter, die de records van een bepaalde periode laat zien, en dan ben je er.
Alle subfomulieren zijn allemaal het zelfde, ook als ik bv in sf2 iets wijzig wordt alles gewijzigd en dat is niet de bedoeling.
Dacht ik het te snappen, krijg je zoiets :) Als je iets wijzigt in een record van het eerste rapport, dan mag en kan dat toch geen invloed hebben op een record dat je voor rapport 3 hebt gemaakt? Dat zijn toch verschillende records?

OctaFish,

Bedankt voor het meedenken, ik denk dat ik met jou advies er wel uit kom.
Bedankt.

Ben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan