Meerdere verbindingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

WilcovUnen

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
Berichten
21
Ik ga een laptop aanschaffen waar ik ook internet op wil hebben. Nu hebben wij thuis al een ADSL verbinding, maar is het mogelijk om met het zelfde abbonement op mij kamer internet te krijgen? Of moet ik daarvoor een ander abbonement afsluiten?
 
WilcovUnen zei:
Ik ga een laptop aanschaffen waar ik ook internet op wil hebben. Nu hebben wij thuis al een ADSL verbinding, maar is het mogelijk om met het zelfde abbonement op mij kamer internet te krijgen? Of moet ik daarvoor een ander abbonement afsluiten?
je kan er een router tussen zetten zodat ze beneden en jij boven internet hebben. dit kan je het makkelijkst doen dmv een draadloze router
 
WilcovUnen zei:
Dank je wel!! Dan ga ik voor die optie
zoek wel even uit voordat je naar de winkel gaat welke router het het beste doet icm je modem/provider; welke provider hebben jullie thuis?
 
wij hebben wanadoo, is nu orange geworden geloof ik. Maakt dit verschil uit dan??
 
WilcovUnen zei:
wij hebben wanadoo, is nu orange geworden geloof ik. Maakt dit verschil uit dan??
wat voor modem, een usb of de livebox oid?
 
WilcovUnen zei:
Volgens mij hebben we een USB modem, aangezien hij aangesloten is op een USB poort in onze pc
ai, dat is een probleem, want een usb modem werkt niet zonder pc, je zal moeten informeren of je een speedtouch ethernet modem kunt gebruiken met je wanadoo abbo.
als dat kan zou je ook kunnen vragen of orange je kan vertellen of er ook een modem/router combinatie is die werkt op hun abbo, dat scheelt weer een extra apparaat
 
WilcovUnen zei:
Maar er zit wel een pc tussen, dus dan werkt het toch gewoon??
jawel maar dan moet die pc altijd aan staan als jij wilt internetten
 
Dus is het misschien toch beter om een eigen abbo af te sluiten met draadloos internet??
 
WilcovUnen zei:
Dus is het misschien toch beter om een eigen abbo af te sluiten met draadloos internet??
nee, als je een geschikte modem met losse router of twee in een koopt ben je er ook
 
WilcovUnen zei:
En kun jij mij vertellen hoeveel me dat ongeveer gaat kosten??
als je weet wat je kunt aansluiten op wanadoo dan kan je ook eens op marktplaats kijken
vooe een beetje draadloze router ben je zo ongeveer 50 euro kwijt
 
Jheroen zei:
als je weet wat je kunt aansluiten op wanadoo dan kan je ook eens op marktplaats kijken
vooe een beetje draadloze router ben je zo ongeveer 50 euro kwijt
Heb even voor de zekerheid gecheckt welk modem wij bezitten en volgens de papieren die wij hebben ontvangen bij ingang van het abbonement staat dat wij een Speedtouch Ethernet Modem hebben. Als ik het goed heb begrepen wat je hebt vertelt, is het dan niet meer nodig om een ander modem aan te schaffen en voldoe ik met de aanschaf van een draadloze router.
 
WilcovUnen zei:
Heb even voor de zekerheid gecheckt welk modem wij bezitten en volgens de papieren die wij hebben ontvangen bij ingang van het abbonement staat dat wij een Speedtouch Ethernet Modem hebben. Als ik het goed heb begrepen wat je hebt vertelt, is het dan niet meer nodig om een ander modem aan te schaffen en voldoe ik met de aanschaf van een draadloze router.
ja dat klopt
als het een modem is met een eigen voeding ipv usb dan heb je alleen nog een draadloze router nodig, ik heb zelf de linksys wrt54g en die doet het prima
 
Jheroen zei:
ja dat klopt
als het een modem is met een eigen voeding ipv usb dan heb je alleen nog een draadloze router nodig, ik heb zelf de linksys wrt54g en die doet het prima

Verder nog soorten die je me kunt aanbevelen??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan