meerdere waardes in dezelfde lijn van een listbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

MistrCetje

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2012
Dag forum, ik zit met een prob en hopelijk kan iemand me helpen.

Ik heb een formulier gemaakt waarbij als men een naam van een persoon selecteerd uit een combobox deze persoon in een listbox moet komen te staan.
Mijn probleem zit zo: mijn personen zijn ingedeeld met hun voornaam en achternaam appart ingegeven in apparte velde in een tabel. wanneer ik een persoon toevoeg in mijn formulier dan komt enkel zijn naam erin, is het mogelijk om in datzelfde lijntje ook zijn achternaam te plaatsen?

Alles kan; als je in de keuzelijst ook het veld Achternaam hebt staan, kun je dat met cboKeuzelijst.Column(#) uitlezen. # staat in dit geval voor het kolomnummer -1. De eerste kolom zou je dus met Column(0) opvragen en de tweede met Column(1). Die waarde combineer je met de waarde uit de keuzelijst.

Ok, het lukt mij inderdaad om alle velden daaruit toe te voegen, maar het lijkt mij dat ze allemaal samengevoegd zijn in 1 tekst. Ik zou ze nog steeds gescheiden in de lijst willen hebben. Want het uiteindelijke nut van de lijst is dat wanneer ik op een knop druk dat eer een record wordt aangemaakt voor iedere persoon in die lijst (en opnieuw is de voornaam en achternaam belangrijk voor personen met dezelfde naam zodat er geen 2 records worden aangemaakt voor diezelfde persoon). kan je deze scheiden, misschien ook met een .column functie, maar hoe ?

Grtz

Je stelt nu eigenlijk een andere vraag ;) Ik riek overigens een slecht opgezette db; als je personen in een tabel zet, doe je dat op basis van een uniek sleutelveld, niet op basis van voornaam en achternaam. Die combinatie is nooit uniek te maken. Welke code gebruik je nu om de waarden uit de keuzelijst met invoervak naar de keuzelijst te verplaatsen?

Dit is mijn code:
Code:
Private Sub cboLeerling_Click()
lstLeerlingen.AddItem (cboLeerling.Column(0) & cboLeerling.Column(1) & cboLeerling.Column(2))
End Sub

Ik heb de oplossing zelf gevonden, mijn code moest uiteindelijk devolgende zijn:
Code:
cboLeerling_Click()
lstLeerlingen.AddItem
lstLeerlingen.List(intRij, 0) = cboLeerling.Column(0)
lstLeerlingen.List(intRij, 1) = cboLeerling.Column(1)
lstLeerlingen.List(intRij, 2) = cboLeerling.Column(2)

intRij = intRij + 1

Bedankt voor de hulp :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan